Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt 50 prosent.

Siste uken før jul er det tre dager som er jobbedager. Egentlig skulle jeg ha jobba onsdag, torsdag og fredag, men torsdag og fredag er fri. Hun jeg jobber sammen med(ikke min sjef) mener jeg da skal jobbe mandag. tirsdag og fredag. Noe jeg ikke synes høres rett ut, da vil jeg jo jobbe like mye som de som jobber fult. Vi har ikke vikar denne uken, så da passer det sikkert bra for de. 

Jeg har stukket meg langt selv om jeg har vært sykemeldt. Og stadig vekk forandra dager, fordi det har vært vanskelig å få vikarer. Hva blir riktig i denne situasjonen? 

Anonymkode: d6dc2...09c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjefen har rett. Du skal jobbe dine dager

Anonymkode: cfe02...45d

Skrevet

Du er sykemeldt 50%, det vil si at du skal jobbe 50%. Dager som da er fri, går naturlig nok som sykedager for din del.

Anonymkode: a038b...f52

Skrevet

Du skal jobbe de dagene du er satt opp på i utgangspunktet, at det er fri to av dem i år er «tilfeldig»... Neste gang er det noen andre som er heldige!

Anonymkode: 384f2...206

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal jobbe de dagene du er satt opp på i utgangspunktet, at det er fri to av dem i år er «tilfeldig»... Neste gang er det noen andre som er heldige!

Det arbeidsgiver kan kreve er at du jobber 50 % av de dagene det er virksomhet...

• Liker 1
Skrevet

Gradert sykemeldte skal behandles som om de var friske i forbindelse med ferie- og helligdager. Dette slår begge veier. Dvs at man ikke kan ta ut feriedager bare de dagene man skulle vært på jobb, men også at man ikke skal pålegges å jobbe på de dagene man ellers ville hatt sykemelding. Dette jevner ut seg over tid. Noen ganger slår det ut til arbeidstakers fordel, andre ganger til arbeidsgivers. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja er dette jeg mener også. Må snakke med min sjef og komme til en enighet. Tenkte det var greit og lufte det litt først. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sjefen har rett. Du skal jobbe dine dager

Anonymkode: cfe02...45d

Du mener jeg skal jobbe mandag, tirsdag og onsdag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...