Gå til innhold

Vennen til sønnen min stjal en leke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg skal si til barnets mor. Hun tror alltid det beste om barnet sitt. Hun skjønner ikke at han er en ufordragelig drittunge som stjeler fra bestevennen sin. 

Anonymkode: 127c1...f0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da starter du iallfall ikke samtalen med å kalle barnet hennes en ufordragelig drittunge...:rolleyes:

Du sier det som det er tenker jeg. Er du sikker på at det er dette barnet som har stjålet da?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på hva jeg skal si til barnets mor. Hun tror alltid det beste om barnet sitt. Hun skjønner ikke at han er en ufordragelig drittunge som stjeler fra bestevennen sin. 

Anonymkode: 127c1...f0e

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 8e8af...ea8

• Liker 3
Skrevet

Hvis du mener hun ikke klarer å se at barnet hennes kan være litt umulig synes jeg du ikke trenger å ta det opp, da er det ikke noe poeng. Min datter har en venninne som stjal en del leker når de var mindre. Istedenfor å ta det opp med foreldre så valgte vi å ta ungen i akten, så hun skulle få et lite stikk i magen. Litt sånn «den leken er nok ikke din, så det hadde vært fint om du la den tilbake».

Det kan godt være moren hans vet han stjeler også, men har ikke klart å få gjort noe med det. Ingen vil innrømme foran andre at barnet dems er ufordragelig.

Anonymkode: f4728...dc5

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er ungen? Min 4 åring stjal en lekebil fra barnehagen her om dagen, uten at jeg visste om det. Vi snakket sammen før han la seg om at jeg syntes at han var så snill osv, så sa han at han noen ganger var slem. «Åh?», sier jeg «når har du vært slem da, mamma syntes at du er verdens snilleste gutt». Da hoppet han ut av senga å hentet en liten lekebil som han hadde tatt med fra barnehagen å sa «jeg var slem når jeg stjal denne!». 

Vi leverte den tilbake, snakket om at det ikke er kult å stjele og case closed. Shitt happens. Du trenger ikke å kalle ungen hennes for en ufordragelig drittunge akkurat, men dersom du er sikker på at dette barnet som har stjålet leken så kan du jo spørre om hun har sett den hjemme hos seg. Men det kommer litt ann på alder på barnet også, hva og hvordan man håndterer det. 

Anonymkode: 181db...861

• Liker 3
Skrevet

Du sier bare til moren hans at hun må be ham om å huske på å levere tilbake leken som han « lånte». Eventuelt så sier du det direkte til barnet, neste gang du ser ham. Etterpå kan du si til barnet, at det er veldig viktig å si i fra om en låner noe, ellers kan folk tro at han er en tyv. 

• Liker 2
Skrevet

Tror du alltid det verste om ditt barn? 

Du sier til moren at barnet har lånt leken, og at din sønn vil ha den tilbake.

Anonymkode: f6a36...22b

Skrevet

Jeg hadde ikke innledet samtalen med at ungen hennes var en ufordragelig drittunge, men kanskje «du, Truls sa at Even hadde lånt den nye traktoren hans, og han ville gjerne ha den tilbake»-typ - hvis ungen er liten. Er det snakk om en 11-12-13 åring så sier du direkte til barnet neste gang, «hørte du lånte med deg «hva enn 11-13 åringer leker med» hjem, gidder du å ta det med neste gang, så slipper jeg å minne mammaen din på det?». 

Så går livet videre. 

Anonymkode: 181db...861

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...