AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #121 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kristne er imot skilsmisse også, visste du virkelig ikke det? Vi velger ikke det vi liker og gir blaffen i resten som ateistene. Anonymkode: 36972...7a0 Joda, men likevel både skiller og gifter kristne seg på ny. Visste du virkelig ikke det? Anonymkode: b059c...895 1
Gjest HarryDotter Skrevet 6. desember 2020 #122 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du hevdet nettopp at det var kristendommen som eide ekteskapet. Det var det du fikk tilbakemelding på over. Anonymkode: 6b6fc...2ef Nei det hevdet jeg ikke. Jeg skrev at ekteskapet med ektepakt som også er festet ved lov, er en kristen tradisjon. Dette ble innført av katolikkene. I nytestamentet står det lite eller ingenting om bryllup og ekteskap, bare om trolovelse. Som er noe av det samme som forlovelse idag. Så dersom man på død og liv skal gifte seg i en kirke, så respekter de rammene som er satt der! Dette gjelder også heterofile. Det gnåles om toleranse. Jeg vet ærlig talt ikke hvem som er værst jeg. De kristne eller de som bare ikke tåler at kristne har sitt livssyn.
Gjest HarryDotter Skrevet 6. desember 2020 #123 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Joda, men likevel både skiller og gifter kristne seg på ny. Visste du virkelig ikke det? Anonymkode: b059c...895 Det er jo derfor kirken har mistet så mye respekt og anerkjennelse de siste årene. De vingler frem og tilbake i hva de mener skal være greit og ikke greit. Totalt mangel på ryggrad.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #124 Skrevet 6. desember 2020 HarryDotter skrev (51 minutter siden): Det er jo derfor kirken har mistet så mye respekt og anerkjennelse de siste årene. De vingler frem og tilbake i hva de mener skal være greit og ikke greit. Totalt mangel på ryggrad. Det er mangel på å være konsekvent. Det samme med såkalte kristne, som velger ut det som passer eget liv. Nettopp derfor burde det ikke være noe problem med homofile ekteskap, da man allerede i en årrekke har endret og tolket det som står i Bibelen og tilpasset det slik en ønsker. Anonymkode: b059c...895 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #125 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Joda, men likevel både skiller og gifter kristne seg på ny. Visste du virkelig ikke det? Anonymkode: b059c...895 De er ikke kristne Anonymkode: 36972...7a0 1
Meridian Skrevet 6. desember 2020 #126 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Gud bestemte innholdet, mennesker vet ikke bedre enn Gud Anonymkode: 36972...7a0 Ja, men om Gud har gitt denne infoen til mennesker er det lett for mennesker å feiltolke. Ingen mennesker er perfekte. Dessuten er bibelen skrevet av menn fra den tiden da menn bestemte og kvinner ikke hadde noe de skulle ha sagt. Jesus var en mann som gikk omkring på jorden den gangen for å lære med nestekjærlighet, og at alle var Guds barn, og at det bare var Gud som kunne dømme - ikke mennesker. Mennesker har ingen rett til å dømme. Og det er ingenting som er rett eller galt i livet, og verden er ikke svart/hvit... Uansett, finnes homofili naturlig i naturen, og det er overhodet ikke noe galt med det. Det som er galt er å dømme andre pga at de elsker hverandre.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #127 Skrevet 6. desember 2020 Bølle skrev (1 time siden): Ja, men om Gud har gitt denne infoen til mennesker er det lett for mennesker å feiltolke. Ingen mennesker er perfekte. Dessuten er bibelen skrevet av menn fra den tiden da menn bestemte og kvinner ikke hadde noe de skulle ha sagt. Spiller ingen rolle, Gud bestemte innholdet, mennesket skrev bare hva Gud bestemte skulle stå. Kjønn har ingenting å si. Anonymkode: 36972...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #128 Skrevet 6. desember 2020 Takk Gud for at jeg ikke er religiøs!!! 😏 Takk Jesus for at jeg har hatt en god oppvekst uten hjernevasking, men fått tenke selv.... - samtidig som ha lært det å respektere andre samme hvordan hudfarge og legning de har!!! ( og religion..) Kan dere med "rett tro" si det samme?? Vel.... dere vet dere ikke ER Gud!?? 😏 Anonymkode: 49bed...065
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #129 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk Gud for at jeg ikke er religiøs!!! 😏 Takk Jesus for at jeg har hatt en god oppvekst uten hjernevasking, men fått tenke selv.... - samtidig som ha lært det å respektere andre samme hvordan hudfarge og legning de har!!! ( og religion..) Kan dere med "rett tro" si det samme?? Vel.... dere vet dere ikke ER Gud!?? 😏 Anonymkode: 49bed...065 Reliigøse er heller ikke hjernevasket, vi ble også født med fri vilje og har brukt den til å tro på Gud av eget ønske. De meste hjernevaskede ekstremistene er humanistene og ateistene som vil bruke vold for å utrydde religion, noen av de finner vi i denne tråden. Anonymkode: 36972...7a0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #130 Skrevet 7. desember 2020 At sodomi er ansett som en synd i kristendommen er da veletablert, de som påstår å være kristen og aksepterer sodomi bør ta en revurdering av hva de kaller seg selv. Anonymkode: f5e59...37b 1
Meridian Skrevet 7. desember 2020 #131 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spiller ingen rolle, Gud bestemte innholdet, mennesket skrev bare hva Gud bestemte skulle stå. Kjønn har ingenting å si. Anonymkode: 36972...7a0 Vi vet jo ikke om det som står i bibelen er 100% sant eller 100% korrekt. Homofili er veldig vanlig blant dyr og mennesker.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #132 Skrevet 7. desember 2020 Bølle skrev (12 minutter siden): Vi vet jo ikke om det som står i bibelen er 100% sant eller 100% korrekt. Homofili er veldig vanlig blant dyr og mennesker. Nei, de er uvanlig blant begge kategorier heldigvis, og det er ingen grunn til å prøve å gjøre det normalt slik enkelte ønsker. Anonymkode: 36972...7a0 1
Meridian Skrevet 7. desember 2020 #133 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, de er uvanlig blant begge kategorier heldigvis, og det er ingen grunn til å prøve å gjøre det normalt slik enkelte ønsker. Anonymkode: 36972...7a0 Det finnes mennesker som er født som tvekjønnede, de har kanskje penis og vagina, eller underutviklet penis, eller kun en skjede uten livmor. De kan f.eks se ut som mann, ha både penis og livmor og føle seg dame og å forelske seg i en mann. Hva tenker du rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #134 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Spiller ingen rolle, Gud bestemte innholdet, mennesket skrev bare hva Gud bestemte skulle stå. Kjønn har ingenting å si. Anonymkode: 36972...7a0 Der tar du feil. Bibelen har vært gjenstand for studier i mange århundrer og det er allment kjent at det er mennesker som har skrevet om sine opplevelser og verden rundt seg. Fireboksverket og det deutronomistiske historieverket i det gamle testamentet kan betegnes som en kronologisk fortelling der hovedbudskapet er historien til Israels folk, iblandet Guds ord gjenfortalt av mennesket. Leser man det gamle testamentet godt nok er det kun EN hendelse der Gud forteller mennesket hva det skal skrive, og det er når Moses mottar de ti bud. Videre finner vi det kronistiske historieverket, som gjenforteller i korte trekk det som står i kjernefortellingen, og så kommer visdomslitteraturen, som er mer en hyllest til Gud og skaperverket. Profetlitteraturen forteller om mennesker som har fått et kall fra Gud, og som har en beskjed til menneskene om at de har syndet, tilbedt andre guder og at de må vende om, ellers går det dem ille - de havner i eksil. Det nye testamentet handler i størst grad om Jesu liv, gjerninger og død, og vi har fire evangelier som stort sett handler om det samme. Her hører vi også Guds ord, men evangelistene er mer opptatt av å fortelle om Jesus enn å skrive ned noe Gud har sagt. Og, brevlitteraturen handler om hvordan Paulus opprettholder kontakten med menighetene han har dannet på sine misjonsreiser. Altså, Bibelen handler i liten grad om å gjengi noe Gud har sagt, i stor kontrast til Koranen. Der kan vi virkelig snakke om at noen har skrevet ned Guds ord. Anonymkode: 6b6fc...2ef
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #135 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Altså, Bibelen handler i liten grad om å gjengi noe Gud har sagt, i stor kontrast til Koranen. Der kan vi virkelig snakke om at noen har skrevet ned Guds ord. Sludder og benektelse, Gud avgjorde hva disiplene skrev ned Anonymkode: 36972...7a0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #136 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Sludder og benektelse, Gud avgjorde hva disiplene skrev ned Anonymkode: 36972...7a0 Hvis du skal delta i en saklig diskusjon nytter det ikke å komme med slike påstander. Tro er noe helt annet enn vitenskap, og det er det jeg forholder meg til. Anonymkode: 6b6fc...2ef 1
Aliquis Skrevet 7. desember 2020 #137 Skrevet 7. desember 2020 On 12/5/2020 at 7:28 PM, HarryDotter said: Basisen fra starten var at Gud elsket menneske. Derfor skapte han dem. Men etter syndefallet forsvandt den rene forbindelsen Gud hadde tiltenkt mellom menneske og Gud. Og ettersom synden og djevelen hadde fått fotfeste og menneske hadde fri egenvilje, kunne ikke Gud opprettholde det paradiset han hadde satt for mennesket. Den allmektige gud KUNNE IKKE? Høres utrolig veikt ut for et vesen som visstnok skal være allmektig og allvitende. On 12/5/2020 at 7:28 PM, HarryDotter said: Det er den opprinnelige kjærligheten mellom Gud og mennesket Jesus kom for å gjenopprette. Og dette var jo også de gamle profetenes lærdom, at Gud snart ville frelse menneske fra døden. Ikke gamle regler om at steining og halshugging var greit når folk gjorde noe galt. Virker som din forakt for kristendommen blander snørr og bart her. Så gud var i dårlig humør da han inspirerte det gamle testamentet, eller lærte han å være mer human etterhvert? Hvorfor i all verden skal en allmektig allvitende skapning endre mening på den måten? Utrolig hvor mange mentale krumspring man må gjøre som kristen for å dekke opp for de åpenbare selvmotsigelsene i bibelen. On 12/5/2020 at 7:28 PM, HarryDotter said: Intoleranse? Visste du at hver gang du er sterkt uenig med en annen person, er du per definisjon intolerant. Når du nå slakter kristne utviser du faktisk dyp intoleranse mot andre menneskers livssyn. Ikke vær så selvgod. Folk benytter gjerne hver anledning til å preke at kristne hater homofile. Nei det gjør ikke de fleste av dem. Det går an å mene at det å leve i et homofilt ekteskap/samboerskap er galt, samtidig som man respekterer og er glad i dem. De kristne mener jo også at løgn, utroskap, baksnakk og mye annet er synd. Det betyr ikke at kristne hater alle som gjør dette. Det er forskjell på å ha synd og å gjøre synd. Jeg har ingen toleranse for intolerante sekter som diskriminerer folk på grunn av forhold de ikke kan gjøre noe med som legning, rase, osv, det stemmer.
Aliquis Skrevet 7. desember 2020 #138 Skrevet 7. desember 2020 On 12/5/2020 at 6:31 PM, HarryDotter said: Nei det gjør de ikke. Kristne prøver på ingen måte å sette samfunnet tilbake i skolen. Vær grei å gi meg tydelige eksempler på hvordan Krf ønsker å sette tilbake samfunnet i skolen. Det er igjen bare synseri og vås. Det sa jeg aldri. Jeg sa de pusher sine egne vrangforestillinger. Jeg skjønner at du er vant til å gjøre store mentale krumspring når du leser bibelen, men ikke gjør det med postene mine. Da blir det veldig vanskelig å ha en sammenhengende samtale. On 12/5/2020 at 6:31 PM, HarryDotter said: Abort er heller ikke et religiøst spørsmål da dette er en debatt som krysser alle etnisiteter og menneskelig moral. At kristne flest mener det er galt er jo ikke eksklusivt for religiøse. Ikke spill dum. Dette er åpenbart en sak religiøse grupper prøver å pushe på resten av samfunnet. Om det finnes andre ikke-religiøse grupper som også gjør det er de langt ifra like innflytelsesrike. On 12/5/2020 at 6:31 PM, HarryDotter said: Religiøse fanatikere? Du mener islamister? De har vel ikke per idag utgjort noen stor trussel mot deg i din hverdag? Jeg mener alle typer religiøse fanatikere, og hvordan de gjør verden generelt til et mindre trygt sted.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #139 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis du skal delta i en saklig diskusjon nytter det ikke å komme med slike påstander. Tro er noe helt annet enn vitenskap, og det er det jeg forholder meg til. Anonymkode: 6b6fc...2ef Vitenskapen din stemmer ikke, og du driver derfor med benektelse. Da er det håpløst å nå igjennom. Anonymkode: 36972...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå