AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #21 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Så bra:) Når følte du at det gikk seg til med blikkontakten, smiling osv? Ble hun gradvis mer sosial etter hvert som hun ble eldre? Anonymkode: eb2ff...bdc Ja det ble bare bedre og bedre, 7-8 måneder var alt mye bedre, men kunne fortsatt "overse". Fra 1 år til 2 år ble hun mer og mer sosial. Nå som 7 åring er hun en supergod venn og leker og koser masse. Hun har alltid vært litt sen og umoden men har tatt igjen alt nå. Går bra på skolen osv Anonymkode: f8b95...0da
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #22 Skrevet 7. januar 2021 Hei, lurer på åssen det går med babyen din? Altså eier av dette innlegget. Jeg har en jente som oxo er 4 mnd og kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver. Har dt bedret seg? Anonymkode: 711d9...a34
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #23 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 12.03): Hei, lurer på åssen det går med babyen din? Altså eier av dette innlegget. Jeg har en jente som oxo er 4 mnd og kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver. Har dt bedret seg? Anonymkode: 711d9...a34 Ser at tråden er noen uker gammel, men at dette er et nytt spørsmål. Jeg vil bare legge til at når en baby vender blikket bort fra deg, og vender hodet bort, så er det et tegn på at babyen er nok stimulert og trenger en pause. Ser at mange slenger ut diagnoser og årsaker tidligere i tråden, men det kan være så enkelt som at det er en helt naturlig forklaring. Anonymkode: 92e9f...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2021 #24 Skrevet 11. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 19.40): Jeg var en del bekymret over dette da eldstemann var baby. Det var lite blikkontakt og det virket som at han var interessert i alt annet enn å se på mennesker. Han er i dag en helt normal gutt på 2,5 år. Lillesøster på 3 måneder har derimot veldig god blikkontakt og smiler masse. Så det er forskjell på disse babyene. Men selv om lillesøster har god blikkontakt kan det være vanskelig å få kontakt når hun ligger på magen og jeg ligger foran henne. Hun har heller ikke smilt eller hatt blikkontakt med helsesøster når jeg har vært til kontroll. Og det er ikke alltid hun er interessert i å se på meg heller. Jeg syns det høres normalt ut det du beskriver - ut fra mine egne erfaringer. Så er det sånn at både barn og babyer er forskjellige og utvikler seg forskjellig. Noen kan gå når de er 10 mnd mens andre går ikke før de er nærmere 1,5 år. En jente i klassen til toåringen min snakker nesten flytende mens min gutt for det meste snakker i setninger på kun to eller tre ord. Så det er bare å stålsette seg for ulikheter mellom barn, og det beste er nok å ikke sammenligne for mye. Anonymkode: bffca...13d Hei igjen, TS her. Jeg bare lurte på, var det slik at det var flere tegn enn bare den dårlige øyekontakten som gjorde at du ble bekymret for autisme? Smilte han mindre enn det du tenkte var normalt? Og gjorde han andre ting som du tenkte var "unormalt" ? Vår baby kan smile en del til oss foreldre, men ikke så mye til andre mennesker. Hadde vært interessant å høre:) Anonymkode: eb2ff...bdc
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #25 Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 19.07): Hei! Jeg har en baby som er 4 måneder nå, og jeg stusser litt i at hun til tider har dårlig blikkontakt. Jeg begynte å tenke over det litt før hun ble 3 mnd. Det som er så rart er at jeg mange ganger i løpet av dagen føler at jeg har kjempegod kontakt med henne, spesielt på stellebordet der hun ser lenge på meg, smiler, flirer hvis jeg kiler henne osv. Likevel er det av og til det er helt umulig og få øyekontakt, hun snur seg bare bort og vil ikke se på meg. Hun er veldig nysgjerrig og ser på ting som skjer rundt, følger med oss når vi går rundt i huset. Er også interessert i leker, og følger godt gjenstander med blikket. Kjenner også på at andre babyer på hennes alder er mer "sosiale". Min baby smiler ikke så ofte til andre voksne, og er ikke så interessert i å se på andre babyer. Ofte føles det ut som at hun ikke legger merke til at vi er rundt henne. Men dette varierer som sagt, noen ganger er hun veldig med, andre ganger er hun litt" borte" liksom. Hun er liksom ikke så nysgjerrig i nye ansikter heller, ser bare kjapt på dem og så ser hun heller ut i rommet og på andre ting. Det er heller ikke en selvfølge at hun ser på meg og smiler når jeg henter henne inn etter en dupp i vogna, det skjer av og til, men av og til kan hun bare se rett opp eller forbi meg. Spesielt vanskelig med kontakt når hun ligger på magen av en eller annen grunn. Vil heller ikke se på meg noe særlig når jeg gir henne grøt (nettopp startet). Noen som har lignende erfaring?? Blir bekymret og går rundt med klump i magen for at det er noe galt med henne. Helsesøster syntes også at det var litt vanskelig å få kontakt da vi var på 3 mndskontroll, så vi skal dit igjen nå på 4mndskontroll. Vil likevel bare høre om noen har opplevd det samme og om det evt kan gå seg til. Kjenner jeg trenger noen postive historier, men man jo samtidig være forberedt på hvis det skulle være noe... Hvor sosiale skal liksom babyene være på dette stadiet?? Vet jo at de kan være svært forskjellige men. Hun er ellers født 1 uke før termin, ingen komplikasjoner. Gråter ikke så mye, bare når hun er veldig trøtt, sulten osv. Lager en del lyd, pludrer hver dag. Men kan også være stille i lengre perioder. Litt mindre enn gjennomsnittet, har ikke full kontroll på nakken i oppreist stilling enda, men blitt ganske sterk. Huff, ikke noe gøy å gå rundt og være bekymret=( merker at jeg hele dagen går og sjekker om hun ser på meg. Frustrerende å måtte jobbe så veldig for kontakten, og ikke få så mye respons tilbake. Om du ikke har personlig erfaring, men kan noe om dette så svar gjerne! Anonymkode: eb2ff...bdc Hei! Plukker opp igjen denne tråden. Hvordan går det med datteren din nå, TS, fire år etter? Anonymkode: a8e4f...6e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå