Gå til innhold

Rygget i naboens bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg kjørt bil i 25 år uten en eneste ulykke, har også drevet med forskjellige typer bilsport oppigjennom årene så jeg vil si at jeg har litt peiling.

Kanskje lese hva jeg skrev en gang til?.

"Man skal bruke denne metoden sammen med speil"

Anonymkode: 6df6b...8c2

Skal hodet virre frem og tilbake mellom speil og å vri overkroppen rundt for å kunne se bakover, er nå ikke det noe særlig trygt heller. Og dessuten er dagens, samt eldre biler også, ganske uoversiktlige bakover gjennom bakruta. Så nei, at du sitter på din høy hest og har gjort ditt og datt så er det lite troverdig! Og dessuten i motorsport ser man ikke bakover heller, da det er den som kjører forbi som er ansvarlig. Og har du hatt tilhenger på slep bak bilen er det likevel speil som må brukes for å få oversikten på sidene. 

Anonymkode: 2968a...227

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg kjørt bil i 25 år uten en eneste ulykke, har også drevet med forskjellige typer bilsport oppigjennom årene så jeg vil si at jeg har litt peiling.

Kanskje lese hva jeg skrev en gang til?.

"Man skal bruke denne metoden sammen med speil"

Når du åpner innlegget ditt på den måten der, er ikke resten verdt å høre på :)

Tipper du er ræva sjåfør, men har mye flaks / andre har reddet deg. 

Du skriver om dødsoner. Vennligst beskriv hvilke dødsoner du har bak når du bruker venstre sidespeil, indre speil og høyre sidespeil. Du som har 25 års erfaring og har drevet med motorsport burde lett klare dette. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut naboens bil med en barnevogn, en døddrukken person eller en landmine så ser du vel lettere hva du bør gjøre

Anonymkode: c5838...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 10.06):

Elsker svarene her inne. Tipper de færreste løper rundt gårdsplassen på jakt etter fremmede biler på natten hvis de bare timer før parkerte bilen på egen tomt uten noe forstyrrende rundt. Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. 
prøv å tenk etter sist du gikk til bilen i øs pøs regnvær på natten og om du kastet et raskt blikk, tok en runde, eller om du bare satt deg rett inn. Bor du på et trafikkert sted, eller har kort utkjørsel mot  vei så gjør du det sikkert gjevnlig. Men har du lang bakke ned mot gaten der det aldri kjører bil, oppkjørselen er fullstendig privat, og tidspunktet er slik at du ikke forventer barn eller voksne bak bilen (skjønner nå at folk er mer plaget med stillestående barn og voksne de ikke kjenner på egen tomt på natten enn jeg hadde trodd) så kaster du gjerne kun et raskt blikk for å se at ingenting fra trær o.l har kommet flyvende og landet rett bak bilen. Du speider ikke etter naboens bil som aldri har parkert på tomten din noensinne før. Det er jo ikke på noen måte naturlig å forvente at en bil plutselig skal stå der. Naboen bor 30m unna. Det er nok av plass langs veien utenfor huset hans. Skjønner bare ikke hva naboen tenkte på.. 

Anonymkode: ca411...9ad

Elsker folk som skal bortforklare sin egen udugelighet 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 10.06):

Elsker svarene her inne. Tipper de færreste løper rundt gårdsplassen på jakt etter fremmede biler på natten hvis de bare timer før parkerte bilen på egen tomt uten noe forstyrrende rundt. Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. 
prøv å tenk etter sist du gikk til bilen i øs pøs regnvær på natten og om du kastet et raskt blikk, tok en runde, eller om du bare satt deg rett inn. Bor du på et trafikkert sted, eller har kort utkjørsel mot  vei så gjør du det sikkert gjevnlig. Men har du lang bakke ned mot gaten der det aldri kjører bil, oppkjørselen er fullstendig privat, og tidspunktet er slik at du ikke forventer barn eller voksne bak bilen (skjønner nå at folk er mer plaget med stillestående barn og voksne de ikke kjenner på egen tomt på natten enn jeg hadde trodd) så kaster du gjerne kun et raskt blikk for å se at ingenting fra trær o.l har kommet flyvende og landet rett bak bilen. Du speider ikke etter naboens bil som aldri har parkert på tomten din noensinne før. Det er jo ikke på noen måte naturlig å forvente at en bil plutselig skal stå der. Naboen bor 30m unna. Det er nok av plass langs veien utenfor huset hans. Skjønner bare ikke hva naboen tenkte på.. 

Anonymkode: ca411...9ad

Så om et barn eller en katt hadde oppholdt seg bak bilen, ville det vært barnet eller kattens feil?

Enkeltes logikk, altså...

Du bør virkelig ikke få lov å beholde lappen.

Anonymkode: 70114...da5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til skulle jeg ønske jeg jobbet som skadebehandler i et forsikringsselskap - for denne skademeldingen hadde jeg storkost meg over! 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rygget du i naboens bil? Kunne du ikke brukt/ rygget i din egen?? 😐😏

Anonymkode: 53c99...4a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2020 at 3:20 PM, AnonymBruker said:

Dessverre mange som ikke kan rygge, de sitter stive som pinner og bare bruker speilene. Man skal bruke denne metoden sammen med speil, hvis man ikke kan dette så har man ingenting bak rattet av en bil å gjøre.

Rygg.jpg

Tull og tøys spør du meg, jeg rygger utelukkende "på speilene". Å vri seg frem og tilbake (kombinasjonen) skjønner jeg lite av hvordan man praktisk skal få til. Speilene i bilen gir meg mer enn nok oversikt, og kan ikke skjønne hva jeg ikke skulle se i speilet, som jeg ville sett ved å vridd meg rundt som på illustrasjonen her (som er relevant).

Har i mange år kjørt liten lastebil uten mulighet til å vri seg rundt på denne måten, og aldri rygget på noe av den grunn. Tror det er mange med meg som bare bruker speil, og ser at det fungerer fint.

Ser du har kjørt skadefritt, og det er kjempeflott, men det alene er ingen attest for at du er en god sjåfør. 

Anonymkode: 211c3...1e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 15.20):

Dessverre mange som ikke kan rygge, de sitter stive som pinner og bare bruker speilene. Man skal bruke denne metoden sammen med speil, hvis man ikke kan dette så har man ingenting bak rattet av en bil å gjøre.

Rygg.jpg

Så hva mener du man skal gjøre om man ikke har bakrute? Eller har last opp til taket i bagasjerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...