Gå til innhold

Så vidt litt grønt på poteten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har lest at man ikke skal spise poteter som er grønne.

Men nå skal jeg lage middag og er så vidt litt grønt inni potetene, er de farlige å spise da?

Har lite lyst til å bli syk nå..😂

Anonymkode: 7759d...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel for sent nå, men om du ikke kan skjære bort det som er grønt, så kast.

Anonymkode: 3ab72...d71

Skrevet

Jeg kaster konsekvent hele poteten når det er litt grønt på den. Det er giftig, og jeg vil ikke bli dårlig i magen.

Problemet med ødelagte grønne poteter i norske butikker er gedigent, og det burde bli mye mer debattert av forbrukerne. God mat blir ødelagt på veien fra produsent til kunde fordi lagringen underveis ikke er som den bør være. Det er helt sprøtt, og jeg skjønner ikke at det skal kunne fortsette slik det gjør nå uten at noen protesterer og bransjen tar grep.

Anonymkode: 3144a...14f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kaster konsekvent hele poteten når det er litt grønt på den. Det er giftig, og jeg vil ikke bli dårlig i magen.

Problemet med ødelagte grønne poteter i norske butikker er gedigent, og det burde bli mye mer debattert av forbrukerne. God mat blir ødelagt på veien fra produsent til kunde fordi lagringen underveis ikke er som den bør være. Det er helt sprøtt, og jeg skjønner ikke at det skal kunne fortsette slik det gjør nå uten at noen protesterer og bransjen tar grep.

Poteter som er grønne kan inneholde giftstoffet solanin. Det kommer når poteten blir utsatt for lys

Anonymkode: 4df7e...63f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poteter som er grønne kan inneholde giftstoffet solanin. Det kommer når poteten blir utsatt for lys

Anonymkode: 4df7e...63f

Ja, det var liksom det som var poenget.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg husker vi protesterte vilt da vi fikk beskjed om å kutte ut potetbingene i grønnsaksavdelingen hvor man kunne plukke poteter MED jord selv, og heller begynne å selge vaskede poteter i løsvekt, som attpåtil fikk ekstra lyskastere over seg da vi gjorde litt om på butikk-opplegget. Faen å vi krangla oss til minimum å slå av de forbanna lyskasterne. Idiotene på toppen skjønner jo ikke hvordan grønnsaker holder seg friske, alt skal bare legges ut og opp og fram for at det skal vises best mulig, ikke for at det skal holde seg best mulig for forbrukeren....

• Liker 1
Skrevet

Er det litt grønt på den, skal den kastes. Det holder ikke å skjære vekk det grønne. Hele poteten må gå. 

Her "forgiftet" svigermor hele selskapet en gang, ved å servere poteter fra en pose hvor hun innrømmet at alle hadde vært grønne... Litt krise når vi var 6 stk i huset, og det var ett do... 

Anonymkode: be8f1...630

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...