AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Hva skriver man i et motivasjonsbrev som skal fortelle hvorfor man ønsker stillingen som studentassistent på et Universitet? Og er det vanligvis et krav om A for å være studentassistent i et fag? Fikk B selv.. Men det står bare at det er ønskelig med gode resultater. Helt ærlig så er jo motivasjonen min at det ser bra ut på CV, ikke så mye mer enn det😅 Jeg har allerede en jobb som betaler 50 kr mer i timen enn studass stillingen, så vet ikke om det er verdt det heller Anonymkode: 112f9...9f2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt ærlig så er jo motivasjonen min at det ser bra ut på CV, ikke så mye mer enn det Vel.. da er det ikke så rart du ikke vet hva du skal skrive. Anonymkode: 4a570...b94 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Er det ikke det som vanligvis motiverer studenter til sånne stillinger ? Bygge CV (erfaring), og penger ? Anonymkode: 112f9...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #4 Skrevet 5. desember 2020 Gode resultater betyr C og opp, men de velger nok kremen med best karakter og motivasjonsbrev. Du får bare smøre litt tykt på om hvor lærerikt det blir, hvor interessert du er i hva enn de driver med, hvor spennende du synes arbeidsoppgavene er. Alle studenter gjør det for CV, ingen gjør det for lønn. Anonymkode: 202f7...a3f
solmåneogstjerner Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 (endret) Der jeg studerte så måtte man ha minst B, helst A. Jeg har hatt to slike stillinger, skrev ikke søknad eller noen ting, ble ringt opp og mast på (hadde A i begge). Det sier meg at det ikke anses som så attraktivt. Men det kan jo være annerledes nå når mange har mistet jobben. Ang lønnen: husk at du får det dobbelte av timelønnen, pga forberedelsestid. Altså fem timer i f eks gruppeundervisning gir ti timer lønn. Om du kan faget godt så trenger du kanskje ikke å bruke (hele) forberedelsestiden. Da er det meget god timebetaling 😊 (det viktigste er selvsagt at du faktisk kan det du skal og gir god hjelp til studentene selvsagt!) Glemte å svare på selve spørsmålet: bare skriv at du syntes emnet var veldig interessant, at du har lyst til å lære mer, at du ønsker å hjelpe andre. Endret 5. desember 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 Jeg har hatt flere studentassistent jobber, da hadde jeg B i alle fagene. Motivasjonen var at jeg var følte at jeg lærte bedre når jeg det bort til andre. Anonymkode: f526b...23a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (3 minutter siden): Der jeg studerte så måtte man ha minst B, helst A. Jeg har hatt to slike stillinger, skrev ikke søknad eller noen ting, ble ringt opp og mast på. Det sier meg at det ikke anses som så attraktivt. Men det kan jo være annerledes nå når mange har mistet jobben. Ang lønnen: husk at du får det dobbelte av timelønnen, pga forberedelsestid. Altså fem timer i f eks gruppeundervisning gir ti timer lønn. Om du kan faget godt så trenger du kanskje ikke å bruke (hele) forberedelsestiden. Da er det meget god timebetaling 😊 (det viktigste er selvsagt at du faktisk kan det du skal og gir god hjelp til studentene selvsagt!) Jeg fikk ikke betalt for forberedelsestid. Anonymkode: f526b...23a
solmåneogstjerner Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk ikke betalt for forberedelsestid. Anonymkode: f526b...23a Ikke? Trodde det var regelen. Det fikk jeg beskjed om ihvertfall. En time undervisning/retting/veiledning = to timer lønn.
solmåneogstjerner Skrevet 5. desember 2020 #9 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er det ikke det som vanligvis motiverer studenter til sånne stillinger ? Bygge CV (erfaring), og penger ? Anonymkode: 112f9...9f2 Som med absolutt alle andre jobber 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå