AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Skrevet 5. desember 2020 Skal flytte til Oslo og leter etter et sted å bo med bra skoler. Hvilke skoler er bra? Med bra mener jeg: Lav andel ikke-norsk språklige Ikke for snobbete Bra AKS, med gode tilbud (gjerne idrett) Helst ikke for stor skole Gode lærere, godt miljø mellom foreldrene Anonymkode: d4bd0...3d5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #2 Skrevet 5. desember 2020 Ljan skole. Liten, få ikke-norske, ikke så snobbete som vestkanten, bra aks med idrettstilbud, generelt godt miljø. sjekker alle boksene dine. Ljan har generelt et veldig godt oppvekstmiljø. Anonymkode: 8f18c...d61 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ljan skole. Liten, få ikke-norske, ikke så snobbete som vestkanten, bra aks med idrettstilbud, generelt godt miljø. sjekker alle boksene dine. Ljan har generelt et veldig godt oppvekstmiljø. Anonymkode: 8f18c...d61 Takk for tips. Ljan tenker jeg blir litt langt unna når en jobber på Lysaker. Men skal vurdere det. Håper virkelig på flere tips i denne tråden! Anonymkode: d4bd0...3d5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for tips. Ljan tenker jeg blir litt langt unna når en jobber på Lysaker. Men skal vurdere det. Håper virkelig på flere tips i denne tråden! Anonymkode: d4bd0...3d5 Tja, det er direktetog som tar 19 minutter. Vil si det er ganske fin avstand. Anonymkode: 8f18c...d61 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Lilleaker skole. Anonymkode: 7558b...69f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lilleaker skole. Anonymkode: 7558b...69f Rimelig snobbete da. Anonymkode: 8f18c...d61 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Hva legger du i "snobbete"? Alle skoler med foreldre som har god råd? Grefsen og Kjelsås er gode skoler, men der har du et litt mer politisk korrekt, kulturelite- miljø. Du kan vurdere Lilleaker som nevnt, eller Bjørnsletta. Jeg hadde valgt Huseby, Smestad eller Bestum, de har blant byens best score på prøver og er i nærheten av deg. Hvis du bor på Lysaker og vil ha noe i nærheten, så bør det vel være Oslo vest? Anonymkode: af6a2...1b7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva legger du i "snobbete"? Alle skoler med foreldre som har god råd? Grefsen og Kjelsås er gode skoler, men der har du et litt mer politisk korrekt, kulturelite- miljø. Du kan vurdere Lilleaker som nevnt, eller Bjørnsletta. Jeg hadde valgt Huseby, Smestad eller Bestum, de har blant byens best score på prøver og er i nærheten av deg. Hvis du bor på Lysaker og vil ha noe i nærheten, så bør det vel være Oslo vest? Anonymkode: af6a2...1b7 Jeg bor på Røa, og Huseby er ikke akkurat kjent for å være en bra skole. Bogstad og Lysejordet har bedre rykte, samt nye Holmen skole nede på Holmen skal være svært bra! Anonymkode: 9d4ee...296
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 Hva mener du med "Lav andel ikke-norsk språklige"? Gjelder dette også elever med minoritetsbakgrunn eller bare elever som ikke er så gode i norsk? Anonymkode: 2dd29...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 Forstår ikke disse «hvor i Oslo er bra å bo, hvilken skole» osv. De som trives et sted, vil anbefale det stedet. De som ikke trives vil ikke anbefale det. De som har fordommer mot et sted vil fraråde å bo på det stedet. Alle rådene er subjektive. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 6843b...f25 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med "Lav andel ikke-norsk språklige"? Gjelder dette også elever med minoritetsbakgrunn eller bare elever som ikke er så gode i norsk? Anonymkode: 2dd29...ac0 Tipper hun mener hvite. Anonymkode: 6843b...f25 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår ikke disse «hvor i Oslo er bra å bo, hvilken skole» osv. De som trives et sted, vil anbefale det stedet. De som ikke trives vil ikke anbefale det. De som har fordommer mot et sted vil fraråde å bo på det stedet. Alle rådene er subjektive. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 6843b...f25 De som lager disse trådene, er fulle av fordommer enten mot Oslo vest eller Oslo øst. Hovedsakelig gjelder dette Oslo Øst, der flere ikke ønsker å bosette seg - hvor det finnes endel med utfordringer i forbindelse med innvandring. Anonymkode: 2dd29...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #13 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tipper hun mener hvite. Anonymkode: 6843b...f25 Altså inkluderer det også polakker som ikke er gode i norsk. Da bør TS heller si det. Jeg vil ikke at barnet mitt skal gå på en skole, der det finnes elever med minoritetsbakgrunn. Det finnes oversikt over dette også, men skoler hvor det ikke er elever med minoritetsbakgrunn vil det være andre utfordringer. Anonymkode: 2dd29...ac0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #14 Skrevet 5. desember 2020 Det er vel generelt mer snobbete/materialistisk så fort du kommer til Oslo vest. Anbefaler også Ljan, eller hva med Oppsal, Godlia, Trasopp, Østensjø? Der er det noen innvandrere (ca 25 %), men de fleste er fra vestlige land. Nordstrand er jeg usikker på om er snobbete. Anonymkode: cd559...973
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #15 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tipper hun mener hvite. Anonymkode: 6843b...f25 Tipper hun mener folk som faktisk snakker flytende norsk, uavhengig av om de er hvite, gule eller grønne. Anonymkode: 7558b...69f 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #16 Skrevet 5. desember 2020 Hva er budsjettet ditt til boligkjøpet? Det har jo alt å si her. Anonymkode: 68bd0...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #17 Skrevet 5. desember 2020 Hva med Ila skole? Er lærerne der gode? Anonymkode: 22400...1b6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #19 Skrevet 5. desember 2020 Det er da en ærlig sak å søke barn til en skole med lite innvandrere. Det må folk ha lov til, de aller fleste skjønner hvorfor. Og ja, bare kom med rasist-kortet, helt OK. Anonymkode: 20e53...193 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #20 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tipper hun mener folk som faktisk snakker flytende norsk, uavhengig av om de er hvite, gule eller grønne. Anonymkode: 7558b...69f Ja, TS her. Det er akkurat det jeg mener. En skole der elevene snakker norsk og der foreldrene er engasjert i et godt foreldresamarbeid. Etnisitet har ingenting med saken å gjøre, men at alle stiller opp og at det kan arrangeres skidag, Halloween og Lucia uten at det blir ståk rundt det, vil jeg ha. Anonymkode: d4bd0...3d5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå