Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva andre synes om saken. Jeg slet utrolig mye med amming med førstemann. Fikk det til stort sett bare med skjold og måtte pumpe i tillegg. Jeg klarte å gi bare morsmelk i ca 4 måneder, så begynte med mat i tillegg etter anbefaling fra helsesøster. Så pumpet jeg så mye at barnet ikke trengte mme og med litt tilskudd fikk ham morsmelk til hen var et år gammel. Det var slitsomt, tok utrolig mye tid og gjorde meg så sliten at jeg brukte mye tid til å komme meg opp igjen. 

Nå venter jeg nestemann og vurdere å delamme fra start for å unngå å bli så utslitt. Fullammer gjerne hvis det går lett, men blir rett å slett litt uvel av å tenke å ha samme opplegg som sist gang. Hva synes dere om det? 

Anonymkode: b7d39...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delammer jeg også. Gjort det siden starten og nå er baby 10 uker. :) når jeg amming er det med skjold. Tenkte å droppe mme og bytte med fast føde rundt 4 mnd. :)

Anonymkode: 223ab...220

• Liker 1
Skrevet

Jeg delammet/delvis pumpet + mme fra jeg kom hjem fra sykehuset. Rett og slett fordi jeg ikke orket tanken på alt styret som var sist. Nå har jeg også et eldre barn som trenger meg, og jeg må ha mer energi og bedre mental helse enn sist. Jeg gir morsmelk så lenge jeg orker, og tenker at hver dråpe hun får er gull! 

Anonymkode: 81e16...35c

• Liker 1
Skrevet

Takk, det var godt å lese at det er flere som velger denne løsningen ☺️

Skrevet

I din situasjon ville jeg helt klart delammet. Og tenker det er fine sider ved det også, for da kunne mannen min også fått være med på mating. Ikke la noen gi deg dårlig samvittighet om det ikke blir amming, det viktige er jo at ungen får mat og kjærlighet.

Anonymkode: f12aa...6e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I din situasjon ville jeg helt klart delammet. Og tenker det er fine sider ved det også, for da kunne mannen min også fått være med på mating. Ikke la noen gi deg dårlig samvittighet om det ikke blir amming, det viktige er jo at ungen får mat og kjærlighet.

Anonymkode: f12aa...6e8

Min var da på koppmating og flaske etterpå. Og hadde ansvar for å vaske og desinfisere flasker når han kom fra jobb. Jeg gjorde så godt jeg kunne men det ble en del når jeg pumpet etter amming ca hver tredje time hele dagen... 😅

Jeg tror jeg skal gå for delamming hvis det blir som sist. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...