Gå til innhold

Hater FRP innvandrere?  

21 stemmer

1. 1. Hater FRP innvandrere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nylig i en diskusjon som omhandlet partiet FRP. De jeg diskuterte med mener at partiet er skadelig for og ødelegger landet vårt. Det ble nevnt at person A ble kjent med en person B, og begge likte hverandre veldig godt. Men da person A hørte at person B er en tilhenger av FRP, kuttet person A kontakten med en gang på grunn av det politiske synet.

De jeg diskuterte med mener også at FRP hater innvandrere. Som andregenerasjonsinnvandrer selv er jeg sterkt uenig. Vi har jo en nylig en sak om Mustafa Hasan som snart blir kasta ut av Norge pga. at moren ga uriktige opplysninger da de kom til Norge, og selv da har jeg lest i kommentarfeltet fra mange FRP'ere at de ønsker at han får blir pga. det ikke var hans feil. 

I utgangspunktet mener de selvfølgelig at det var galt at moren ga feil opplysninger og  at de dermed burde bli kasta ut, men siden han har integrert seg og det har gått så lang tid - så burde han få bli.

Det får meg til å tenke på at de som mener at FRP hater innvandrere (UANSETT HVA), bare drar frem rasistkortet uten saklige argumenter, som er noe av grunnen til at FRP er tabu å stemme på, fordi man blir møtt med et stempel på hodet som sier rasist. Tvert imot mener jeg det heller er skadelig for landet at det ikke er greit å ha varierte politiske syn. FRP er kritisk til innvandrere, da med hensyn til økonomien og integreringen. Tror de aller færreste egentlig bryr seg noe om etnisitet...

(Og forøvrig, NEI jeg stemmer ikke FRP, det på grunn av at jeg enda ikke er myndig til å stemme. :P Hadde dog sikkert sagt nei også om jeg hadde, nettopp på grunn av at det er tabu, spesielt som innvandrer.) Poenget mitt er at det burde bli mer åpenhet i samfunnet, hvor vi ikke dømmer hverandre på hva vi stemmer på. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

FRP bryr seg mer om bensin, tobakk og alkohol-avgifter, enn innvandring. De prøver å fremstå som om at de er imot innvandring, men i realiteten er de kun en kontrollert opposisjon, og er for innvandring på lik linje med de andre partiene. 

Skrevet

FRP er et håpløst parti, men ganske uskyldig sammenlignet med andre partier ute i Europa. I Sverige har fascismen stor oppslutning. 

Noen frpere er hyggelige folk også. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Etter hva jeg har forstått (men er noen år siden jeg satt meg ned for å lese om hva ulike partier faktisk hadde som saker på et dypere nivå enn hva man får høre i media):

Så hater ikke FrP innvandring. Men de vil ha mindre innvandring slik at vi har kapasitet til å få unna asylsøknader fortere, og at vi ikke får dem som sitter i årevis uten svar.

Samtidig ønsker de mindre årlig innvandring for å kunne gi en mye bedre norsk opplæring til dem som blir nye landmenn, slik at de kan gå inn i samfunnet og ha forståelse for språket og kulturen.

Men det er veldig mye enklere å ha et parti som er den stygge ulven i alt, som alltid gjør allting galt, som man alltid kan legge skylden på.

Endret av Ariana807
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...