Gå til innhold

"Hvorfor må homofile gifte seg i kirka,vet de ikke hva som er synd?"

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da er det du som dømmer som står igjen som den ekte synderen da, fordi jeg tviler på at du ber om tilgivelse for det. 

Anonymkode: efe84...71d

Jeg ber om tilgivelse om jeg synder, og da får jeg det. Men som sagt må man fortsatt følge Bibelen så godt man kan.

Aliquis skrev (5 minutter siden):

Religion er noe av det mest umoralske og hyklerske vi har. Måtte det dø en brå død. 

Det vil ikke skje, tvert imot vil flere bli skikkelige, religiøse mennesker de neste tiårene, mens andelen ateister vil falle. Og godt er det, jo før vi blir kvitt ateismen og umoralen den medfører jo bedre. Selv om ateistene forsøker å kvitte seg med religion ved å begå folkemord i Kina.

Anonymkode: 36972...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sola de skrev (28 minutter siden):

Det heter kirka er åpen for alle. Det bør også inkludere dem som elsker noen av samme kjønn. Bør strengt tatt ikke være en problemstilling overhodet at to som elsker hverandre vil gifte seg, det være seg i kirken eller hvor som helst. 

Det er et problem for kristne som vil følge Bibelen. Homofile kan gifte seg borgerlig om de absolutt må det.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Religiøse har alltid skapt problemer for vanlige folk. Man burde kutte alt av økonomiske øverføringer fra staten til religiøse organisasjoner.nonymkode: 48b3e...f0e

Det er ateister som skaper problemer og umoral, religiøse forsøker å holde på den skikkelige moralen våre forfedre overlot oss.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men det kan spres av heterofile også. Du er et udyr om du sammenligner homofile med dårlig moral.

Anonymkode: 42c70...7fd

Det skjer sjeldent, ingen sprer det mer enn homofile. Homofile har dårlig moral, deres livsstil er umoralsk og skadelig både for seg selv og for samfunnet.

Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det vil ikke skje, tvert imot vil flere bli skikkelige, religiøse mennesker de neste tiårene, mens andelen ateister vil falle. Og godt er det, jo før vi blir kvitt ateismen og umoralen den medfører jo bedre. Selv om ateistene forsøker å kvitte seg med religion ved å begå folkemord i Kina.

Så lenge man ignorer alle trender som viser det stikk motsatte, så har du helt rett. Heldigvis har fakta aldri vært så viktig for religiøse :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er et problem for kristne som vil følge Bibelen. Homofile kan gifte seg borgerlig om de absolutt må det.

Det er ateister som skaper problemer og umoral, religiøse forsøker å holde på den skikkelige moralen våre forfedre overlot oss.

Det skjer sjeldent, ingen sprer det mer enn homofile. Homofile har dårlig moral, deres livsstil er umoralsk og skadelig både for seg selv og for samfunnet.

Hva slags retning av kristendom hører du til? Kan du svare meg på det? 

Anonymkode: efe84...71d

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du er et troll eller ikke er vanskelig å si fordi det finnes mange religiøse med så skrudde meninger som du skriver her, men du er sikkert et troll siden du begynner å dra inn ateister.

Anonymkode: 48b3e...f0e

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Den skikkelige moralen som slaveri, dødsstraff, osv. Good times. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Unnskyld meg men dette stemmer jo bare ikke. 59% av alle som får den vanligste kjønnssykdommen i Norge (klamydia) er unge kvinner. 

Skjønner ikke hvorfor homofili er så umoralsk. Den dagen noen kan gi meg en god grunn til hvorfor det er det, kommer nok aldri. Å bare sitere til at Bibelen sier at det er det, er ikke godt nok. 

Anonymkode: d38ba...986

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg men dette stemmer jo bare ikke. 59% av alle som får den vanligste kjønnssykdommen i Norge (klamydia) er unge kvinner. 

Dette er jo ofte fra sex utenfor ekteskap, som også er en kjempesynd! Dumme jenter. 

Skrevet
Aliquis skrev (57 minutter siden):

Så lenge man ignorer alle trender som viser det stikk motsatte, så har du helt rett. Heldigvis har fakta aldri vært så viktig for religiøse :)

Dette er feil, som Pew research sine tall har vist. Tvert imot vil andelen religiøse på verdensbasis bare fortsette å øke de neste tiårene, mens andelen ateister vil stagnere og falle som følge av lave fødselstall. Er lurt å forholde seg til virkeligheten, så slipper man å dumme seg ut😀

https://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

• Liker 1
Skrevet
Aliquis skrev (51 minutter siden):

Den skikkelige moralen som slaveri, dødsstraff, osv. Good times. 

Bibelen støtter verken drap eller slaveri

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor homofili er så umoralsk. Den dagen noen kan gi meg en god grunn til hvorfor det er det, kommer nok aldri. Å bare sitere til at Bibelen sier at det er det, er ikke godt nok. 

Her nitpicker du jo bare en kategori som stemmer med din virkelighetsoppfatning, og ignorerer resten. For alle er faktum at homofile er overrepresentert som andel som får og sprer det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Om du er et troll eller ikke er vanskelig å si fordi det finnes mange religiøse med så skrudde meninger som du skriver her, men du er sikkert et troll siden du begynner å dra inn ateister.

Anonymkode: 48b3e...f0e

Nei, det jeg skriver er fakta, ingen skaper mer umoral enn ateister. Se bare på hva som skjer i Kina hvor dere begår folkemord på religiøse.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er feil, som Pew research sine tall har vist. Tvert imot vil andelen religiøse på verdensbasis bare fortsette å øke de neste tiårene, mens andelen ateister vil stagnere og falle som følge av lave fødselstall. Er lurt å forholde seg til virkeligheten, så slipper man å dumme seg ut😀

https://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

Liker at du bruker en 5 år gammel rapport som beviselig har prosjektert feil de 5 siste årene. Snakk om å dumme seg ut.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Bibelen støtter verken drap eller slaveri

Så Exodus 21:15 er ikke en del av bibelen altså? 

"Anyone who attacks their father or mother is to be put to death."

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Her nitpicker du jo bare en kategori som stemmer med din virkelighetsoppfatning, og ignorerer resten. For alle er faktum at homofile er overrepresentert som andel som får og sprer det.

Min virkelighetsoppfatning? Jeg bare poengterte at det ikke stemmer at det er homofile som oftest rammes av klamydia. Har ingenting med virkelighetsoppfatning å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

"vanlige kristne" er de som støtter dette, mindretallet som kaller seg kristne og støtter dette er hyklere, og Bibelen er klar på disse og konsekvensene av det.

Jeg antar at du ellers også følger mosebøkene til punkt og prikke da eller?

• Liker 1
Skrevet
Aliquis skrev (48 minutter siden):

Liker at du bruker en 5 år gammel rapport som beviselig har prosjektert feil de 5 siste årene. Snakk om å dumme seg ut.

Den er ikke feil, nyere rapporter viser det samme. Andelen ateister stagnerer mens andelen religiøse øker.

Skrevet
Aliquis skrev (42 minutter siden):

Så Exodus 21:15 er ikke en del av bibelen altså? 

Kristne følger NT. Visste du virkelig ikke dette?

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kristne følger NT. Visste du virkelig ikke dette?

Jeg er klar over at noen kristne ignorer det gamle testamentet fordi de er hyklere, men det er fortsatt en del av bibelen. Hvis bibelen er Guds ord, hvorfor skal man ignorere 75% av den? Du skrev også at "Bibelen støtter verken drap eller slaveri", ikke at "Det nye testamentet støtter verken drap eller slaveri". 

• Liker 4
Skrevet
Aliquis skrev (15 minutter siden):

Jeg er klar over at noen kristne ignorer det gamle testamentet fordi de er hyklere, men det er fortsatt en del av bibelen. Hvis bibelen er Guds ord, hvorfor skal man ignorere 75% av den? Du skrev også at "Bibelen støtter verken drap eller slaveri", ikke at "Det nye testamentet støtter verken drap eller slaveri". 

Vi ignorerer det ikke, vi er bare ikke tvunget til å følge GT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...