Gå til innhold

Er det greit å gi noe man selv fikk i gave videre i gave til andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kollegene mine har fått en spesiell julegløgg og noen andre saker i forjulsgave av sjefen. Kjempekoselig det! Men jeg klarer ikke smaken av gløgg, hverken den typen jeg fikk eller andre typer. Jeg vet dette er en type som koster litt, så det er ikke 40 kroner fra Rema.

Er det greit at jeg gir denne videre til noen i nær familie til jul? Som del av flere gaver såklart. Jeg vet de liker gløgg!

Anonymkode: 20430...c94

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så lenge den er forseglet er det greit. 

Skrevet

Skulle si nei, men siden denne ikke var personlig til bare de tenker jeg absolutt ja.

Anonymkode: 15670...628

Skrevet

Selvsagt!

Anonymkode: 8f8fa...9c7

• Liker 5
Skrevet
Catalina Culès skrev (2 minutter siden):

Så lenge den er forseglet er det greit. 

Forseglet, uåpnet, perfekt stand. Hos oss kommer det bare til å helles ut i vasken men jeg vil jo at det skal brukes.

Da er det kanskje ikke smålig av meg da 🙂

Anonymkode: 20430...c94

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig. Bedre at noen som liker det får den enn at den står hos deg og blir gammel og til slutt kastet. Ingen forskjell på om du har fått den eller om du hadde gått i butikken og kjøpt den.

Anonymkode: 96583...180

• Liker 7
Skrevet

Ja, hvorfor skulle du ikke kunne gjøre det? 

Jeg ga et spesielt armbånd i gave til ei en gang. Og noen måneder senere så jeg at kjæresten hennes bar det. Jeg sa at "så fint", og han var tydelig glad for det og fortalte han hadde fått det av kjæresten i bursdagsgave. Det var jo bare koselig det da! Og her er det ikke personlig en gang. Fin gave å gi bort det. 

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt. Det du har fått er jo ditt og da kan du gjøre som du vil med det. I ditt tilfelle så er det jo ikke en gang en personlig gave, så gi den videre til noen som setter pris på den du - med god samvittighet. 

• Liker 3
Skrevet

Ja det syntes jeg du kan :) Dette er en "fellesgave" uten en veldig bestemt personlig tanke bak og jeg hadde gjort det samme selv om jeg ikke likte gløgg. Bedre at noen andre får glede av den enn at du kaster den :) Hadde syntes det hadde vært annerledes med en hjemmestrikket genser "tante Turi" hadde lagt mye jobb i.

Skrevet

Ja, det må da være greit. Akkurat som om noen hadde gitt meg vin, da hadde den blitt helt ut i vasken og kastet, hvis ikke jeg kunne gitt den bort.

Anonymkode: ae08b...31e

Skrevet

Regifting er innafor så lenge du ikke blir "tatt på det". Gjør det stadig vekk selv, spesielt gjelder det jobb gaver. 

Anonymkode: ebe4e...65e

Skrevet

Alle gaver er det bedre å gi videre, enn å kaste. Tenk litt på miljøet. Om jeg strikket en genser og ga vekk, hadde jeg blitt gladere hvis mottakeren ga den videre, enn at den ble kastet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...