Gå til innhold

Hvordan øke matlysten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle her inne!! :) Jeg ønsker noen tips og triks angående hvordan en kan øke matlysten sin. Jeg har hele livet hatt høy forbrenning og har gått hos ernæringsfysiolog og brukt ernæringsdrikker. I det siste har jeg sluttet å bruke disse, og har enda ikke noe matlyst med mindre jeg ikke har spist på evigheter eller har vært ute og brukt kroppen min fysisk. Jeg jobber i butikk, og forbrenner ganske mye i løpet av disse timene, og dette forverrer meg da jeg ikke får spist like mye i løpet av dagen. I tillegg til dette, da jeg er hjemme klarer jeg ikke å hive i meg 3 hovedmåltider samtidig som mellommåltider.

Er det noen som har tips/triks for å øke matlysten? Jeg vet at kanskje å trene vil hjelpe til med dette, men dette er noe jeg ikke tørr da jeg er redd for å trene for mye i forhold til det jeg spiser. I allefall i begynnelsen. 

Anonymkode: 28772...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Småspising av mat med høyt kaloriinnhold som nøtter? Jeg sliter også med å få i meg nok mat så trikset er at det man spiser er kaloririkt. Laks, nøtter, ost, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mat tilgjengelig. Om det er tiltal å lage mat så kan du meal preppe. Trys ned porsjoner som du kan varme opp. Sett fram frukt f.eks som du kan spise som mellommåltid. Få mat til å bli en rutine. 

Anonymkode: 8b233...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres paradoksalt ut, men når du venner kroppen til å spise mer så vil du også få mer matlyst. Men det krever innsats i starten. På samme måte som overvektige må jobbe med å spise mindre, så må du jobbe med å spise mer. Du må rett og slett prioritere å få i deg mer mat. Ta med deg noe lettfordøyelig i arbeidstiden, feks næringsrike energibarer som går ned fort.

Anonymkode: 855eb...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...