Gå til innhold

Hvordan takle venner som hater dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par venner, spesielt en som ikke kan fordra dyr. Særlig hunder og katter (eller så er det fordi det er mest av de to). Den ene klare ikke holde kjeften sin, men må mase om de ekle dyrene i nabohusene nesten hvor gang vi snakkes. Eller sender snapper bra besøk hun er på, og blant annet av den ekle katten. 😳 Jeg elsker dyr, og jeg lever godt med at ikke alle gjør det, men hvorfor i helv... utbasunere det til meg hele tiden?

Jeg sa til hun andre at jeg lurer på å skaffe meg katt eller hund nå som jeg bor i stort hus. Hun bare: «...katt?!» Etterfulgt av stort stønn. Og hun verste dyrehateren kan ikke engang se et bilde av en katt uten å lage spylyder. Trykker liker på avslitt alt jeg legger ut, bortsett fra dyrebilder. Greit nok det altså, men det er jo påfallende. En gang skrev hun bare på en emoji med avsky i ansiktet. Ufattelig barnslig, og jeg bare slettet det. Og dette er voksne mennesker!

Jeg må innrømme at jeg lar dette påvirke meg litt med å kanskje ikke skaffe meg syr likevel, når jeg vet at de prater drit. I alle fall blir det en stille prosess hvor jeg bare skaffer det uten å si noe. For vil jeg ha det, så skaffer jeg meg det. Men jeg synes dette er drit slitsomt. De gir seg ikke. Nei, de er ikke psykopater og de har masse empati. Jeg kutter dem ikke ut. Må bare blåse ut her. Men er det noen som har vært borti noe lignende?

Anonymkode: 5d9d2...c19

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette folk du er nødt til å være venner med? Høres jo ut som en psykriatisk tilfelle. Kan du kutte dem ut og fortelle dem hvorfor?

Anonymkode: eadf0...c17

• Liker 35
Skrevet

Ytterst merkelig oppførsel på disse. Helt greit å ikke like dyr, men de er jo totalt opphengt i det. Har de andre merkelige og uspiselige sider også??

• Liker 21
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg takler ikke mennesker som hater dyr, så slike hadde jeg ikke hatt som venn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette folk du er nødt til å være venner med? Høres jo ut som en psykriatisk tilfelle. Kan du kutte dem ut og fortelle dem hvorfor?

Anonymkode: eadf0...c17

Jeg vet det er standardløsninger på kg, men nei, jeg kutter dem ikke ut. 

Skrevet

Meget spesiell oppførsel. Å ikke like dyr må være greit, men det var da merkelige reaksjonsmåter på disse. Du kan vel si i fra til dem, hvis du ikke har gjort det. Og har du gjort, det må du jo nesten si i fra igjen.

• Liker 7
Skrevet

Mamma er sånn. Er ikke annet å gjøre enn å himle med øynene.

Anonymkode: fd26c...ff8

• Liker 2
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Ytterst merkelig oppførsel på disse. Helt greit å ikke like dyr, men de er jo totalt opphengt i det. Har de andre merkelige og uspiselige sider også??

Ja ikke sant. Et oppheng. Hun ene er veldig på å avsky mye mat også. «Æsj, så kvalmt» til mat jeg lager eller har spist. Mulig det bunner i angst/avsky. Hun andre er ikke på langt nær så ekstrem. Jeg ble muligens bare ekstra oppmerksom på det på grunn av hun ekstremt anti-dyr venninna. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette hørtes veldig spesielt ut. Jeg kjenner vel bare én person som ikke liker dyr, og hun er oppegående nok til å ikke snakke dritt om dyr til oss som liker dem eller eier noen. Hun skjønner ikke greia, og det er helt ok. Hun synes vi er litt rare og vi synes hun er litt rar. Jeg ville kutta vennskapet med disse folka. De høres ekstremt utrivelige ut.

Endret av Imsen
  • Liker 8
Skrevet

Har flere venner som ikke liker katter.  Men aldri hørt eller sett at de har oppført seg noe i nærheten av dette.  Høres helt (p)sykt ut, jo. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mamma er sånn. Er ikke annet å gjøre enn å himle med øynene.

Anonymkode: fd26c...ff8

Har du sagt fra noen ganger? Jeg har prøvd mest å ikke respondere på det når de kommer med avskypratet sitt. Men hvis jeg skaffe meg dyr, så blir jeg muligens nødt til å heve stemmen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja ikke sant. Et oppheng. Hun ene er veldig på å avsky mye mat også. «Æsj, så kvalmt» til mat jeg lager eller har spist. Mulig det bunner i angst/avsky. Hun andre er ikke på langt nær så ekstrem. Jeg ble muligens bare ekstra oppmerksom på det på grunn av hun ekstremt anti-dyr venninna. 

Man har liksom noe som heter oppførsel og høflighet også...

Merkelig. 

Jeg ville skaffet meg en katt jeg. Hvis de fortsatt ikke kan oppføre seg så ville jeg ihvertfall ikke hatt noe med dem å gjøre. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 10
Skrevet
Imsen skrev (1 minutt siden):

Dette hørtes veldig spesielt ut. Jeg kjenner vel bare én person som ikke liker dyr, og hun er oppegående nok til å ikke snakke dritt om dyr til oss som liker dem eller eier noen. Hun skjønner ikke greia, og det er helt ok. Hun synes vi er litt rare og vi synes hun er litt rar. Jeg ville kutta vennskapet med disse folka. De høres ekstremt utrivelige ut.

De er veldig trivelige på andre måter. Hvis ikke, hadde jeg sparka dem sol venner for mange år siden. 

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Man har liksom noe som heter oppførsel og høflighet også...

Merkelig. 

Mhm. Sant. 

Skrevet

Ganske spesielt å snakke høylytt om ting man misliker. Ganske sikkert på at vennene mine hadde blit dritlei om jeg snakka høylydt om hvordan jeg hater country nesten hver gang vi møtest. Det er ikke normalt å ha så sterkt behov for å snakke om den ene greia man hater... Er de virkelige optimistiske og glade personer ellers?

Anonymkode: 49d08...31c

• Liker 9
Skrevet
Catalina Culès skrev (8 minutter siden):

Jeg takler ikke mennesker som hater dyr, så slike hadde jeg ikke hatt som venn. 

Nei, skjønner det. For det er en utfordring. Og jeg Er. Så. Lei! 

Skrevet

Mennesker som hater dyr er ikke i mine øyner mennesker. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ganske spesielt å snakke høylytt om ting man misliker. Ganske sikkert på at vennene mine hadde blit dritlei om jeg snakka høylydt om hvordan jeg hater country nesten hver gang vi møtest. Det er ikke normalt å ha så sterkt behov for å snakke om den ene greia man hater... Er de virkelige optimistiske og glade personer ellers?

Anonymkode: 49d08...31c

Jeg får faktisk sjelelige utslett av musikken til hun dyrehateren. Men jeg holder kjeft og er tross alt bare på besøk hos henne. Hun er morsom og har godt humør, men også kronisk angst og depresjon (godt medisinert vel å merke). 

Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Mennesker som hater dyr er ikke i mine øyner mennesker. 

Det er å dra det altfor langt. Sånt orker jeg ikke. 

• Liker 7
Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig?! Eller er dette venner  som er litt, eh, enkle...?

Anonymkode: b1783...7a3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...