AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Ønsker å holde meg anonym. Kjæresten min over lang tid er nå under utredning for personlighetsforstyrrelse. Forholdet har til tider vært vanskelig. Men sånn er det for alle har jeg tenkt. Men etter dette har jeg tenkt at mye av problemene, slett ikke alle har vært grunnet dette. Har hørt mange podcaster om PF og kjenner meg igjen i mange av handlingene og historiene. Vet ikke hva slags PF det er snakk om, men har forstått at mange har en kombinasjon av flere og at kategoriene er på vei ut. Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med dette? Nære mellommenneskelige relasjoner som har personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: b7f45...f6e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har vært sammen med en narsissist (fått diagnosen). Det skapte så store vanskeligheter at jeg gjorde det slutt. (Vi var samboere i 12 år). Han kan aldri bli bedre for hjernen hans er skrudd sammen på den måten. Han lyver, bedrar, følger ikke regler og når han blir tatt skylder han alt rot på alle andre enn seg selv og blir skuffet og sint når noen påpeker at dette er feil. Psykologen rådet meg til å gjøre det slutt og jeg har det mye bedre nå. Han derimot fortsetter i det samme sporet sitt og vil aldri bli lykkelig. Hva slags personlighetsforstyrrelse er det du må håndtere? Anonymkode: d2336...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har vært sammen med en narsissist (fått diagnosen). Det skapte så store vanskeligheter at jeg gjorde det slutt. (Vi var samboere i 12 år). Han kan aldri bli bedre for hjernen hans er skrudd sammen på den måten. Han lyver, bedrar, følger ikke regler og når han blir tatt skylder han alt rot på alle andre enn seg selv og blir skuffet og sint når noen påpeker at dette er feil. Psykologen rådet meg til å gjøre det slutt og jeg har det mye bedre nå. Han derimot fortsetter i det samme sporet sitt og vil aldri bli lykkelig. Hva slags personlighetsforstyrrelse er det du må håndtere? Anonymkode: d2336...9e9 Har dere barn sammen? Anonymkode: 5b235...afe
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Før han fikk diagnosen, og etterpå da han både var medisinert og i terapi kan ikke sammenlignes. Før så var det mye desperasjon og depresjon. Han var aldri slem eller noe sånt. Men fryktelig slitsom. Søkte mye bekreftelse, drakk mye, selvskadet, farlig impulsiv. Men etter han fikk hjelp så ble ting mye bedre, og nå 15 år senere så er det lite igjen av det som var problematisk. Anonymkode: 21a2e...567
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har dere barn sammen? Anonymkode: 5b235...afe Nei heldigvis ikke, men vi hadde barn på hver vår kant fra tidligere forhold. Han 3 og jeg 2. Så det har jo vært mye ungdom i hus. Min eks er nå 57 og jeg er 46. Anonymkode: d2336...9e9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 Det spørs jo helt på hvor hardt rammet en er, og ikke minst hvilken personlighetsforstyrrelse det er. Anonymkode: 0676e...001 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 1. Her er ikke utredningen avsluttet. Det skal faktisk en god del til for at negative personlighetstrekk sees som faktisk syklig så det er ikke sikkert de konkluderer med at vedkommende har noen personlighetsforstyrrrelse i det hele tatt. 2. Du kan ikke drive å snakke om "personlighetsforstyrrelse". Du må nesten søke deg opp info rundt aktuell personlighetsforstyrrelse da det er en ALTFOR grov inndeling. Utfordringene som er typisk for de ulike diagnosene er svært forskjellig. Anonymkode: 5eb86...8fd 3
Pingvinen Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Kommer helt an på hvilken personlighetsforstyrrelse det er snakk om 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har vært sammen med en narsissist (fått diagnosen). Det skapte så store vanskeligheter at jeg gjorde det slutt. (Vi var samboere i 12 år). Han kan aldri bli bedre for hjernen hans er skrudd sammen på den måten. Han lyver, bedrar, følger ikke regler og når han blir tatt skylder han alt rot på alle andre enn seg selv og blir skuffet og sint når noen påpeker at dette er feil. Psykologen rådet meg til å gjøre det slutt og jeg har det mye bedre nå. Han derimot fortsetter i det samme sporet sitt og vil aldri bli lykkelig. Hva slags personlighetsforstyrrelse er det du må håndtere? Anonymkode: d2336...9e9 Hva har dette med personlighetsforstyrrelse å gjøre? Fyren du snakker om har en helt annen diagnose. Anonymkode: 7142d...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ønsker å holde meg anonym. Kjæresten min over lang tid er nå under utredning for personlighetsforstyrrelse. Forholdet har til tider vært vanskelig. Men sånn er det for alle har jeg tenkt. Men etter dette har jeg tenkt at mye av problemene, slett ikke alle har vært grunnet dette. Har hørt mange podcaster om PF og kjenner meg igjen i mange av handlingene og historiene. Vet ikke hva slags PF det er snakk om, men har forstått at mange har en kombinasjon av flere og at kategoriene er på vei ut. Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med dette? Nære mellommenneskelige relasjoner som har personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: b7f45...f6e Vel, jeg har diagnosen blandet personlighetsforstyrrelse. Hvilken har mannen din? Jeg scoret på flere av diagnosene, men ikke mange nok til å treffe en eksakt. Har altså et snev av flere typer personlighetsforstyrrelser (av typen unnvikende osv) Jeg er gift, og har 3 barn. Ikke noe problemer i ekteskapet vårt. Fikk diagnosen før vi giftet oss. Anonymkode: 7142d...a1b 1
Collan Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med en narsissist (fått diagnosen). Det skapte så store vanskeligheter at jeg gjorde det slutt. (Vi var samboere i 12 år). Han kan aldri bli bedre for hjernen hans er skrudd sammen på den måten. Han lyver, bedrar, følger ikke regler og når han blir tatt skylder han alt rot på alle andre enn seg selv og blir skuffet og sint når noen påpeker at dette er feil. Psykologen rådet meg til å gjøre det slutt og jeg har det mye bedre nå. Han derimot fortsetter i det samme sporet sitt og vil aldri bli lykkelig. Hva slags personlighetsforstyrrelse er det du må håndtere? Anonymkode: d2336...9e9 Det høres ut som du var sammen med Donald Trump eller en klone av ham. 😉
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 Personlighetsforstyrrelser er jo så vidt forskjellige at det går ikke an å svare generelt på hvordan det er å være i forhold med en som har personlighetsforstyrrelse. . En med dyssosial personlighetsforstyrrelse og en med unnvikende personlighetsforstyrrelse feks kunne vel ikke vært mer ulike hverandre. Så det kommer helt an på hvilken type PF det er snakk om. Selv har jeg en mor som har emosjonell ustabil PF, og det var mildt sagt en svært utfordrende oppvekst. Anonymkode: 09f54...448 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): løp! Anonymkode: 3bfc4...c0b Pyse. Anonymkode: 5eb86...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har dette med personlighetsforstyrrelse å gjøre? Fyren du snakker om har en helt annen diagnose. Anonymkode: 7142d...a1b Selvfølgelig er narsissistisk personlighetsfordtyrrelse en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 14daa...451 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig er narsissistisk personlighetsfordtyrrelse en personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 14daa...451 Narsissisme er da ikke det samme som narsissistisk personlighetsforstyrrelse! Anonymkode: e269e...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #17 Skrevet 6. desember 2020 Det er veldig stor forskjell på de som har personlighetsforstyrrelse - uavhengig av hvilken - og ikke vet om det, og benekter det, kontra de som aktivt jobber for å endre negativ atferd og være oppmerksom på egne følelser og handlinger. Sistnevnte er som regel personer det går an å leve sammen med - selv de med f.eks dyssosial personlighetsforstyrrelse - og som kanskje har det litt vanskelig i blant. Anonymkode: dee67...46a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #18 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Narsissisme er da ikke det samme som narsissistisk personlighetsforstyrrelse! Anonymkode: e269e...8d8 Jeg tror nok kanskje anonym bruker 9e9 vet mer om hva eksen hennes var diagnostisert med enn det du som random bruker på et anonymt forum vet. Så kanskje vi kan stoppe avsporingen din her? Anonymkode: 14daa...451 2
n_97 Skrevet 6. desember 2020 #19 Skrevet 6. desember 2020 Kan bli tøft fremover, særlig siden han er ubehandlet. Jeg hadde ikke satset på forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #20 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva har dette med personlighetsforstyrrelse å gjøre? Fyren du snakker om har en helt annen diagnose. Anonymkode: 7142d...a1b Og hvilket diagnose mener du han har? Han er utredet over mange år. Og du stiller en diagnose pga noen setninger jeg skriver om han? Anonymkode: d2336...9e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå