Gå til innhold

Skreller dere potetene før dere koker dem?

Skreller dere potetene før dere koker dem?  

26 stemmer

1. 1. Skreller dere potetene før dere koker dem?

• Ja
      10
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har aldri fått uskrelte poteter til middag hjemme. Fikk totalt sjokk da jeg som barn spiste middag hos en venninne og vi måtte skrelle potetene selv etter koking, noe jeg da aldri hadde gjort før. Skjønner selvsagt nå at det er mest praktisk for den som lager maten å bare slenge dem oppi, men jeg har holdt på det å skrelle potetene før koking, de sjeldne gangene jeg faktisk koker poteter. Hva med dere?

Anonymkode: 08100...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spiser med skall på, pga: smak, fiber, vitaminer og litt pga tidsbesparelse

Anonymkode: eee64...7b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg skreller ikke potetene før jeg koker.  Dersom vi har gjester, eller har en finere middag, skreller jeg før servering.  Ellers ikke.  

• Liker 1
Skrevet

Spiser med skallet på. Skreller kun poteter til julaften, noe jeg har fra oldemor. 

Anonymkode: 904a9...0ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

spiser med skall på, pga: smak, fiber, vitaminer og litt pga tidsbesparelse

Hvilke poteter bruker du da? Skallet på gule poteter synes jeg er greit å spise, for eksempel i hjemmelaget potetsalat. Er mer skeptisk til å spise skallet på røde poteter.

Skrevet

Skreller alltid før koking. Vet at noen av næringsstoffene forsvinner, men det er så mye enklere sånn 😂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilke poteter bruker du da? Skallet på gule poteter synes jeg er greit å spise, for eksempel i hjemmelaget potetsalat. Er mer skeptisk til å spise skallet på røde poteter.

Pleier bare kjøpe de små kurvene med mandelpoteter. 

Skrevet

Ja. Mye enklere å skrelle dem når de er rå. Skal jeg fjerne skallet når de er kokt så ramler de bare av gaffelen og jeg svir fingrene :fnise: .  Nypoteter kan jeg spise med skallet på, men utover i sesongen må det vekk. 

Skrevet

Jeg er vant til at poteter kokes med skallet på, så skreller man potetene man skal ha, på tallerkenen sin.

• Liker 1
Skrevet

Hjemme hos oss må alle jobbe for føden, egen sktelling av poteter 😂

Ferdig skrellet kun til jul. Men som flere spiser jeg de gule med skallet på. 

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Mangler svar-alternativet Det varier.

Nypoteter skreller jeg ikke, men skreller "gamle" poteter utpå våren som har ligget siden høsten før.

Skrevet

Skreller dem før koking, slipper å styre med varm potet under skrelling. Bruker skrellet etterpå. Fritert med salt og pepper, nom nom!

Skal jeg ha potetbåter, så beholder jeg skallet på, blir ekstra crunch.

Anonymkode: f568e...787

Skrevet

Skreller på julaften. 
Ellers spiser vi med skallet på. Gidder ikke skrelle. 

Anonymkode: 9d612...189

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg kjøper som regel poteter fra løsvekt. Så spiser skall på alle typer. Til og med i potetmos har vi skall. 

Anonymkode: 9d612...189

Skrevet

Skreller aldri før koking. Er vant med fra oppveksten at man skrelte sine egne poteter på tallerkenen og synes det er enklere. Ferdigskrelte poteter hørte til på julaften og andre spesielle anledninger.

• Liker 1
Skrevet

Skreller bare før koking til jul og diverse fancy middager. 

Vi voksne her spiser med skall men skreller for de små. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...