AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #21 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva er budsjettet ditt til boligkjøpet? Det har jo alt å si her. Anonymkode: 68bd0...6e9 Budsjett er relativt romslig. Leilighet er helt ok selv om hage er drømmen, minimum to soverom og maks åtte millioner (helst mindre). Anonymkode: d4bd0...3d5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #22 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Budsjett er relativt romslig. Leilighet er helt ok selv om hage er drømmen, minimum to soverom og maks åtte millioner (helst mindre). Anonymkode: d4bd0...3d5 Maks åtte mill er dessverre ikke så romslig i Oslo 🙂 Du får ikke enebolig for det i et bra strøk. Men en leilighet på ca 90 kvadrat i et godt strøk kan du få. Anonymkode: 68bd0...6e9 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #23 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal flytte til Oslo og leter etter et sted å bo med bra skoler. Hvilke skoler er bra? Med bra mener jeg: Lav andel ikke-norsk språklige Ikke for snobbete Bra AKS, med gode tilbud (gjerne idrett) Helst ikke for stor skole Gode lærere, godt miljø mellom foreldrene Anonymkode: d4bd0...3d5 Da må du til Nordstrand, eller vestkanten type Holmenkollen/Ullern/Røa/Kjelsås osv. Og det er nok ingen skoler i Oslo med lav andel (mindre enn 20-30%) som ikke også er regnet for å være snobbete. Du må gjerne opp mot 40-50% tallet i de «høyt utdanna foreldre men ikke snobbete». Jeg er superfornøyd med Fernanda Nissen, men LAV andel er det vel ikke. Litt blandet kanskje. Stor er den også, skal godt gjøres å finne liten skole. Super AKS og tilbud. Anonymkode: b8c7a...d51 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #24 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Budsjett er relativt romslig. Leilighet er helt ok selv om hage er drømmen, minimum to soverom og maks åtte millioner (helst mindre). Anonymkode: d4bd0...3d5 Det er ikke romslig i Oslo - mer midt på treet Men du får en OK bolig (ikke hus/rekkehus - heller ikke ganske romslig) i områder med de laveste andelene innvandrere. Anonymkode: b8c7a...d51
knulleGuden666 Skrevet 5. desember 2020 #25 Skrevet 5. desember 2020 Ingen Oslo skoler er bra, kom dere ut på bygda og få barna på ordentlig skole 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #26 Skrevet 5. desember 2020 Vi er fornøyde med Kjelsås Anonymkode: f65dd...981 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #27 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er da en ærlig sak å søke barn til en skole med lite innvandrere. Det må folk ha lov til, de aller fleste skjønner hvorfor. Og ja, bare kom med rasist-kortet, helt OK. Anonymkode: 20e53...193 Hva med barn med utenlandske foreldre som snakker flytende norsk? Er det akseptabelt, eller må de være etnisk norske? Anonymkode: 22400...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #28 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er ikke romslig i Oslo - mer midt på treet Men du får en OK bolig (ikke hus/rekkehus - heller ikke ganske romslig) i områder med de laveste andelene innvandrere. Anonymkode: b8c7a...d51 Det er mer enn romslig nok Anonymkode: dd419...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #29 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal flytte til Oslo og leter etter et sted å bo med bra skoler. Hvilke skoler er bra? Med bra mener jeg: Lav andel ikke-norsk språklige Ikke for snobbete Bra AKS, med gode tilbud (gjerne idrett) Helst ikke for stor skole Gode lærere, godt miljø mellom foreldrene Anonymkode: d4bd0...3d5 Manglerud Anonymkode: 245ad...c45
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #30 Skrevet 5. desember 2020 Hvis du skal jobbe på Lysaker, er jo Stabekk/Jar topp. F.eks Lysaker skole på Stabekk. Kjempefin skole. Anonymkode: 7bdf3...626
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #31 Skrevet 5. desember 2020 Jar skole er gangavstand til Lysaker. Skolen har veldig bra aks og foreldrene er engasjerte. Hvis budsjettet kun er 8 millioner, så vil du nok slite veldig med å finne hus til den prisen der. Anonymkode: df976...b16
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #32 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 12.19): Jeg bor på Røa, og Huseby er ikke akkurat kjent for å være en bra skole. Bogstad og Lysejordet har bedre rykte, samt nye Holmen skole nede på Holmen skal være svært bra! Anonymkode: 9d4ee...296 Hva er innsigelsene mot Huseby? Jeg er født og oppvokst på Røa, og Huseby har alltid vært en god skole. De scorer også bra på nasjonale prøver. Anonymkode: af6a2...1b7
Lønnesirup01 Skrevet 6. desember 2020 #33 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 14.10): Ja, TS her. Det er akkurat det jeg mener. En skole der elevene snakker norsk og der foreldrene er engasjert i et godt foreldresamarbeid. Etnisitet har ingenting med saken å gjøre, men at alle stiller opp og at det kan arrangeres skidag, Halloween og Lucia uten at det blir ståk rundt det, vil jeg ha. Anonymkode: d4bd0...3d5 Du vil nok erfare at mange av "tradisjonene" som har vært vanlig i skolene (spesielt de som har en typisk norsk og/eller kristen tradisjon) er i ferd med å falle bort, uavhengig av innvandrerandel på skolen. Dette er bare en del av utviklingen, og at veldig mange i utdanningssystemet lener mot venstre, med et helt ekstremt fokus på mangfold og multikultur (jeg har jobbet tett på denne sektoren). De som vil ha barna på en skole med gode resultater, men synes Oslo vest er for snobbete, som du påpeker her, søker seg ofte til Grefsen, Kjelsås, Berg og Ullevål. Der er likevel miljøet utålelig "progressivt" og du vil møte på lærere som ikke ønsker å arrangere Lucia for å skjerme innvandrerelevene - som ikke går der. Du må nesten velge hva som er viktigst her - å slippe snobberiet eller den politiske korrektheten. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #34 Skrevet 6. desember 2020 Skøyen skole er kjempebra. Mange borettslag i området, så ikke spesielt snobbete. Anonymkode: 8a9f2...4fa
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #35 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 14.20): Da må du til Nordstrand, eller vestkanten type Holmenkollen/Ullern/Røa/Kjelsås osv. Og det er nok ingen skoler i Oslo med lav andel (mindre enn 20-30%) som ikke også er regnet for å være snobbete. Du må gjerne opp mot 40-50% tallet i de «høyt utdanna foreldre men ikke snobbete». Jeg er superfornøyd med Fernanda Nissen, men LAV andel er det vel ikke. Litt blandet kanskje. Stor er den også, skal godt gjøres å finne liten skole. Super AKS og tilbud. Anonymkode: b8c7a...d51 Tonsenhagen har 25% minoritetsspråklige. Så du må absolutt ikke til de «snobbete» stedene for å få det. Anonymkode: 56de9...153 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #36 Skrevet 6. desember 2020 Uranienborg går for å være kjempesnobbete. Veldig engasjerte foreldre og mange arrangementer. 40% «ikke-norske», dvs «snakker annet språk enn skandinavisk hjemme til daglig», uten at det anses som noe problem. Internasjonalt, ikke flerkulturelt. Forøvrig tror jeg det er over 500 barneskoler i Oslo, dere bør jo bosette dere i Bærum (der også skolene går for å være bra, og innvandrertettheten liten), og i sentrum er man ikke garantert plass på den nærmeste skolen selv om man sokner dit. Anonymkode: 0ee15...39f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå