Gå til innhold

Gjør jeg det rette? Eller er jeg urimelig og dramatisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ganske god kompis som er litt yngre, og vi har hatt mye moro sammen og vært mye ute "på livet". Vi har alltid hatt en god tone og vi har snakket om alt mellom himmel og jord. Dette kommer til å høres ut som et ungdomsdrama, og det er det jo forøvrig også... Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg gjør det rette her. 

Tidligere i år begynte jeg å holde på med en fyr på samme alder som min kompis, en greie som utviklet seg ganske stygt og i dag er vi ikke på talefot. Ingen av oss er vel helt ferdig med hverandre, han har forsøkt å kontakte meg... men jeg føler meg dårlig bare av å se ham (veldig mye rart som har skjedd her...) - og jeg får et skikkelig stikk i brystet bare av å se et bilde av ham enda. 

Problemet nå er at denne mannen jeg holdt på med, har blitt veldig nær venn med min kompis og de henger sammen hver eneste helg (!). Tidligere drev han jeg holdt på med å tok kontakt med meg gjennom mine kompiser (inkl. han her), da jeg har blokkert ham ut av livet mitt. Jeg har sagt ifra til min kompis at jeg ikke ønsker å se han jeg holdt på med på snap, og at jeg hvert fall ikke vil at han skal få tak i meg gjennom snappen hans. Men det skjer på nytt og på nytt! Sist i går måtte jeg ta det opp.

Jeg føler meg "presset" ut av den sosiale sonen med min kompis, fordi jeg vil ikke være der han jeg holdt på med er... Og i tillegg gjør det vondt å se han jeg holdt på med, og at kompisen min ikke respekterer at jeg ikke ønsker å se ham. Så nå vurderer jeg å la kontakten bli mindre... Pjuh. Dette ble langt og innviklet! Noen innspill?

Det skal sies at jeg sliter med å komme over den fyren, og det er veldig vanskelig for meg. Det er første gang jeg tar såpass avstand fra noen i mitt liv, og det føles ikke ut som om kompisen min respekterer det. Han har også vært interessert i meg, og det gjør neppe ham noe om jeg fortsetter å være i splid med han andre. Så vanskelig!!

Anonymkode: a44dd...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: Vi er i tjueårene, selv om det ikke høres sånn ut 🙄

Anonymkode: a44dd...741

Skrevet

Tror ikke det er så mye annet du kan gjøre enn å ta litt avstand. Det kan være at kompisforholdet dør ut litt etterhvert, slik at de ikke møtes like ofte. Men fram til da såkan du ta et skritt tilbake, møt andre venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...