Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg og mannen er på pp3 for første barn. I den anledning tar jeg jod-, jern- og folattabletter daglig. Hvordan skjule dette fra familien når vi reise hjem til jul? 

De har hatt lyst på barnebarn i mange år og vil anta de er på «jakt» etter tegn til at der snart dukker opp noe. Da er jo disse tablettene veldig avslørende... 

Vi vil jo helst at dette skal være hemmelig inntil vi faktisk blir gravide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare legg det i en pose i toalettmappen din og ta de når du pusser tenner 

Anonymkode: 3792f...7e1

• Liker 17
Skrevet

Ta de når ingen ser det? 
feks på soverommet når du legger deg

• Liker 2
Skrevet

Dette må da være verdens minste problem :P Ta tablettene ved tannpuss, på rommet dere sover på, eller om de må tas i forbindelse med mat så går du en tur på toalettet for å vaske hender (og svelger pillene) før måltidet. Er vel ingen som overvåker hverandres minste bevegelse eller roter i hverandres koffert selv om man feirer jul sammen.

Anonymkode: a6e7c...4d6

• Liker 25
Skrevet

!?!?

Anonymkode: 69b32...0ad

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så viktig å skjule det hvis de har så lyst på barnebarn. Burde jo bare være positivt at dere prøver da???? Forøvrig et ikkeproblem spør du meg. Som den over her sa, det er vel ingen som overvåker og roter i tingene deres? 

Anonymkode: 6d2af...0ba

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke helt problemet? Jeg er også i en PP å skal til svigers i jula. Jeg tar tablettene på soverommet og går ut. Regner med svigerforeldrene dine ikke snoker på rommet deres? 

Anonymkode: 07d61...e89

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært hjemme hos svigers flere helger i IVF-forsøk, og tatt sprøyter to ganger daglig. Ikke noe problem å holde det skjult, bare å oppbevare alt på soverommet eller i toalettveske. Det er mer utfordrende å ikke drikke alkohol dersom dette er noe man vanligvis ville gjort feks til måltider, men det lar seg også gjøre å skjule ved å bytte glass med partner så fort de er ute på kjøkkenet e.l., eller drikke alkoholfri øl som man heller i uten de andre til stede. 

Skrevet

Jeg har både tatt en drøss tabletter, EL-tester, G-tester, hatt sex osv mens vi har vært på besøk hos venner og familie. Hyttetur og alt. Virkelig aldri vært et problem. Man har da privatliv! Lett å ha ting i toalettmappen, på rommet hvor du sover osv. 

• Liker 1
Skrevet

For et idiotisk spørsmål. Ta de når ingen ser på selvfølgelig... 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 0861a...822

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er verre å tenke på hvordan jeg ska get in the mood i jula på pikerommet mitt, med foreldre sovende vegg i vegg. Vi hadde egentlig tenkt å hoppe over denne pp av den grunn - men jeg kjenner jeg blir mer stressa av tanken på det. Man må bare skape noen smutthull med privatliv.

Jeg ønsker alle det gjelder litt ekstra lykke til i jula! 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor er det så viktig å skjule det hvis de har så lyst på barnebarn. Burde jo bare være positivt at dere prøver da???? Forøvrig et ikkeproblem spør du meg. Som den over her sa, det er vel ingen som overvåker og roter i tingene deres? 

Anonymkode: 6d2af...0ba

Er vel mer dersom de ikke får det til da. At man ikke orker at de blir skuffa

• Liker 2
Skrevet
pycmar skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er verre å tenke på hvordan jeg ska get in the mood i jula på pikerommet mitt, med foreldre sovende vegg i vegg. Vi hadde egentlig tenkt å hoppe over denne pp av den grunn - men jeg kjenner jeg blir mer stressa av tanken på det. Man må bare skape noen smutthull med privatliv.

Jeg ønsker alle det gjelder litt ekstra lykke til i jula! 😄 

Kjøre en liten tur og ta en kjappis i bilen i et øde skogholt? 

Ts. Hvorfor tror du noen skulle oppdage at du tar disse tablettene dersom de ligger i veska di på soverommet eller toalettmappa? Ta med et glass vann på rommet når du skal sove, det er ganske vanlig å ha drikke på sengekanten.

Anonymkode: f76a7...4ea

• Liker 2
Skrevet

Som med p-piller, kondomer (tidlig i forholdet), undertøy, tamponger, og annet - man har det på soverommet. Lar ikke dusjsåpen min stå igjen på andres bad en gang. 

Men som en sidekommentar - man skal ikke ta jern med mindre man har fått påvist mangel, det kan gi en del plager, så antar dette er i samråd med lege? I utgangspunktet er det kun folat og Omega 6 man er anbefalt å ta som prøver, sistnevnte dropper man også om man spiser tilstrekkelig med fet fisk. 

Anonymkode: 5a8f9...f57

• Liker 1
Skrevet

Du må vel ikke at tablettene mens de ser på?

Skrevet

Ts forsvant 😂

Skrevet

Nå har jeg lest dette også 😝

Anonymkode: 9485b...b47

Skrevet

Tydeligvis mange som ikke syntes dette var et reelt problem... 

Tusen takk til alle som har kommet med produktive svar, det settes stor pris på! 

Jeg skjuler til vanlig ingenting, så for meg ble dette en uvant problemstilling sammenlignet med tidligere. Er kanskje naivt, men. 

Skrevet
Bruspulver skrev (24 minutter siden):

Tusen takk til alle som har kommet med produktive svar, det settes stor pris på! 

Jeg skjuler til vanlig ingenting, så for meg ble dette en uvant problemstilling sammenlignet med tidligere. Er kanskje naivt, men. 

Du skjuler ingenting? Er snakk om vitaminer. Ikke overdriv. 

Anonymkode: 07d61...e89

Skrevet
25 minutter siden, Bruspulver said:

Unnskyld meg...men det er snakk om vitaminer? Viser du tampongen din full av blod til hele familien også? 

Skifter du truse foran alle?

....slutt å overdriv.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...