Gå til innhold

MDG diskriminerer i fordel til sine egne velgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.aftenposten.no/oslo/i/OQyobk/oslo-folk-faar-5000-kroner-til-aa-kjoepe-elsykkel-men-naa-vil-politikerne

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. MDG vil bruke offentlige midler på å diskriminere folk i Oslo og pøse broparten av pengene i utvalgte bydeler samtidig som de begrenser beløpet for bydeler hvor partiet har lite til ingen oppslutning. Nok en gang er de som er bosatt i Oslo Vest tråkket ned på av MDG. Først fjernet de bilparkeringsplassene, så tok de pengene fra skolene, nå begrenser de hvor mye støtte de kan få for å kjøpe elsykkel og la bilen stå. Vannmelon-MDG viser sitt sanne ansikt igjen. Det er ikke et parti for hele byen. Et annet spørsmål er hvor mange av de som pengene går til faktisk har en bil som de vil la stå og hvor mange som til vanlig bruker kollektivtrafikk. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du å være enda litt mer forutinntatt? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner godt hvorfor Senterpartiet får økt oppslutning på landsbasis.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Loddtrekning er da en glitrende idé i politikken. Det bør definitivt videreføres - loddtrekning om hvem som skal betale eiendomsskatt, om hvem som skal få norsk statsborgerskap, om hvem som skal få innvilget søknaden om uføretrygd. Mulighetene er uendelige!

(:ironi:)

@Drizzt: Jeg tror ikke MDG har spesielt mange velgere i Groruddalen. Men det er det mulig å finne ut, for den som gidder.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Skrevet

Det er vel det eneste man kan gjøre av MDG, le eller gråte.

• Liker 6
Skrevet
Drizzt skrev (På 5.12.2020 den 16.04):

Nok en gang er de som er bosatt i Oslo Vest tråkket ned på av MDG

Oslo Vest har tråkket på resten av landet i evig tid, så ikke vent noen sympati.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Noe jeg lurer på, er hvordan vi vet at denne loddtrekningen går riktig for seg. Er det venner og kjente av de i byregjeringen som vil få tilskuddet, eller er det ikke det?

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Skrevet

Har ikke fått med meg dette, bor heller ikke i Oslo, men på generelt grunnlag blir jeg ofte satt ut av MDG, det er ofte som jeg ikke tror hva jeg hører. Det hender jeg ler.

Så tenker jeg på at MDG faktisk har reell makt, både lokalt og nasjonalt. MDG har faktisk en velgermasse.

Jeg er tilhenger av demokratiet, jeg mener egentlig at folk flest vet best. Når folk faktisk vil ha dette våset til å representere vår ledelse, blir jeg fortvilet. 

Det er helt vanvittig, en parodi.

• Liker 4
Skrevet
Madame Butterfly skrev (8 timer siden):

Jeg er tilhenger av demokratiet, jeg mener egentlig at folk flest vet best. Når folk faktisk vil ha dette våset til å representere vår ledelse, blir jeg fortvilet. 

Det er like utrolig at folk med normal til dårlig økonomi stemmer Høyre og FrP...

• Liker 2
Skrevet
Madame Butterfly skrev (8 timer siden):

Har ikke fått med meg dette, bor heller ikke i Oslo, men på generelt grunnlag blir jeg ofte satt ut av MDG, det er ofte som jeg ikke tror hva jeg hører. Det hender jeg ler.

Så tenker jeg på at MDG faktisk har reell makt, både lokalt og nasjonalt. MDG har faktisk en velgermasse.

Det er helt vanvittig, en parodi.

I Oslo styrer de sammen med ap og sv. Men de to andre har tydeligvis ingenting de skulle ha sagt. Eller så har de endret programmet sitt til mdg sitt. De fikk vel rundt 10% av stemmene, men har tydeligvis all makt. Og den bruker de til å rasere hele byen, og rett og slett plage folk. Det er trist, og merkelig. 

• Liker 1
Skrevet
SamusAran skrev (19 timer siden):

Oslo Vest har tråkket på resten av landet i evig tid, så ikke vent noen sympati.

Forstår ikke, hvordan er det at Oslo Vest tråkker på resten av landet?

• Liker 1
Skrevet
Stina234 skrev (12 minutter siden):

Forstår ikke, hvordan er det at Oslo Vest tråkker på resten av landet?

Er da Høyre som sitter i regjering, er det ikke?

Skrevet
SamusAran skrev (20 timer siden):

Kan du presisere? Jeg har jo ikke bodd i Norge i evig tid og er ikke kjent med at de som skaper store verdier tråkker på resten av landet. 

• Liker 1
Skrevet

Høyrestyret i Oslo har i alle fall tidligere, gjennom tiår, nedprioritert Oslo øst. Alt av støyende og forurensende virksomhet ble lagt langt unna høyrevelgernes boområder.

Noe av det siste som skjedde før høyrestyret falt, var at det ble forsøkt etablert "aktivitetssoner" i randsonen til Østmarka. Dette var, etter alle solemerker, et forsøk på å omgå byggeforbudet i Oslomarka. Noe lignende ble ikke foreslått for randsonene i Nordmarka eller Vestmarka, merkelig nok.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (8 minutter siden):

Kan du presisere? Jeg har jo ikke bodd i Norge i evig tid og er ikke kjent med at de som skaper store verdier tråkker på resten av landet. 

Man har jo skapt verdier nettopp ved å grovt utnytte andre...

Skrevet
T-Rex skrev (På 5.12.2020 den 20.26):

Loddtrekning er da en glitrende idé i politikken. Det bør definitivt videreføres - loddtrekning om hvem som skal betale eiendomsskatt, om hvem som skal få norsk statsborgerskap, om hvem som skal få innvilget søknaden om uføretrygd. Mulighetene er uendelige!

Ikke minst for politikkere og hvem som får sitte på Stortinget og byrådet. :) Sånt skal landet styres! Med loddtrekning! Heia, heia, MDG 😄

Skrevet
SamusAran skrev (1 minutt siden):

Man har jo skapt verdier nettopp ved å grovt utnytte andre...

Snakker vi om Norge eller om USA nå?

Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Snakker vi om Norge eller om USA nå?

Høyre er et politisk parti i Norge. 

Skrevet
SamusAran skrev (4 minutter siden):

Høyre er et politisk parti i Norge. 

Ja, derfor er det rart at du snakker om å ''grovt utnytte andre''. 

Skrevet
Drizzt skrev (5 minutter siden):

Ja, derfor er det rart at du snakker om å ''grovt utnytte andre''. 

Tror du man blir mangemillionær og ikke minst milliardær uten å utnytte svakerestilte?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...