Gå til innhold

"Hvorfor må homofile gifte seg i kirka,vet de ikke hva som er synd?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kamerat sa dette til meg i en diskusjon.

Jeg føler jeg mister respekten ovenfor kristne som liksom skal leve etter Bibelen,men synder like mye i sine tanker som homofile som gifter seg i kirka.

Alle er syndere. Jesus ville trolig tatt kampen for homofile om han levde idag.

Jeg er kristen,og har kommet frem til at jeg vil støtte homofile.

Anonymkode: 42c70...7fd

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mye rart de forestiller seg. 

Takk til kristne som faktisk følger det de lærer. Det viktigste og fineste som står i bibelen er nettopp det med å elske hverandre. 

Anonymkode: 2dbf5...43b

• Liker 7
Skrevet

Jeg er også kristen og støtter de homofile. Jeg blir trist når kristne fordømmer homofile. Det setter oss kristne i et dårlig lys og skaper avstand og splid mellom mennesker. Homofili er bare kjærlighet, og hvordan kan kjærlighet være synd? Hvorfor bruker kirken tiden sin på å fordømme hva voksne samtykkende mennesker gjør på soverommet fremfor å ta tak i de virkelige samfunnsutfordringene? Det er uforståelig.

• Liker 11
Skrevet

Hvis han mener dette er synd så kan han glede seg til når muslimene begynner å praktisere Sharia i åpenhet istedet for i skjul, da flakser homofile ned ifra rådhustaket mens voldtatte kvinner blir steinet foran stortinget.

Fremtiden blir bra for alle som ikke er vantro!. 

Anonymkode: 82280...0c5

• Liker 4
Skrevet
Uatskillelig skrev (3 minutter siden):

Jeg er også kristen og støtter de homofile. Jeg blir trist når kristne fordømmer homofile. Det setter oss kristne i et dårlig lys og skaper avstand og splid mellom mennesker. Homofili er bare kjærlighet, og hvordan kan kjærlighet være synd? Hvorfor bruker kirken tiden sin på å fordømme hva voksne samtykkende mennesker gjør på soverommet fremfor å ta tak i de virkelige samfunnsutfordringene? Det er uforståelig.

Enig. Alle er syndere!

Det er også synd å tenke noe er dumme,men Jesus tok vår synd. Vi skal prøve å leve så godt vi kan,men det klarer ingen mennesker. 

Og homofile bør følge reglene som alle oss andre,til fordel for seg selv. F eks å holde seg til fast partner fremfor å være rundt med mange. Det er en anbefaling til mennesker,fordi det er best for enn selv og for andre. Dette gjelder like mye heterofile.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kristen,og har kommet frem til at jeg vil støtte homofile.

Kristne kan ikke støtte homofile ekteskap, det strider med Bibelen. 

Uatskillelig skrev (1 time siden):

og hvordan kan kjærlighet være synd?

Fordi det strider med Guds ord og dette går på hvilket samfunn man ønsker seg, skal alt være tillatt med fri flyt av all slags umoralsk oppførsel, eller har vi et ansvar for å ta vare på et godt, fungerende moralsk samfunn som våre forfedre overlot til oss? Klarer ikke helt å se hvilke politiske saker som er viktigere enn dette.

Anonymkode: 36972...7a0

• Liker 6
Skrevet

Fra 3. Mosebok 20:13

“If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.” 

Så det står jo svart på hvitt, er du troende kristen, er det bare å følge opp på det. 

Gud signe dere alle. 

Anonymkode: 81aae...62a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

“If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.” 

Så det står jo svart på hvitt, er du troende kristen, er det bare å følge opp på det. 

Gud signe dere alle. 

Noen «kristne» liker å plukke ut det de liker, å ignorere resten. Homofile har ingenting i kirka å gjøre, det står svart på hvitt.  

Skjønner heller ikke hvorfor det er så viktig for homser å gifte seg i kirka når religionen åpenbart fordømmer dem. 

• Liker 7
Skrevet

Det som er synd er sånne holdninger 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Fordi det strider med Guds ord og dette går på hvilket samfunn man ønsker seg, skal alt være tillatt med fri flyt av all slags umoralsk oppførsel, eller har vi et ansvar for å ta vare på et godt, fungerende moralsk samfunn som våre forfedre overlot til oss? Klarer ikke helt å se hvilke politiske saker som er viktigere enn dette.

Pinsevenn? Møter sjeldent så trangsynte mening hos "vanlige" kristne. 

Anonymkode: efe84...71d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Pinsevenn? Møter sjeldent så trangsynte mening hos "vanlige" kristne. 

"vanlige kristne" er de som støtter dette, mindretallet som kaller seg kristne og støtter dette er hyklere, og Bibelen er klar på disse og konsekvensene av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

"vanlige kristne" er de som støtter dette, mindretallet som kaller seg kristne og støtter dette er hyklere, og Bibelen er klar på disse og konsekvensene av det.

Så du hadde ikke sex før ekteskapet heller da, siden det også er synd? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I Norge er man hovedsaglig protestanter. Det betyr at tro alene er nok til å være kristen og få frelse. 

• Liker 4
Skrevet

Da er du en av de prektige. Dine skitne tanker er like ille som dette.

Homofile kan faktisk leve i gode samliv som er oppbyggende på vårt samfunn,like mye som heterofile. Tenker at de løper rundt som aper?? De er ikke umoralske i seg selv. Om de holder seg til faste partnere og ikke ligger rundt så gjør ikke homofile noen skade,samme med heterofili.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Gud signe dere alle. 

Og om man ikke klarer å mene det samme,så kommer man til helvete? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Gud signe dere alle. 

HIhi, det er maaange ord i bibelen, den er tjukk. Følger du alt som står der til punkt og prikke, absolutt alt? 

Forøvrig så skiller veldig mange mellom det gamle og det nye testamentet. Det nye testamentet er nettop, det nye. Her ble JESUS sendt, og forkynte det nye budskapet, nemlig kjærlighet. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

I Norge er man hovedsaglig protestanter. Det betyr at tro alene er nok til å være kristen og få frelse. 

Det gir en frelse, men man må fortsatt følge Bibelen og Guds ord.

Skrevet

Folk må få pule med hvem de vil, så lenge det er frivillig fra begge partnere. Det synes jeg er et godt og fungerende samfunn. 

Skrevet
Aureka skrev (8 minutter siden):

Forøvrig så skiller veldig mange mellom det gamle og det nye testamentet. Det nye testamentet er nettop, det nye. Her ble JESUS sendt, og forkynte det nye budskapet, nemlig kjærlighet. 

NT forbyr også homofili

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gir en frelse, men man må fortsatt følge Bibelen og Guds ord.

Men tankene er fremdeles homofile. Hva med dem? De ser Gud også. Tygg på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...