Gå til innhold

"Hvorfor må homofile gifte seg i kirka,vet de ikke hva som er synd?"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Det er jeg også. Men syns det er leit for kristne homofile som gjerne vil bli akseptert, og som ønsker å bli viet i kirken. Jeg er ikke kristen, så for meg personlig så betyr det ingenting. 

Legning kan man ikke velge, men å være kristen er noe man velger. 

Anonymkode: 0c9ac...dbc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Legning kan man ikke velge, men å være kristen er noe man velger. 

Desto verre, syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
Aliquis skrev (1 time siden):

Han sier flere ganger at han ikke har kommet for å gjøre noe nytt, men for å fortsette på det som allerede fantes. Det velger du selvfølgelig å ignorere, da det ikke passer for din del. 

Nei det er det ikke. Norge hadde ekteskap før landet ble kristent, og det finnes ekteskap i land som ikke er kristne. Når kristne verden rundt plukker og velger akkurat de versene og bøkene i bibelen som passer for seg selv, men ikke aksepterer homofile, så avsløres religionen deres som en unnskylding for egen intoleranse. Homofile som vil gifte seg i kirken anser vel seg selv som kristne, og da er det sinnsykt intolerant å ekskludere dem, men man kan jo ikke forvente bedre av fanatiske sekter. 

Basisen fra starten var at Gud elsket menneske. Derfor skapte han dem. Men etter syndefallet forsvandt den rene forbindelsen Gud hadde tiltenkt mellom menneske og Gud. Og ettersom synden og djevelen hadde fått fotfeste og menneske hadde fri egenvilje, kunne ikke Gud opprettholde det paradiset han hadde satt for mennesket. Det er den opprinnelige kjærligheten mellom Gud og mennesket Jesus kom for å gjenopprette. Og dette var jo også de gamle profetenes lærdom, at Gud snart ville frelse menneske fra døden. Ikke gamle regler om at steining og halshugging var greit når folk gjorde noe galt. Virker som din forakt for kristendommen blander snørr og bart her.

Intoleranse? Visste du at hver gang du er sterkt uenig med en annen person, er du per definisjon intolerant. Når du nå slakter kristne utviser du faktisk dyp intoleranse mot andre menneskers livssyn. Ikke vær så selvgod. Folk benytter gjerne hver anledning til å preke at kristne hater homofile. Nei det gjør ikke de fleste av dem. Det går an å mene at det å leve i et homofilt ekteskap/samboerskap er galt, samtidig som man respekterer og er glad i dem. De kristne mener jo også at løgn, utroskap, baksnakk og mye annet er synd. Det betyr ikke at kristne hater alle som gjør dette. Det er forskjell på å ha synd og å gjøre synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at så lenge kirken skal bli støttet av staten, så får de vie alle som ønsker. Men paradoksalt nok så finnes det ikke mer fordomfulle personer enn religiøse. 

Anonymkode: 1e8ac...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (4 timer siden):

Her snakker Jesus om lovene. De 10bud. Ikke alt som fungerte slik det fungerte før Jesus. Selv idag er jo disse lovene grunnlaget for den moralen de fleste mennesker lever etter.

Kristne lever ikke etter gamle testamentet. Det gamle beskriver mye om hvordan livet og reglene var på den tiden. Jesus kom med noe nytt. Et nytt evangelium.

Og med all respekt for alle som ikke er kristne, men ekteskap ER en kristen tradisjon! Det er fakta! Man kan mene akkurat hva man vil om homofile, men skal det være noe poeng i å være kristen, bør de få lov å følge evangeliet sitt slik det henvises til i bibelen. Så syntes jeg alle som ikke er interessert i å være kristne, kan holde seg langt unna. Inkludert å gifte seg i de kristne's hus. Jeg har ingenting imot homofile, men må de på død og liv gifte seg i en kirke? Man kan ikke få i pose og sekk! Utspy sin forakt for de kristne og deres verdier, men gifte seg i deres tradisjon skal de.

Forakter alle homofile kristne??? Mange homofile er jo kristne.

Anonymkode: 42c70...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Forakter alle homofile kristne??? Mange homofile er jo kristne.

Har jeg skrevet at alle homofile hater kristne? Jøssda! 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

En kamerat sa dette til meg i en diskusjon.

Jeg føler jeg mister respekten ovenfor kristne som liksom skal leve etter Bibelen,men synder like mye i sine tanker som homofile som gifter seg i kirka.

Alle er syndere. Jesus ville trolig tatt kampen for homofile om han levde idag.

Jeg er kristen,og har kommet frem til at jeg vil støtte homofile.

Det er ikke en synd. Ingenting er synd bortsett fra stjeling, utnyttelse og ondskap der det ikke ligger en grunn eller psykiske problemer bak. Dette forstår man etter mange liv på jorden. Når man erfarer at hver gang man dømmer et menneske opplever man plutselig de samme følelsene selv. Da er ikke alt dette de sier i kristendommen synd. 

Anonymkode: cfa45...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vikingene giftet seg også før kristendommen kom til Norge. 

Som jeg nevnte tidligere. Det har vært mange former for ekteskap opp igjennom. Den som var temaet her var vel den kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (22 minutter siden):

Som jeg nevnte tidligere. Det har vært mange former for ekteskap opp igjennom. Den som var temaet her var vel den kristne?

Du hevdet nettopp at det var kristendommen som eide ekteskapet. Det var det du fikk tilbakemelding på over.

Anonymkode: 6b6fc...2ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (10 timer siden):

Du har ikke lest mye i den boka iallefall, det er helt åpenbart.

Bibelen er 80% fortellinger om viktige personer som levde mange tusen år før Jesus ankom jorden. (Gamle testamentet) Det er en slags metafor på livet. På den tiden rådet det hardere regler. Øye for øye og tann for tann. Det var vanlig at kongeriker var i krig med sine fiender, og det å innta andre's territorier var helt standard. Gud hadde heller ikke gitt menneske syndsforlatelse. Ifølge bibelen var mennesket fortapt.

Men så står det at Gud elsket menneskene så høyt at han sendte sin sønn for å ta all synd på seg og dermed skape en bro til Gud. Leser du det nye testamentet er det ikke annet enn tilgivelse, kjærlighet og å elske sine fiender, hedre far og mor osv. Hele det nye testamentet er bare kjærlighet fra ende til annen.

Nt er endret, nytolket og alt som er det egentlige er slettet. Nt er versjon 1000 av det opprinnelige. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herregud så mye sprøyt du kommer med. Jeg kjenner mennesker med alle slags livssyn og religiøse overbevisninger eller mangel på sådane, og INGEN er mer fordomsfulle, hatefulle, ufine og dobbeltmoralske eller ubehagelige mot sine medmennesker som personlig kristne og Jehovas vitner og Smiths venner. Dere er ikke friske i hodet. Mener det. 

Anonymkode: 1f22a...3d5

De er slemme mot alle. Skylder alt på ateisme, muslimer og alle andre når de blir utspurt. Kvalme umoralske mennesker. 

Anonymkode: c06a7...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (24 minutter siden):

Jesus hadde ikke brydd seg for Jesus elsket alle. Vi er alle mennesker, så vi er likeverdige.

Homofili er synd, du har åpenbart ikke lest NT

Anonymkode: 36972...7a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den er skrevet av mennesker og det betyr ikke at alt som står der er riktig. Jesus likte alle som de var uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 5.23):

Den ble skrevet basert på hva Gud sa skulle skrives. 

Og hvem vet om det som ble nedskrevet var det som virkelig ble sagt? kan være at mye ble skrevet annerledes bare for at det skulle passe for disse folka som bestemte bak i tiden ....

Anonymkode: 1c3ea...fad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vet du at du synder nå? Ved å dømme...not good...

Anonymkode: 1c3ea...fad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2020 at 2:56 AM, AnonymBruker said:

Fordi det strider med Guds ord og dette går på hvilket samfunn man ønsker seg, skal alt være tillatt med fri flyt av all slags umoralsk oppførsel, eller har vi et ansvar for å ta vare på et godt, fungerende moralsk samfunn som våre forfedre overlot til oss? 

Her er jeg svært nysgjerrig på hvilket samfunn du snakker om??? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bølle skrev (1 time siden):

Den er skrevet av mennesker og det betyr ikke at alt som står der er riktig. Jesus likte alle som de var uansett. 

Gud bestemte innholdet, mennesker vet ikke bedre enn Gud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (11 minutter siden):

Her er jeg svært nysgjerrig på hvilket samfunn du snakker om??? 🤔

Slik det var før abortliberalismen av på 70-tallet og frislippet av homofili og transseksualismen som kom senre. Den gangen var abort forbudt med noen få unntak og homofili lovlig, men uten rett til å gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (12 timer siden):

Er det ikke opp til den enkelte prest om de vil vie folk som har vært gift tidligere? 

Aner ikke. Men om man skal følge Bibelen slavisk, så er ikke det p bryte ekteskap noe som applauderes. Dermed burde gjengifte vært like mye debattert og syndstemplet som det homofile ekteskap blir. Men er det noe kristne og andre religiøse er flinke til, så er det å være inkonsekvent og kun velge det som passer en selv. 

Anonymkode: b059c...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Aner ikke. Men om man skal følge Bibelen slavisk, så er ikke det p bryte ekteskap noe som applauderes. Dermed burde gjengifte vært like mye debattert og syndstemplet som det homofile ekteskap blir. Men er det noe kristne og andre religiøse er flinke til, så er det å være inkonsekvent og kun velge det som passer en selv. 

Anonymkode: b059c...895

Kristne er imot skilsmisse også, visste du virkelig ikke det? Vi velger ikke det vi liker og gir blaffen i resten som ateistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...