Gå til innhold

MDG diskriminerer i fordel til sine egne velgere

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Hvordan kommer den økonomien bedre ut med f.eks. AP?

Her i huset så betaler jeg mye mindre i skatt med H i regjering enn om AP hadde sittet der og får ihvertfall like mye igjen. 

Nå er ikke jeg fattig, men er heller ikke rik.

Fordi H og FrP er for skattelette for de rike, som gir mindre penger i kasse, og kutter ned på velferdsgoder, som først og fremst rammer de med svakest økonomi.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SamusAran skrev (1 minutt siden):

Fordi H og FrP er for skattelette for de rike, som gir mindre penger i kasse, og kutter ned på velferdsgoder, som først og fremst rammer de med svakest økonomi.

Alle får skattelette. Alle får like mye i skattelette. Det som skiller er summen nettopp pga. mengden penger/ verdier det er snakk om. 

Hvordan skattelette svekker økonomien til de svakeste er for meg et mysterium da de også får nettopp det. 

Jeg tror nok dere som stemmer AP bør se litt på hva de også har utført opp igjennom tiden mtp. fellesskapet og økonomien til de svakeste og ikke bare gi skylda på H og FRP. 

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (4 minutter siden):

Hvordan skattelette svekker økonomien til de svakeste er for meg et mysterium da de også får nettopp det. 

FORDI SKATTELETTE GIR MINDRE PENGER I STATSKASSA, OG DE MED SVAKEST ØKONOMI ER DE SOM HAR MEST BEHOV FOR STATSKASSA.

Fortsatt et mysterium?

Hr. Aktiv skrev (5 minutter siden):

Jeg tror nok dere som stemmer AP bør se litt på hva de også har utført opp igjennom tiden mtp. fellesskapet og økonomien til de svakeste og ikke bare gi skylda på H og FRP. 

Lesser of two evils. Bare fordi Ap ikke alltid har gjort ting optimalt, så er ikke H og FrP bedre.

• Liker 1
Skrevet
On 12/7/2020 at 3:12 PM, T-Rex said:

Noe jeg lurer på, er hvordan vi vet at denne loddtrekningen går riktig for seg. Er det venner og kjente av de i byregjeringen som vil få tilskuddet, eller er det ikke det?

Jeg kan herved avkrefte at det bare er venner og kjente av de i byregjeringen som får tilskuddet. :duskedame:

Skrevet
SamusAran skrev (På 11.12.2020 den 11.29):

H og Frp er ikke for skattelette for de rike. Men fordi de rike betaler mye mer skatt, får de mer skattelette i kroner og ører. 

Vi er heller ikke så rike, men betaler mindre skatt nå enn med de rødgrønne. 

Når du skriver om statkassa, må du også ta i betraktning HVORDAN pengene brukes. Ved å kaste dem ut av vinduet i bistand til korrupte land i Afrika blir det ikke mer penger for de fattige i Norge. For eksempel.

For meg som utenlandsk som flyttet hit i voksen alder er det paradoksalt å se at norsk politisk venstreside ser ut til å hate de rike og hindre dem i å skape verdier. Men pengene deres vil de ha. Så lurer de på hvorfor outsourcer de rike virksomheten sin til andre land. 

De røde må forstå at det går en smertegrense og når de krysser den oppleves ordningen som urettferdig. 

• Liker 1
Skrevet
SamusAran skrev (På 8.12.2020 den 8.45):

Det er like utrolig at folk med normal til dårlig økonomi stemmer Høyre og FrP...

Nei, det er ikke det. Nå har jeg aldri stemt de to partiene, men har vurdert det fordi det er andre ting som er viktige annet enn økonomi. Stemmer man etter lommeboka stemmer man egentlig egoistisk. Landets beste er mer enn meg selv. Høyre er for øvrig helt uaktuelle blitt da de selger ut landet, fortsetter innvandringen og elsker EU og FN (og Kina). Erna er mer opptatt av en fremtidig jobb i disse organer, enn av Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...