AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Hei! Jeg og samboer har praktisert annenhver jul hos min og hans familie i fire år nå. I år skulle vi til mine. Problemet er at mamma og pappa ønsker å feire hos min mormor og morfar i år, når vi vanligvis feirer med farmor og farfar. Det er svært gode grunner til dette. Samboer mener at det er uaktuelt at vi blir med dit. Samboer ønsker ikke å feire i et annet hjem enn sine foreldre eller mine. Jeg mistenker at han også syns selskap med de er ganske kjipe, da de er ganske konservative. Jeg syns dette er fryktelig leit. Mormor og morfar har hatt et utrolig tungt år og jeg skulle så gjerne vært der for de nå i jula. Jeg er bestemt på at jeg vil feire med de, han vil feire med sine foreldre. Hva gjør vi? Anonymkode: 86a06...181
Annabel Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 Skjønner deg veldig godt! Men hvis din samboer absolutt ikke vil være med er det jo ingen problem å splitte dere for et år? Spesielt ikke hvis det ikke barn involvert? 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har tenkt på tanken med å splitte oss, men vi ønsker jo begge å feire sammen. Jeg blir jo også fryktelig lei meg for at han har så lite lyst til å feire jul med min familie og at det skal veie så tungt for han. Jula i fjor ble et mareritt og det vet han. Foreldrene hans er fantastisk, men søstera hans hater meg og hun gjorde ikke noe for å skjule det. Jula ble en gigantisk krangel, da søstera var så stygg mot meg, noe ingen godtok. Det frister liksom ikke med jul der nå, til tross for at søstera har beklaget seg til han for oppførselen sin og lovet at det ikke skal gjenta seg. Anonymkode: 86a06...181
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Om han ikke har empati i en slik situasjon, ikke ofrer litt av egen stahet og lykke og blir med, og kun av prinsipp bruker "uaktuelt med annet hjem enn..." Så ville jeg satt et stort spørsmålstegn ved hele fyren. Anonymkode: c1c6e...ee4 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tenkt på tanken med å splitte oss, men vi ønsker jo begge å feire sammen. Jeg blir jo også fryktelig lei meg for at han har så lite lyst til å feire jul med min familie og at det skal veie så tungt for han. Jula i fjor ble et mareritt og det vet han. Foreldrene hans er fantastisk, men søstera hans hater meg og hun gjorde ikke noe for å skjule det. Jula ble en gigantisk krangel, da søstera var så stygg mot meg, noe ingen godtok. Det frister liksom ikke med jul der nå, til tross for at søstera har beklaget seg til han for oppførselen sin og lovet at det ikke skal gjenta seg. Anonymkode: 86a06...181 Men ikke til deg? Sorry ass, men det sier vel sitt om det er tilfellet.. Hadde glatt splittet lag for jula! Han har ingenting han kan si på det heller, med tanke på at det er "ditt" år. Anonymkode: aa809...00d 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Du skal iallfall ikke bli med til hans familie bare for å tekke ham. Du reiser til dine besteforeldre med dine foreldre, og så forklarer du ham at du veldig gjerne vil feire jul med ham og at du blir lei deg om han ikke blir med, men at det ikke er aktuelt for deg å la være å dra dit. Synes du skal sette dine gamle besteforeldre foran typen din når ting er som du beskriver. Anonymkode: 531c6...7ac 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Synes egentlig også at samboeren din skal få lov å feire hvor han vil, og om han absolutt ikke vil bli med til dere fordi han synes det blir en kjip jul for ham så får han dra til sin familie alene. Man MÅ ikke feire julaften sammen selv om man er samboere, man kan være sammen alle andre dager i julen (og da besøke hverandres foreldre). Om de ikke bor for langt fra hverandre kan dere også ha litt juleaften sammen på dagtid før dere drar til familiene, eller på kveldstid når dere kommer hjem. Anonymkode: 531c6...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 Dra til hver deres familie. Er ikke verre enn det vel? Forstår ikke det store behovet folk har for å absolutt må feire med kjæresten sin. Har aldri feiret jul med kjærester/samboere og jeg er godt over 30. Anonymkode: bcd40...ba6 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dra til hver deres familie. Er ikke verre enn det vel? Forstår ikke det store behovet folk har for å absolutt må feire med kjæresten sin. Har aldri feiret jul med kjærester/samboere og jeg er godt over 30. Anonymkode: bcd40...ba6 Fordi han er min nærmeste? Fordi jeg ikke liker å være borte fra han Kan ikke se for meg høytiden og alt det spesielle rundt det uten han. Vil jo helst både ha mine foreldre, og han. Men i valget mellom han og egne foreldre, så velger jeg han. Så vi har feiret sammen siden vi traff hverandre for 15 år siden. Så kan absolutt forstå hvorfor mange føler det slik. Og om man ikke gjør det lurer jeg litt på om man har valgt riktig person som livsledsager og nærmeste familie. Anonymkode: c1c6e...ee4 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 Det ordnet seg faktisk nå allerede haha. Mamma ringte meg og fortalte at mormor og morfar kommer til de i stedet, slik at jula kan feires hos de. Grunnen til at samboer ikke vil feire der, tror jeg handler mye om husreglene hos mormor og morfar, i tillegg til at de har holdninger rundt enkelte store tema som står i sterk kontrast med mine og samboer sine. Mormor var også ganske skeptisk til samboeren min da vi først ble sammen, men hun har heldigvis blitt glad i han nå. Anonymkode: 86a06...181 1
utakulanini Skrevet 5. desember 2020 #13 Skrevet 5. desember 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi han er min nærmeste? Fordi jeg ikke liker å være borte fra han Kan ikke se for meg høytiden og alt det spesielle rundt det uten han. Vil jo helst både ha mine foreldre, og han. Men i valget mellom han og egne foreldre, så velger jeg han. Så vi har feiret sammen siden vi traff hverandre for 15 år siden. Så kan absolutt forstå hvorfor mange føler det slik. Og om man ikke gjør det lurer jeg litt på om man har valgt riktig person som livsledsager og nærmeste familie. Anonymkode: c1c6e...ee4 Det var da veldig så dramatisk du skulle være..? Sikter spesielt til siste setning i innlegget jeg siterer. Jeg tenker helt motsatt; nettopp fordi jeg har funnet min livsledsager som jeg vet at jeg kommer til å tilbringe resten av livet med, så betyr det veldig lite i den store sammenhengen dersom vi ikke kan få feire én av mange julaftener sammen. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #14 Skrevet 5. desember 2020 Han prøver seg. Spiller vanskelig. Se om han kan vinne deg over til å ettergi for hans ønske. Han har valget om å bli med på deres julefeiring eller la være. Jeg sier bare, stå på ditt. Ikke ettergi deg. Herregud for en barnslig, furten fyr. Ta deg sammen og bli voksen, hadde jeg sagt til ham. Det er snakk om èn kveld! Anonymkode: 1742c...adf 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #15 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi han er min nærmeste? Fordi jeg ikke liker å være borte fra han Kan ikke se for meg høytiden og alt det spesielle rundt det uten han. Vil jo helst både ha mine foreldre, og han. Men i valget mellom han og egne foreldre, så velger jeg han. Så vi har feiret sammen siden vi traff hverandre for 15 år siden. Så kan absolutt forstå hvorfor mange føler det slik. Og om man ikke gjør det lurer jeg litt på om man har valgt riktig person som livsledsager og nærmeste familie. Anonymkode: c1c6e...ee4 Altså, jeg elsker samboeren min høyere enn noe annet, og jeg føler meg som verdens heldigste som får tilbringe livet mitt, hver (normale) dag, sammen med ham. Men om noe en gang skulle føre til at vi et år ikke fikk feirer selve julaften sammen ville det vært veldig kjipt og rart siden han er min favorittperson og nærmeste familie, men vi tåler å være fra hverandre en dag/kveld uten at det sier noe som helst negativt om forholdet vårt. Å Anonymkode: 65c62...1ae
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. desember 2020 #16 Skrevet 5. desember 2020 (endret) . Endret 5. desember 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #17 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Altså, jeg elsker samboeren min høyere enn noe annet, og jeg føler meg som verdens heldigste som får tilbringe livet mitt, hver (normale) dag, sammen med ham. Men om noe en gang skulle føre til at vi et år ikke fikk feirer selve julaften sammen ville det vært veldig kjipt og rart siden han er min favorittperson og nærmeste familie, men vi tåler å være fra hverandre en dag/kveld uten at det sier noe som helst negativt om forholdet vårt. Å Anonymkode: 65c62...1ae Vi tåler helt fint å være fra hverandre på dager som julaften. Slik har det vært noen ganger på grunn av hans jobb. Men om det er et valg, så velger vi alltid å være sammen. Anonymkode: c1c6e...ee4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå