Gå til innhold

nyhetene kl.19 på nrk

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva vil nrk1 uttrykke når dem har to personer som skal stå sendingen igjennom å fortelle hvilke innslag som kommer... 

trenger man virkelig to personer, og hvilke estetiske betydninger uttrykker dem ved det?

Anonymkode: e6813...f89

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig å reflektere over slikt?

• Liker 8
Skrevet

Hmmm...ja det var egentlig interessant. Man trenger jo bare èn til å presentere nyhetene, på samme måte som med været. Hvorfor har de ikke to til å presentere værmeldingen?

Anonymkode: 85fb7...4c4

• Liker 2
Skrevet

Er veldig mange som jobber i nrk da

Anonymkode: fec01...c4e

Skrevet

NRK tilhører oldtiden, og er ganske ansatt-tung. Dem har som det sies her 2 på nyhetene, og 1 som presenterer programmer mellom programmene. Her kunne dem lett ha kuttet ut 2 stk, og herav spart seg minst 6 årsverk (kanskje mer) på disse to stillingene. 

Men hey. Staten og folket betaler. Da gilder dem seg. 

Før øvrig er det jo bedre at dem er i jobb hos NRK enn at dem står som arbeidsledig på NAV. 

Anonymkode: 60cfa...c5c

• Liker 5
Skrevet

De har jo en ganske lang sending kl. 19 der de nesten alltid har minst ett intervju i studio, og ofte flere intervjuer. Hvis den ene sitter og intervjuer noen, kan noen seere oppleve det som et for stort hopp hvis samme nyhetsanker går over til å snakke om neste sak som handler om noe helt annet enn det intervjuet handlet om, og da blir overgangen mer sømløs om de lar den andre nyhetsankeret introdusere neste sak. 

Anonymkode: 614f1...75b

• Liker 10
Skrevet

NRK har vel ufattelig mange ansatte. 

Må vel finne på ett eller annet for alle sammen å holde på med...            

Anonymkode: 0a965...d6f

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er trivelig at det er slik, jeg 😊

Anonymkode: c8439...5b5

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke dere skjønner hvor krevende en sånn direktesending er. Hele redaksjonen jobber før sending med å klargjøre innslagene, og de har flere gjester i studio som skal intervjues og må spørsmål må forberedes. 

Svært få journalister i Norge som får jobb som nyhetsanker. De er blant de beste formidlerne vi har.

Anonymkode: f10e1...12e

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg husker faktisk at det var TV2-nyhetene som begynte med dette en veldig kort periode for en del år siden - og så ville vel ikke NRK være noe dårligere! Men så slutta jo TV2 fort med det igjen, og så var det vel litt pinlig hvis NRK fulgte etter igjen med en gang da, og så har det bare fortsatt sånn... :P  Jeg synes også det er litt rart! 

Endret av princeofithilien
Skrevet

Jeg synes det fungerer veldig fint. 

Anonymkode: 73bb8...b08

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kan dem ikke sitte bak et skrivebord med en telefon som i gamle dager?

Anonymkode: 7fbff...567

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er så rart. Nå skjer mye direkte, f.eks ser vi av og til meldinger komme over skjermen om en ulykke eller en større hendelse, og da er det greit å ha to stk der for å håndtere informasjonen som skal videreformidles. Og så er det vel greit hvis en av dem skulle få et illebefinnende 😄 Det er jo tross alt den viktigste posten for dagen på nrk. 

Anonymkode: b8d98...464

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 0.33):

Hvorfor kan dem ikke sitte bak et skrivebord med en telefon som i gamle dager?

Anonymkode: 7fbff...567

Fordi verden går videre. Men det var litt festlig når de måtte ta tlf under sending, da!

Anonymkode: 73bb8...b08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...