Gjest smånervøs Skrevet 6. august 2005 #1 Skrevet 6. august 2005 En sjelden gang fra tid til annen blir det høyre øyet mitt ømt, og føles sårt hver gang jeg blunker. Det kjennes som det er undersiden av øyelokket som er sårt, men jeg tror kanskje det er noe innunder, nedenfor. Jeg har pleid å tenke at det sikkert er en filleting, men det gjør meg litt nervøs å ikke vite om det er noe jeg burde gjøre noe med. Men før jeg bestiller time for å se på øyet, vil jeg se om noen her har opplevd det og vet noe om det. Er det forresten fastlegen eller optikeren man går til med sånt?
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #2 Skrevet 6. august 2005 Dra til fastlegen. Skal ikke gi deg bekymringer ved å fortelle hva det _kan_ være, men problemer med øynene skal man alltid sjekke. Kanskje du har en sti på øyet? Inngrodd hår? Men uansett, bedre føre var..dra til legen.
Gjest smånervøs Skrevet 7. august 2005 #3 Skrevet 7. august 2005 Hm jeg tror det er sti likevel. Jeg så grundig på øyet i speilet, og la merke til en bitteliten slags kul på kanten av øyeloket. Den hovnet opp og ble enda ømmere etter jeg hadde vært bortpå den med en negl, så det er nok der jeg kjenner det. Noen steder på kroppen er jo huden så ømfintlig at det føles som du har vondt i et mye større område enn du egentlig har, så det var kanskje ikke noe i øyehulen likevel
sixx Skrevet 7. august 2005 #4 Skrevet 7. august 2005 Jeg så grundig på øyet i speilet, og la merke til en bitteliten slags kul på kanten av øyeloket. Det der ble jeg kvitt for få dager siden....etter å ha vært plaget av det i ukesvis. Jeg stakk hull på kulen med nål flere ganger...og hver gang kom det ut litt av det hvite, men det bygde seg opp igjen og kulen ble værende. Til slutt stakk jeg hull en gang til...og klemte og klemte...og da var det til slutt akkurat som om det kom ut en propp....mye hvitt...og bort med hele kulen.
Gjest Milah Skrevet 7. august 2005 #5 Skrevet 7. august 2005 Det der ble jeg kvitt for få dager siden....etter å ha vært plaget av det i ukesvis. Jeg stakk hull på kulen med nål flere ganger...og hver gang kom det ut litt av det hvite, men det bygde seg opp igjen og kulen ble værende. Til slutt stakk jeg hull en gang til...og klemte og klemte...og da var det til slutt akkurat som om det kom ut en propp....mye hvitt...og bort med hele kulen. ← Du stakk en nål i øyet og klemte ut gørra??
Gjest smånervøs Skrevet 7. august 2005 #6 Skrevet 7. august 2005 Jeg prøvde å gjøre det samme, men huden var så glatt at nålen bare gikk forbi og ikke ville "feste" seg. Klarte ikke få tak i kulen med neglene heller
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #7 Skrevet 7. august 2005 Ja, jeg har hatt det mange ganger. Får det alltid når jeg bruker data for mye . Tror ikke det er noe farlig, det går over igjen hver gang jeg får en liten pause fra skjermen ihvertfall.
Midnattsol Skrevet 7. august 2005 #8 Skrevet 7. august 2005 Dra til legen å få øyedråper og/eller salve. Har hatt det mange ganger, men jeg driver ikke med ei nål for å fikse det selv.
sixx Skrevet 7. august 2005 #9 Skrevet 7. august 2005 Du stakk en nål i øyet og klemte ut gørra?? ← Neiiiii....i den lille kulen på våtkanten av øyet.
sixx Skrevet 7. august 2005 #10 Skrevet 7. august 2005 Forresten tror jeg det snakkes om to forskjellige ting her: - Betennelse i øyehår. - Dypere betennelse...muligens i en talgkjertel.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2005 #11 Skrevet 7. august 2005 Neiiiii....i den lille kulen på våtkanten av øyet. ← Gud jeg hadde vært altfor redd for at nåla skulle glippe.... Men bra du fikk det bort da. Trådstarter: Har du prøvd å skylle med øyebadevann? Bare i tilfelle at du har noe inne på selve øyet som irriterer.
Gjest smånervøs Skrevet 7. august 2005 #12 Skrevet 7. august 2005 Nei, jeg tror ikke jeg har noe "øyevann" her i huset. Før når jeg har hatt dette, så har det gitt seg sev segselv iløpet av en dag eller to, så det er sikkert borte imorgen. Det frister veldig å pelle på den blemme-lignende greia, men det er ikke lett å komme til:p
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå