AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #61 Del Skrevet 5. desember 2020 Sånn blir det når folk plukker ut det de liker og ignorerer det de ikke liker. Det er det religion dreier seg om. I nye testamentet står det jo også at kvinner ikke skal tale i forsamlinger, og at mannen er kvinnens hode som gud er mannens hode. Noe de fleste kristne ignorerer for sitt velbehag. Anonymkode: 7f8de...e1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 5. desember 2020 #62 Del Skrevet 5. desember 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi ignorerer det ikke, vi er bare ikke tvunget til å følge GT. Anonymkode: 36972...7a0 Hvor står det? Jesus er ganske uenig der. Matthew 5:17-19: Quote Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil. For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled. Whosoever therefore shall break one of these least commandments, and shall teach men so, he shall be called the least in the kingdom of heaven: but whosoever shall do and teach them, the same shall be called great in the kingdom of heaven. John 7:16-19: Quote Jesus answered them, and said, My doctrine is not mine, but his that sent me. If any man will do his will, he shall know of the doctrine, whether it be of God, or whether I speak of myself. He that speaketh of himself seeketh his own glory: but he that seeketh his glory that sent him, the same is true, and no unrighteousness is in him. Did not Moses give you the law, and yet none of you keepeth the law? Luke 15:17: Quote And he said unto them, Ye are they which justify yourselves before men; but God knoweth your hearts: for that which is highly esteemed among men is abomination in the sight of God. The law and the prophets were until John: since that time the kingdom of God is preached, and every man presseth into it. And it is easier for heaven and earth to pass, than one tittle of the law to fail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 5. desember 2020 #63 Del Skrevet 5. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sånn blir det når folk plukker ut det de liker og ignorerer det de ikke liker. Det er det religion dreier seg om. I nye testamentet står det jo også at kvinner ikke skal tale i forsamlinger, og at mannen er kvinnens hode som gud er mannens hode. Noe de fleste kristne ignorerer for sitt velbehag. Anonymkode: 7f8de...e1a Religion er jo en eneste stor cherry picking festival, fylt til randen av hyklere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #64 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sånn blir det når folk plukker ut det de liker og ignorerer det de ikke liker. Det er det religion dreier seg om. I nye testamentet står det jo også at kvinner ikke skal tale i forsamlinger, og at mannen er kvinnens hode som gud er mannens hode. Noe de fleste kristne ignorerer for sitt velbehag.Anonymkode: 7f8de...e1a Det må ses i sammenheng. Det betyr bare at kvinner kan snakke i forsamlinger, men må opptre sømmelig. Vi nitpicker ikke, slikt er det bare ateistene som gjør, som vil ha alle fordelene uten å gjøre noe for det. Aliquis skrev (6 minutter siden): Religion er jo en eneste stor cherry picking festival, fylt til randen av hyklere. Feil, noe du også beviser i ditt innlegg. Ateister er eksperter på nitpicking for å rakke ned på andre, uten å se på kontekst og sammenheng. Anonymkode: 36972...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #65 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kristne kan ikke støtte homofile ekteskap, det strider med Bibelen. Fordi det strider med Guds ord og dette går på hvilket samfunn man ønsker seg, skal alt være tillatt med fri flyt av all slags umoralsk oppførsel, eller har vi et ansvar for å ta vare på et godt, fungerende moralsk samfunn som våre forfedre overlot til oss? Klarer ikke helt å se hvilke politiske saker som er viktigere enn dette. Anonymkode: 36972...7a0 Åh, men står ikke dette i gamletestamentet? Det som kristne ikke følger og dermed ikke gjelder? (Ihvertfall det en viss bruker her skriver siden vi har da påpekt et par småetiske problemer med andre ting som er i bibelen.. slaveri for eksempel? Anonymkode: 54b7a...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #66 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må ses i sammenheng. Det betyr bare at kvinner kan snakke i forsamlinger, men må opptre sømmelig. Vi nitpicker ikke, slikt er det bare ateistene som gjør, som vil ha alle fordelene uten å gjøre noe for det. Anonymkode: 36972...7a0 Jaha ja. Så kvinner må opptre "sømmelig" når de snakker høyt til flere, men ikke menn? (Hvorfor ellers nevne kvinner spesifikt?) Og hva legger du i ordet "sømmelig"? Og hvilke "fordeler" er det du babler om? Kristendommen var en katastrofe for kvinners rettigheter da den kom til Norge. Kvinner mistet da både retten til å skille seg og eie land. Nei, kristne plukker ut det de liker, velger bort det de ikke liker, og tolker teksten slik at det passer best mulig etter hvordan de vil verden skal være. Anonymkode: 7f8de...e1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2020 #67 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): "vanlige kristne" er de som støtter dette, mindretallet som kaller seg kristne og støtter dette er hyklere, og Bibelen er klar på disse og konsekvensene av det. Anonymkode: 36972...7a0 Det er vel mer hyklersk å dømme? Bibelen sier at vi skal elske alle og at bare Gud kan dømme. Det er ikke min oppgave å sette meg til doms over hva folk gjør på soverommet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2020 #68 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Homofile har dårlig moral, deres livsstil er umoralsk og skadelig både for seg selv og for samfunnet. Anonymkode: 36972...7a0 Hvorfor har homofile dårlig moral? Og hvordan skader de seg selv og andre? Homofili er KJÆRLIGHET mellom samme kjønn. Kan du svare på hvorfor kjærlighet kan være synd? Endret 5. desember 2020 av Uatskillelig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knulleGuden666 Skrevet 5. desember 2020 #69 Del Skrevet 5. desember 2020 Hvorfor skal de absolutt gifte seg i kirken da?? Altså, jeg gir fullstendig faen i kirka og kunne for meg revet alle, men når de først er der, hvorfor kan ikke de kristne ha den i fred og gifte heterofile og ha sine kristenmøter der? Jeg som er uvenn med kirken er aldri med i kirken bortsett fra familiemedlemmer som dør, går aldri med blomster eller besøker graven da jeg ikke kan fordra kirker. Så hvorfor folk som ikke tilhører kirken på død og liv skal gifte seg der, er langt over min fatteevne. Det er da for faen ikke tøft å gifte seg i en stygg kirke!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #70 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kristne kan ikke støtte homofile ekteskap, det strider med Bibelen. Fordi det strider med Guds ord og dette går på hvilket samfunn man ønsker seg, skal alt være tillatt med fri flyt av all slags umoralsk oppførsel, eller har vi et ansvar for å ta vare på et godt, fungerende moralsk samfunn som våre forfedre overlot til oss? Klarer ikke helt å se hvilke politiske saker som er viktigere enn dette. Anonymkode: 36972...7a0 Jeg er enig med denne brukeren, selv om jeg ikke er religiøs. Tror veldig få hadde vært religiøse om de hadde lest boka, for der er det ikke mye kjærlighet.... jeg vil faktisk dra det så langt som at hvis man er kristen kan man ikke samtidig være ett godt menneske..heldigvis er de fleste kristne jeg kjenner gode mennesker, de bare velger å se bort i fra alt som står i Bibelen😊 Anonymkode: b1c33...f52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. desember 2020 #71 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) Spørsmålet må være hvorfor noen gifter seg i kirken i det hele tatt. Det religiøse har ingen rettslig betydning. Endret 5. desember 2020 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #72 Del Skrevet 5. desember 2020 Aliquis skrev (5 timer siden): Religion er jo en eneste stor cherry picking festival, fylt til randen av hyklere. Og hvorfor er du så opptatt av hva folk tror? Det heter tro fordi det er noe man TROR på, ikke ordrett noe man har blitt fortalt uten å kunne stille spørsmålstegn, som er litt av problemet til en del religiøse. Anonymkode: efe84...71d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 5. desember 2020 #73 Del Skrevet 5. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Og hvorfor er du så opptatt av hva folk tror? Det heter tro fordi det er noe man TROR på, ikke ordrett noe man har blitt fortalt uten å kunne stille spørsmålstegn, som er litt av problemet til en del religiøse. Anonymkode: efe84...71d Jeg misliker religion fordi religiøse organisasjoner påvirker livet mitt negativt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 5. desember 2020 #74 Del Skrevet 5. desember 2020 Aliquis skrev (6 timer siden): Hvor står det? Jesus er ganske uenig der. Matthew 5:17-19: John 7:16-19: Luke 15:17: Her snakker Jesus om lovene. De 10bud. Ikke alt som fungerte slik det fungerte før Jesus. Selv idag er jo disse lovene grunnlaget for den moralen de fleste mennesker lever etter. Kristne lever ikke etter gamle testamentet. Det gamle beskriver mye om hvordan livet og reglene var på den tiden. Jesus kom med noe nytt. Et nytt evangelium. Og med all respekt for alle som ikke er kristne, men ekteskap ER en kristen tradisjon! Det er fakta! Man kan mene akkurat hva man vil om homofile, men skal det være noe poeng i å være kristen, bør de få lov å følge evangeliet sitt slik det henvises til i bibelen. Så syntes jeg alle som ikke er interessert i å være kristne, kan holde seg langt unna. Inkludert å gifte seg i de kristne's hus. Jeg har ingenting imot homofile, men må de på død og liv gifte seg i en kirke? Man kan ikke få i pose og sekk! Utspy sin forakt for de kristne og deres verdier, men gifte seg i deres tradisjon skal de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 5. desember 2020 #75 Del Skrevet 5. desember 2020 Aliquis skrev (47 minutter siden): Jeg misliker religion fordi religiøse organisasjoner påvirker livet mitt negativt. Nei det gjør det ikke. Du liker å tro det når du hører om dem og levesettet deres, men de kristne har på ingen måte noen negativ effekt direkte på ditt liv. Tøv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 5. desember 2020 #76 Del Skrevet 5. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. desember 2020 #77 Del Skrevet 5. desember 2020 Som svar til hovedinnlegget ditt ts. Hvem bryr seg? Så lenge presten er ok med det så er det null stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. desember 2020 #78 Del Skrevet 5. desember 2020 HarryDotter skrev (1 time siden): Her snakker Jesus om lovene. De 10bud. Ikke alt som fungerte slik det fungerte før Jesus. Selv idag er jo disse lovene grunnlaget for den moralen de fleste mennesker lever etter. Kristne lever ikke etter gamle testamentet. Det gamle beskriver mye om hvordan livet og reglene var på den tiden. Jesus kom med noe nytt. Et nytt evangelium. Og med all respekt for alle som ikke er kristne, men ekteskap ER en kristen tradisjon! Det er fakta! Man kan mene akkurat hva man vil om homofile, men skal det være noe poeng i å være kristen, bør de få lov å følge evangeliet sitt slik det henvises til i bibelen. Så syntes jeg alle som ikke er interessert i å være kristne, kan holde seg langt unna. Inkludert å gifte seg i de kristne's hus. Jeg har ingenting imot homofile, men må de på død og liv gifte seg i en kirke? Man kan ikke få i pose og sekk! Utspy sin forakt for de kristne og deres verdier, men gifte seg i deres tradisjon skal de. Er ekteskap en kristen tradisjon? Jaha hva med alle andre i verden med all verdens andre religioner som gifter seg da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 5. desember 2020 #79 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) 2 hours ago, HarryDotter said: Her snakker Jesus om lovene. De 10bud. Ikke alt som fungerte slik det fungerte før Jesus. Selv idag er jo disse lovene grunnlaget for den moralen de fleste mennesker lever etter. Kristne lever ikke etter gamle testamentet. Det gamle beskriver mye om hvordan livet og reglene var på den tiden. Jesus kom med noe nytt. Et nytt evangelium. Han sier flere ganger at han ikke har kommet for å gjøre noe nytt, men for å fortsette på det som allerede fantes. Det velger du selvfølgelig å ignorere, da det ikke passer for din del. Quote My doctrine is not mine, but his that sent me. 2 hours ago, HarryDotter said: Og med all respekt for alle som ikke er kristne, men ekteskap ER en kristen tradisjon! Det er fakta! Man kan mene akkurat hva man vil om homofile, men skal det være noe poeng i å være kristen, bør de få lov å følge evangeliet sitt slik det henvises til i bibelen. Så syntes jeg alle som ikke er interessert i å være kristne, kan holde seg langt unna. Inkludert å gifte seg i de kristne's hus. Jeg har ingenting imot homofile, men må de på død og liv gifte seg i en kirke? Man kan ikke få i pose og sekk! Utspy sin forakt for de kristne og deres verdier, men gifte seg i deres tradisjon skal de. Nei det er det ikke. Norge hadde ekteskap før landet ble kristent, og det finnes ekteskap i land som ikke er kristne. Når kristne verden rundt plukker og velger akkurat de versene og bøkene i bibelen som passer for seg selv, men ikke aksepterer homofile, så avsløres religionen deres som en unnskylding for egen intoleranse. Homofile som vil gifte seg i kirken anser vel seg selv som kristne, og da er det sinnsykt intolerant å ekskludere dem, men man kan jo ikke forvente bedre av fanatiske sekter. Endret 5. desember 2020 av Aliquis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #80 Del Skrevet 5. desember 2020 HarryDotter skrev (2 timer siden): Her snakker Jesus om lovene. De 10bud. Ikke alt som fungerte slik det fungerte før Jesus. Selv idag er jo disse lovene grunnlaget for den moralen de fleste mennesker lever etter. Kristne lever ikke etter gamle testamentet. Det gamle beskriver mye om hvordan livet og reglene var på den tiden. Jesus kom med noe nytt. Et nytt evangelium. Og med all respekt for alle som ikke er kristne, men ekteskap ER en kristen tradisjon! Det er fakta! Man kan mene akkurat hva man vil om homofile, men skal det være noe poeng i å være kristen, bør de få lov å følge evangeliet sitt slik det henvises til i bibelen. Så syntes jeg alle som ikke er interessert i å være kristne, kan holde seg langt unna. Inkludert å gifte seg i de kristne's hus. Jeg har ingenting imot homofile, men må de på død og liv gifte seg i en kirke? Man kan ikke få i pose og sekk! Utspy sin forakt for de kristne og deres verdier, men gifte seg i deres tradisjon skal de. Hvis det er kristen tradisjon, så er det jammen mange heterofile som ikke skulle giftet seg i kirken heller. Ikke døpt barna sine der heller. Anonymkode: 0c9ac...dbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå