Gå til innhold

Hvorfor er så mange mer opptatt av anbefalingene enn av corona?

Anbefalte innlegg

Gjest Ludmilla
Skrevet

For egen del er jeg mer opptatt av hvordan jeg skal gjennomføre for eksempel julen sammen med minst mulig mennesker. Men når jeg leser her så er folk mest opptatt av hvor mange de kan møte og hvordan de skal få gjennomført jul og andre feiringer. Det virker som om fokuset er på lovligheten og ikke på selve viruset og hindring av spredning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ludmilla skrev (27 minutter siden):

For egen del er jeg mer opptatt av hvordan jeg skal gjennomføre for eksempel julen sammen med minst mulig mennesker. Men når jeg leser her så er folk mest opptatt av hvor mange de kan møte og hvordan de skal få gjennomført jul og andre feiringer. Det virker som om fokuset er på lovligheten og ikke på selve viruset og hindring av spredning.

Det er vel ikke så rart det. Det har vært restriksjoner i lang tid og folk er slitne og lei.

Julen er i tillegg en viktig tid og markering for mange, og det å kunne feire sammen som familie og kunne ha det så "normalt" så godt det er mulig et par dager kan føles litt befriende oppi all elendigheten.

Vi er alle bare mennesker, og mange sliter også psykisk av dette.

Skrevet

Folk er lei, julen er noe å glede seg over, samtidig så virker viruset mindre farlig enn antatt

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, Tutte said:

Julen er i tillegg en viktig tid og markering for mange, og det å kunne feire sammen som familie og kunne ha det så "normalt" så godt det er mulig et par dager kan føles litt befriende oppi all elendigheten.

Er det å føle det litt befriende et par dager så viktig at vi skal akseptere bevisst oppblomstring av smitte i samfunnet?

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2020/12/01/FHI-frykter-Oslo-smitte-skal-spre-seg-til-resten-av-landet-i-julen-23090811.ece

• Liker 3
Gjest Ludmilla
Skrevet
Tutte skrev (11 timer siden):

Det er vel ikke så rart det. Det har vært restriksjoner i lang tid og folk er slitne og lei.

Vi er alle bare mennesker, og mange sliter også psykisk av dette.

Ts her

Forstår godt at folk er lei, forstår også at det er viktig for de fleste å feire jul.  Jeg er veldig lei corona og restriksjoner, jeg er også full av tradisjoner og jul er viktig for meg også. Men slik det er nå så er det viktigere å holde meg selv om andre friske.

• Opprett ny...