Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort. Jeg er i et distanse forhold med en Belgisk mann noe jeg har vært i 1 år nå. Jeg har en fortid med en ekstremt voldelig eks som kan finne på å dukke uanmeldt på steder jeg er/hjemme hos meg. Min nåværende kjæreste kjenner til historien. I kveld dukket eksen min opp på døren, han var full å jeg fikk jaget han vekk. Kjæresten min ringte meg et par minutter etter han var på døren å da var jeg fremdeles skjelven og gråtkvalt etter hendelsen. Jeg fikk fortalt han hva som hadde skjedd. Kjærestens forslag var at jeg kanskje burde vurdere å flytte med datteren min til en annen by i Norge, slik at vi får fred fra denne gale mannen å kan starte et nytt liv i en annen by. Saken er at kjæresten min var på besøk hos meg i sommer, å han skulle komme tilbake etter 3 uker å søke jobb her (veldig lett å få jobb med den utdanningen han har her i byen sammenlignet med resten av landet) Men alt ble satt på vent pga corona ble verre å styret med karantene hotell å alt har hindret han i å komme igjen når han egentlig skulle. Problemet er at nå sitter jeg med en grusom følelse av at han ikke lenger ser en fremtid med meg å datteren min iom han foreslo at jeg og datteren min kanskje burde vurdere å flytte til et annet sted for å få en stopper på tullet fra eksen min. Hvorfor i all verden skal vi flytte når han har sagt at han skal søke jobb og flytte hit vi bor nå, når han selv vet at byen vi bor i er den rette byen mtp jobben hans..? Jeg fikk meg ikke til å spørre han, men han har ikke snakket om flytteplanene siden han sist var her i sommer.. Føler han røpet seg litt, hint hint, bare flytt dere jeg vil egentlig ikke være sammen med deg lengre.. Jeg vil ikke mase på han, men føler ting har dabbet av siden sisst han var her å da han nevnte at jeg og datteren min kanskje burde vurdere og flytte til en annen kant av landet var hans måte å ro seg vekk fra meg på noe som sårer...

Anonymkode: 70c32...259

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager for mangel på avsnitt, tasten er ødelagt😕 Takk til dere som orker å lese☺️ Ts

Skrevet

Han prøvde vel virkelig bare å hjelpd deg her.

Anonymkode: 05c78...dc2

• Liker 48
Skrevet

Jammen, kjære deg, han vil jo bare ditt beste! 

Det beste for deg er jo nettopp å flytte vekk fra denne byen hvor eksen din også bor, slik at du er trygg. Slik at du har det bra. 

Jeg tror nok du har lagd dette mye større enn det det er. For meg virker det som din kjæreste bare ønsker deg godt. 

Anonymkode: 82d9e...a44

• Liker 34
Skrevet

Nå overreagerer du veldig. Du feiltolker fullstendig det han sier.
Det han sier er jo egentlig at ditt og din datters ve og vel (at dere skal slippe å måtte leve med konstant trussel om at eksen din dukker opp) er viktigere enn hans karriere. 
Grunnentil at du feiltolker så fullstendig er sannsynligvis fordi du ikke er vant til at folk er snille med deg. Du er vant med vold, og forstår ikke noe annet enn det. Du er nødt til å begynne i terapi og få hjelp til å endre tankeprosessene dine, ellers vil du aldri klare å få til å ha et godt og trygt forhold. 

Anonymkode: da84d...a48

• Liker 23
Skrevet

Jeg tror også han bare ønsker at du skal være trygg og at det var derfor han foreslo flytting. Er du i kontakt med krisesenter? Kunne du vurdert å flytte dit til situasjonen har stabilisert seg mer? Er eksen anmeldt, og har han besøksforbud? ❤️ 

• Liker 3
Skrevet

Mye mulig, men hvorfor foreslå at vi skal flytte gokk i voll en annen plass meg og datteren min? Han er tydeligvis ikke med på lasset her slik han uttalte seg.. Ts

Skrevet

Om du ikke klarer å komminisere dette til han, men må spørre på KG, så bør du kanskje revurdere forholdet..

• Liker 15
Skrevet

Han ville nok bare ditt beste ❤

Anonymkode: 4680e...e3b

• Liker 1
Skrevet
Uatskillelig skrev (3 minutter siden):

Jeg tror også han bare ønsker at du skal være trygg og at det var derfor han foreslo flytting. Er du i kontakt med krisesenter? Kunne du vurdert å flytte dit til situasjonen har stabilisert seg mer? Er eksen anmeldt, og har han besøksforbud? ❤️ 

Eksen er anmeldt å vi har vært i rettssak han har sonet ferdig dommen sin. Han har også besøksforbud. Har bodd på krisesenter tidligere. Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksen er anmeldt å vi har vært i rettssak han har sonet ferdig dommen sin. Han har også besøksforbud. Har bodd på krisesenter tidligere. Ts

Jeg ville ringt politiet hver gang han dukket opp på døra. Det han gjør er ulovlig, og politiet kan pågripe han om han bryter besøks- og kontaktforbudet.

❤️

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mye mulig, men hvorfor foreslå at vi skal flytte gokk i voll en annen plass meg og datteren min? Han er tydeligvis ikke med på lasset her slik han uttalte seg.. Ts

Det var kanskje ikke kjempe-gjennmtenkt det han sa. Han var nok redd for deg og datteren din, og for sikkerheten deres. Han mente det godt. Istedetfor å sitte å sippe over innbilte ting, ringer du ham og snakker med ham. Er den byen du bor i nå det eneste stedet i Norge han kan få jobb? Kan du og datteren din flytte til Belgia? Hvilke løsninger finnes, og hva kan dere begge leve med?

• Liker 12
Skrevet

🤦🤦🤦

Anonymkode: b57b2...763

• Liker 2
Skrevet

"Flytte gokk i voll"?

Det er da vitterlig andre storbyer og plasser i Norge.

Nå må du roe deg ned førti hakk og skjerpe deg. Du overtenker en situasjon som ikke eksisterer, og han har ikke sagt at han ikke skal flytte. 

Anonymkode: 3c8a8...79d

• Liker 14
Skrevet
Uatskillelig skrev (7 minutter siden):

Jeg ville ringt politiet hver gang han dukket opp på døra. Det han gjør er ulovlig, og politiet kan pågripe han om han bryter besøks- og kontaktforbudet.

❤️

Han er vel kriminell, da.

Anonymkode: b5260...77e

Gjest shash90
Skrevet (endret)

Jeg hadde også anbefalt deg å flytte til et annet sted. Tror nok han mente godt. 

Beklager for å si dette, men det er et styr å være sammen med noen som ikke er ferdig med eksen. Særlig en eks som dukker opp stadig. Er ikke særlig når eksen blir et tema i forholdet. Jeg personlig hadde ikke orket noe sånt, men din kjæreste er ikke meg. Hvis du vil at forholdet skal vare må du ta grep, ring politiet når eksen prøver å besøke deg. 

Endret av shash90
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var kanskje ikke kjempe-gjennmtenkt det han sa. Han var nok redd for deg og datteren din, og for sikkerheten deres. Han mente det godt. Istedetfor å sitte å sippe over innbilte ting, ringer du ham og snakker med ham. Er den byen du bor i nå det eneste stedet i Norge han kan få jobb? Kan du og datteren din flytte til Belgia? Hvilke løsninger finnes, og hva kan dere begge leve med?

Nei er ikke det eneste stedet han kan få jobb selfølgelig, men er veldig mange muligheter her i byen. Ikke er jeg interesert i å flytte heller til en annen kant av landet, datteren min har alle vennene og familien sin her å trives. Hvorfor skal vi måtte flytte pga en bedritten person i denne byen. Jeg kan ikke flytte til Belgia heller datteren min har en far som har samvær med henne annen hver helg å har ikke hjerte eller anledning til å flytte fordi da hadde barnefar satt seg på bakbena selfølgelig for det hadde gått ut over samvær med datteren sin. Er ikke den gale eksen som er faren hennes. Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Lang historie kort. Jeg er i et distanse forhold med en Belgisk mann noe jeg har vært i 1 år nå. Jeg har en fortid med en ekstremt voldelig eks som kan finne på å dukke uanmeldt på steder jeg er/hjemme hos meg. Min nåværende kjæreste kjenner til historien. I kveld dukket eksen min opp på døren, han var full å jeg fikk jaget han vekk. Kjæresten min ringte meg et par minutter etter han var på døren å da var jeg fremdeles skjelven og gråtkvalt etter hendelsen. Jeg fikk fortalt han hva som hadde skjedd. Kjærestens forslag var at jeg kanskje burde vurdere å flytte med datteren min til en annen by i Norge, slik at vi får fred fra denne gale mannen å kan starte et nytt liv i en annen by. Saken er at kjæresten min var på besøk hos meg i sommer, å han skulle komme tilbake etter 3 uker å søke jobb her (veldig lett å få jobb med den utdanningen han har her i byen sammenlignet med resten av landet) Men alt ble satt på vent pga corona ble verre å styret med karantene hotell å alt har hindret han i å komme igjen når han egentlig skulle. Problemet er at nå sitter jeg med en grusom følelse av at han ikke lenger ser en fremtid med meg å datteren min iom han foreslo at jeg og datteren min kanskje burde vurdere å flytte til et annet sted for å få en stopper på tullet fra eksen min. Hvorfor i all verden skal vi flytte når han har sagt at han skal søke jobb og flytte hit vi bor nå, når han selv vet at byen vi bor i er den rette byen mtp jobben hans..? Jeg fikk meg ikke til å spørre han, men han har ikke snakket om flytteplanene siden han sist var her i sommer.. Føler han røpet seg litt, hint hint, bare flytt dere jeg vil egentlig ikke være sammen med deg lengre.. Jeg vil ikke mase på han, men føler ting har dabbet av siden sisst han var her å da han nevnte at jeg og datteren min kanskje burde vurdere og flytte til en annen kant av landet var hans måte å ro seg vekk fra meg på noe som sårer...

Spør han heller rett ut. Han mente det nok sikkert bare godt at han ikke ville du skulle bli plaget av en skremmende mann på døren. Spør han heller, ikke vær redd for å mase. Det er viktig at dere snakker åpent om hva og hvor dere vil med hverandre pga ellers er det vanskelig å være adskilt om man ikke vet om man har noen å lengte etter. Bare spør rett ut og forvent et svar men ikke spør med en negativ tonefall eller klandrende eller noe slikt. Spør i en positiv tone og med nysgjerrighet.

Anonymkode: c7f2a...ab0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mye mulig, men hvorfor foreslå at vi skal flytte gokk i vold...

Så eksen ikke finner deg. 

Anonymkode: 8f5bf...c67

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...