AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Jeg ble tatt godt i mot i starten, og sjefen synes jeg skiller meg ut på den måten at jeg gjør oppgavene ulikt andre, som var positivt. Kollegaene syntes jo også at jeg var en ressurs. Men nå når jeg på spørsmål fra h*n ene svarer at jeg kommer til å få kontrakt og noen faste vakter på jobben på nyåret, så endret stemningen seg. Den ene blir sur og mutt i møte med meg, jeg blir utsatt for hersketeknikker om at de heller foretrekker «de riktige» personene for oppgavene/jobben. Jeg hadde med meg en dropspakke som jeg satte ifra meg der vi har kaffekopper o.l framme. Men når jeg kort tid etter skulle hente den, så var den sporløst borte. Selv om jeg visste at noen hadde gjort dette for å spille meg et puss, så tok jeg det hele med et smil og kjøpte meg en ny. Det kostet jo ikke så mye. Men oppførselen er sårende, og signalene de sender ut sier sitt. Nei, jeg er ikke feilfri. Men jeg mener at de små feilene jeg har gjort ikke er unormalt til nybegynner å være. Alle har gjort feil.. H*n ene på jobben er spesielt verst, og har løpt til sjefen for å ta meg. Noe jeg mener h*n fint kunne ha diskutert med meg. Men å skyte spurv med kanoner er tydeligvis noe hun gjør. Nå i dag har jeg blitt flinkere og får oppgavene gjort. Jeg passer på at kollegaene mine får god hjelp av meg, og at jeg holder løftene mine. Det sårer meg at jeg plutselig nå ikke er ønsket.. Et par stykker skal ha ledd bak ryggen på meg, hvor de «spøkte» med at den ene kollegaen min var den rette mannen for jobben(da jeg tilbydde å hjelpe, men ble avvist). Jeg trodde helt ærlig at de var snille, men ser nå at de trolig er en gjeng som ikke liker meg. Hvordan leser dere situasjonen? Anonymkode: 55eff...7fd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Er du i praksis eller arbeidstrening? Hørtes ut som en vernet bedrift, usikker på din alder. Anonymkode: cedf6...20c 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Jeg tror jeg hadde spurt rett ut om du har gjort noe galt siden alle plutselig har blitt så negativ mot deg. Ikke på en kvass måte, men der du viser at du faltisk blir lei deg. Det kan nok få dem til å se sin egen oppførsel og angre seg, hvis ikke hadde jeg sett meg om etter et nytt sted å jobbe. Anonymkode: 52310...ca0
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Jobber du i helsevesenet? Der er ihvertfall miljøet helt forferdelig. Anonymkode: dc7fe...224 3
Hannah80 Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jobber du i helsevesenet? Der er ihvertfall miljøet helt forferdelig. Anonymkode: dc7fe...224 Tenkte det samme. Høres ut som en "en helt vanlig dag på jobben". Enormt mange plasser innen helse, hvor det florerer av surt miljø. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 Typisk tegn på en psykopat som klarer å få med seg hele miljøet på å ta deg. Anonymkode: 14605...10c 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jobber du i helsevesenet? Der er ihvertfall miljøet helt forferdelig. Anonymkode: dc7fe...224 Kommer vel an på hvor du jobber. Jeg har ikke merket noe til det. Men så mistenker jeg at visse personlighetstyper er forfulgt av drama hvor enn de går. Anonymkode: 64b02...900 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #8 Skrevet 4. desember 2020 Så fælt at det fins sånne arbeidsplasser. Organiser deg! Anonymkode: 21361...fd3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #9 Skrevet 4. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå i dag har jeg blitt flinkere og får oppgavene gjort. Jeg passer på at kollegaene mine får god hjelp av meg, og at jeg holder løftene mine. Hva mener du her, har du ikke gjort oppgavene dine før i dag? Har du ikke holdt løftene dine før nå? Kan hende det bare var uheldig formulert, så derav spørsmålet. Jeg kan heller ikke se at du beskriver hva jeg definerer som mobbing, det med dropsesken kan være helt tilfeldig, og enkelte er ikke gode til å ta opp problemer de ser med kolleger, de går heller til sjefen. Og det kan man si er i og for seg helt greit det, det er sjefen som har personalansvaret. Anonymkode: 0c47e...40d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå