Palmen Skrevet 7. august 2005 #1 Del Skrevet 7. august 2005 Hei! Skal nå male alle vegger i leiligheten, men er ikke så flink med fargevalg siden det meste ser forskjellig ut på Jotunkartet i forhold til virkeligheten. Håper noen av dere erfarne opp-pussere kan hjelpe meg litt: 1) blir fargene generelt lysere eller mørkere enn det som er på fargekartet? 2) har brun (ganske lys) sofa, alle andre møbler er i mørke mørke brun. Vil gjerne ha lyse vegger. Forslag til hva som kan bli fint? Veggene i dag er lyse men med litt for mye gult i. 3) må en ha gult i fargen i veggene i stua pga den brune sofaen? vil det skjære helt med grått? 4) veggene er i mur. noen få huller etter bilder som jeg skal sparkle og pusse. må jeg gjøre noe annet før jeg setter i gang å male? 5) er vannbasert maling ok på mur? Håper på svar Claire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 7. august 2005 #2 Del Skrevet 7. august 2005 Lyse farger blir lysere og mørke farger mørkere.. (ikke alltid, mens stort sett har jeg erfart) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. august 2005 #3 Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Lyset i rommet har alt å si for hvordan vi oppfatter farger, spesielt lyse farger endrer seg fra rom til rom. Jeg har brukt lyse farger i et rom, og det har fungert kjempefint, men i et annet rom kan fargen se rosa ut. Spør i butikken og prøv på veggen hjemme. Studer fargen både i lampelys og dagslys før du bestemmer deg. Vannbasert maling på murvegger ja. Endret 7. august 2005 av Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmen Skrevet 7. august 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 7. august 2005 Flott, takk! Var innom og henta noen fargeprøver i går. Tror jeg kommer til å gå for S0502-Y (fra Jotun) i de fleste rom, men en lys grå, s1000n på det ene soverommet (siden møblene der er mørkegrå og vil kræsje med det gule) Dersom flere har innspill tas de i mot med takk! Claire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. august 2005 #5 Del Skrevet 7. august 2005 Den fargen skal ikke kunne se rosa ut i hvertfall (etter min mening stor krise ), men bare en ørliten tanke gul. Blir sikkert fin. Gråfargen du har valgt er jo en helt ren gråfarge, så den kan vel heller ikke by på så mange overraskelser når du får den på veggen. Lykke til med malingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. august 2005 #6 Del Skrevet 7. august 2005 Gråfarger tar veldig lett opp fargen fra andre ting i rommet slik at de kan bli litt annerledes enn forventet. Men jeg syns det er pent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå