Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden fått søvnproblemer når kjæresten sover over. Vi har vært sammen i to år men dette ble et problem ganske nylig. I natt sov han over og jeg fikk ikke sove et sekund. Lå lenge i sengen men sto til slutt opp fordi det var meningsløst å ligge der. Jeg sitter på stuen med mobilen så kommer han forbi for å gå på do og sier «Å hei», går på do og går og legger seg igjen. Uten å spørre hvorfor jeg sitter her, om det går bra med meg eller noe. Klokken er 05. Er det for mye forlangt at han bryr seg? 

Anonymkode: 96e10...d36

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han kunne godt spurt hvorfor du sitter der. Siden klokka var 5 kan det også tenkes at han tenkte at du hadde stått opp fordi du hadde sovet nok.

Du kunne også sagt noe:  "Hei, jeg får ikke sove. Jeg har ikke sovet et sekund i hele natt." 

Da hadde dere fått igang en dialog. Kanskje dere sammen kunne funnet ut av det?

• Liker 7
Skrevet

Regner med at han vet at du ikke får sove når han overnatter, så hvorfor skulle han spørre? Han var sikkert uansett  så trøtt at han ikke tenkte klart. Spørsmålet er hvorfor han overnatter når dere begge vet at du ikke får sove da. Foreslår at han drar hjem til seg nå, så du får sovet. Regner med at typen din vanligvis er en fyr som bryr seg, ellers hadde dere vel ikke vært kjærester. Etter at du har fått sovet ut, så ser du sikkert at det ikke var vondt ment. Vanlig å ta ting ille opp når en ikke har sovet hele natta.

Anonymkode: 98aa2...4b8

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med at han vet at du ikke får sove når han overnatter, så hvorfor skulle han spørre? Han var sikkert uansett  så trøtt at han ikke tenkte klart. Spørsmålet er hvorfor han overnatter når dere begge vet at du ikke får sove da. Foreslår at han drar hjem til seg nå, så du får sovet. Regner med at typen din vanligvis er en fyr som bryr seg, ellers hadde dere vel ikke vært kjærester. Etter at du har fått sovet ut, så ser du sikkert at det ikke var vondt ment. Vanlig å ta ting ille opp når en ikke har sovet hele natta.

VET han egentlig det?

Anonymkode: c1633...cba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

VET han egentlig det?

Anonymkode: c1633...cba

Det er det bare de som vet. Men jeg antar det, som sagt. Hvis ikke, trodde han kanskje at hun var sur, og han ikke orket diskusjoner midt på natta

• Liker 1
Skrevet

Vi la oss kl to så han visste at jeg ikke hadde sovet nok. Han vet også at jeg har søvnproblemer og han har spurt hvordan det går andre netter når jeg ikke får sove. Vi har siden jeg fikk problemene sovet lite sammen. En eller to ganger per uke. Ingen av disse nettene har jeg sovet skikkelig. Bare sånn lett søvn som man får rare drømmer av. Føler meg som er vrak dagen etter. Han har til nå vist forståelse og ikke forlangt at vi skal sove sammen men han har også sagt at han har begrenset tålmodighet og at jeg må fikse dette for han vil sove med kjæresten sin. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men han har også sagt at han har begrenset tålmodighet og at jeg må fikse dette for han vil sove med kjæresten sin.

Så "omsorgsfullt" av han.

Nå vil jeg at du skal tenke nøye om hvorfor du tror at du ikke får sove når han er der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så "omsorgsfullt" av han.

Nå vil jeg at du skal tenke nøye om hvorfor du tror at du ikke får sove når han er der.

Det som sagt et problem som har oppstått nylig. Det begynte en natt han sov veldig urolig og snudde og vred seg hele natten. Jeg våknet som følge av dette flere ganger. Neste natt vi sov sammen var jeg veldig på vakt for bevegelsene hans og klarte ikke å falle i søvn og slik har det vært siden. Det har blitt en selvoppfyllende greie. Jeg er redd for å ikke få sove og da får jeg ihvertfall ikke sove. 

Skrevet

Hvis jeg ikke får sove, pleier å tenke at nå kan jeg bare nyte å ligge inntil kroppen til han jeg elsker, det er trygt og godt, lukter litt på ham og slapper av- uten å stresse med søvn. 

Anonymkode: 5a1dd...1e0

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Sex er bra for innsoving. #barenevner

Skrevet

Du kunne jo tenkt : jeg håper han ikke blir opptatt av at jeg sitter her, og at han går og legger seg og får sove igjen. 

Men du tenker at det er du som er i fokus fordi du ikke får sove, selv om det ikke er hans skyld engang. Så skal han nesten i søvne spørre deg hvordan du har det eller? 

Jez! Slutt å vær så selvopptatt, og ikke lag krise og drama for en liten filleting. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg lager ikke krise og drama bare fordi jeg står opp fordi jeg ikke får sove. Jeg unngår krise og drama med kjæresten ved å lette min frustrasjon her på KG.  Og søvnproblemer er ikke en filleting. Bare noen som ikke har hatt søvnproblemer kan si at det er en filleting. 

Skrevet

Haff. Leter du etter bevis på at han ikke bryr seg? Dette trenger jo ikke være dramatisk i det hele tatt. Kan du ikke heller fortelle ham at du har søvnproblemer? Han er ikke tankeleser. Kommunikasjon er alfa omega i et forhold. 

• Liker 1
Skrevet
Rant skrev (18 minutter siden):

Haff. Leter du etter bevis på at han ikke bryr seg? Dette trenger jo ikke være dramatisk i det hele tatt. Kan du ikke heller fortelle ham at du har søvnproblemer? Han er ikke tankeleser. Kommunikasjon er alfa omega i et forhold. 

Hvis du leste mine tidligere poster ville du sett at han er fullt klar over mine søvnproblemer... Kommunikasjon er viktig ja...

Skrevet

Dette må du jo ta med legen, TS. Skjønner godt han vil sove med kjæresten sin! Men jeg forstår også deg. Å ikke få sove er forjævlig. Bestill legetime til uka og snakk med kjæresten din. Dette er jo ditt problem og du må ta tak i det. 

Anonymkode: 03fbe...181

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lager ikke krise og drama bare fordi jeg står opp fordi jeg ikke får sove. Jeg unngår krise og drama med kjæresten ved å lette min frustrasjon her på KG.  Og søvnproblemer er ikke en filleting. Bare noen som ikke har hatt søvnproblemer kan si at det er en filleting. 

Det er ikke søvnproblemen som er en filleting; det er det du reagerer på mtp st kjæresten ikke spurte hvordan du har det! Personlig hadde jeg tenkt at jeg håper jeg ikke forstyrrer hans søvn nå som han ser at jeg er våken - fordi jeg ikke ønsker søvnmangel på andre og det kunne lett blitt en lang dialog eller til og med diskusjon mellom dere der og da, når begge er trøtte. 

Anonymkode: 0254d...560

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ok. Nei, søvnproblemer er ikke ok. Jeg er enig i det. Men svar direkte på hva du vil han skal gjøre da? 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har den siste tiden fått søvnproblemer når kjæresten sover over. Vi har vært sammen i to år men dette ble et problem ganske nylig. I natt sov han over og jeg fikk ikke sove et sekund. Lå lenge i sengen men sto til slutt opp fordi det var meningsløst å ligge der. Jeg sitter på stuen med mobilen så kommer han forbi for å gå på do og sier «Å hei», går på do og går og legger seg igjen. Uten å spørre hvorfor jeg sitter her, om det går bra med meg eller noe. Klokken er 05. Er det for mye forlangt at han bryr seg? 

Menn tenker ikke sånn. Så nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ikke søvnproblemen som er en filleting; det er det du reagerer på mtp st kjæresten ikke spurte hvordan du har det! Personlig hadde jeg tenkt at jeg håper jeg ikke forstyrrer hans søvn nå som han ser at jeg er våken - fordi jeg ikke ønsker søvnmangel på andre og det kunne lett blitt en lang dialog eller til og med diskusjon mellom dere der og da, når begge er trøtte. 

Anonymkode: 0254d...560

Ok, jeg ser den. Er ikke noe kjekt med diskusjon midt på natten. Nå er vi begge våken og han har vist omsorg for meg nå, så det hjelper. Jeg bare blir så desperat og frustrert når jeg ikke får sove. Er også redd for at det skal ødelegge forholdet vårt

Skrevet
SoWhat? skrev (39 minutter siden):

Ok. Nei, søvnproblemer er ikke ok. Jeg er enig i det. Men svar direkte på hva du vil han skal gjøre da? 

Jeg vil at han skal spørre hvordan det går og gi meg en klem. Si at det kommer til å ordne seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...