Gå til innhold

Hvilket sted i Oslo er mest barnevennlig og sentralt samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et så barnevennlig og sentralt sted i Oslo som mulig. 

Det vil si, lite trafikkerte veier i nærheten, og koselig nabolag. Og med sentralt menes maks 5 min gange til kollektivtransport, og totalt maks en halvtime til jernbane med kollektiv.

Noen tips?? 

Anonymkode: 3c28a...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leter etter et så barnevennlig og sentralt sted i Oslo som mulig. 

Det vil si, lite trafikkerte veier i nærheten, og koselig nabolag. Og med sentralt menes maks 5 min gange til kollektivtransport, og totalt maks en halvtime til jernbane med kollektiv.

Noen tips?? 

Anonymkode: ed0a2...1b1

Skrevet

Jernbanetorget, mener jeg. - TS

Gjest Atheena
Skrevet

Da har du veldig mange muligheter. Har du flere kriterier. Vil du bo i leilighet eller hus? Prisklasse?

Skrevet

Jeg mener Jernbanetorget. Ikke jernbane generelt... TS

Skrevet

Hvis du kan reise opp til en halvtime med banen så dekker du nesten hele Oslo. 

Anonymkode: 9b7e6...2d7

• Liker 2
Skrevet
Atheena skrev (1 minutt siden):

Da har du veldig mange muligheter. Har du flere kriterier. Vil du bo i leilighet eller hus? Prisklasse?

Leilighet eller hus er det samme. Så lenge det er et oppussingsobjekt til 3-4 mill. 

Skrevet

Hva er budsjettet, hvor stort? Hus? Leilighet? Nær marka? Nær sjøen? Hvilke andre kriterier har du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du kan reise opp til en halvtime med banen så dekker du nesten hele Oslo. 

Men da må man bo langs T-banelinjen og samtidig dekke mine andre behov her. Så er ikke så enkelt i praksis. TS

Skrevet

Leilighet eller hus er det samme. Så lenge det er et oppussingsobjekt til 3-4 mill. 

Du får ikke hus, selv oppussingsobjekt innenfor Oslogrensen til det budsjettet. Hva annet er viktig? Hvor stort? Hvilke andre fasiliteter er viktig? Hvor jobber dere?

Anonymkode: fc816...ede

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er budsjettet, hvor stort? Hus? Leilighet? Nær marka? Nær sjøen? Hvilke andre kriterier har du? 

3-4 Mill, leilighet eller hus, oppussingsobjekt. Må ikke være nærme marka eller sjøen, så lenge vi har utsikt og balkong. Viktigere at det ikke er for langt unna Tjuvholmen og Ullevål da vi har våre fritidsaktiviteter der. Men selvsagt ikke en uting om det er nær marka eller sjø. 

Skrevet

3-4 Mill, leilighet eller hus, oppussingsobjekt. Må ikke være nærme marka eller sjøen, så lenge vi har utsikt og balkong. Viktigere at det ikke er for langt unna Tjuvholmen og Ullevål da vi har våre fritidsaktiviteter der. Men selvsagt ikke en uting om det er nær marka eller sjø. 

Hvor stort må det være?

Skrevet

Du får ikke hus, selv oppussingsobjekt innenfor Oslogrensen til det budsjettet. Hva annet er viktig? Hvor stort? Hvilke andre fasiliteter er viktig? Hvor jobber dere?

Minimum 60 kvm. Han jobber offshore så derfor kjekt å bo nærme Jernbanetorget. Jeg har ikke fast jobb ennå så derfor er det å bo sentralt kjekt av samme grunn. Kan ikke komme på flere fasiliteter som er viktig, men spør gjerne.

Skrevet

Kan noen moderatorer slå sammen denne og den andre tråden min? Ble duplikat, var ikke meningen. Men fint om dere ikke sletter noen av de, får jo svar i begge. TS 

Skrevet

Kan noen moderatorer slå sammen denne og den andre tråden min? Ble duplikat, var ikke meningen. Men fint om dere ikke sletter noen av de, får jo svar i begge. TS 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor stort må det være?

Minimum 60.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Minimum 60 kvm. Han jobber offshore så derfor kjekt å bo nærme Jernbanetorget. Jeg har ikke fast jobb ennå så derfor er det å bo sentralt kjekt av samme grunn. Kan ikke komme på flere fasiliteter som er viktig, men spør gjerne.

Løren kanskje. Da kommer du deg greit med banen til Ullevål. Spørs om budsjettet holder til 60 kvm. Da. Ellers så går jo linje 4 igjennom hele Groruddalen og stopper på Ullevål, da får du nok det du vil ha innenfor budsjettet.

Skrevet

Løren kanskje. Da kommer du deg greit med banen til Ullevål. Spørs om budsjettet holder til 60 kvm. Da. Ellers så går jo linje 4 igjennom hele Groruddalen og stopper på Ullevål, da får du nok det du vil ha innenfor budsjettet.

Jeg har sett noen på Finn som passer vårt budsjett altså, er derfor jeg spør ut fra disse kriteriene. 

Skrevet

Men Løren er ikke så koselig sted synes jeg. Og ganske trafikkert.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har sett noen på Finn som passer vårt budsjett altså, er derfor jeg spør ut fra disse kriteriene. 

Ja, du får definitivt noe i Oslo for det, spørs bare på hvor du er villig til å bo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...