Gå til innhold

Stemmer du mdg?

Stemmer du på mdg?   

73 stemmer

1. 1. Stemmer du på mdg

• Nei
      59
    • Ja
      8
    • Vurderer å stemme de
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Villfisker said:

Det er selvfølgelig individuelt, men fra hva vi ser, vet vi at aldersgrensen ikke bør senkes, slik noen har foreslått.

Hva er det vi har sett som gjør at vi vet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aliquis skrev (4 minutter siden):

Hva er det vi har sett som gjør at vi vet dette?

Tendensene til å stemme på radikale partier som f.eks mdg, som ethvert oppegående menneske skjønner at ikke bør ha innflytelse på noe som helst.

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (17 timer siden):

I og med at mdg har blitt så jævla store i Norge noe som for meg er uforståelig så er det sikkert noen her inne som også gjør det? 

At de i det heletatt eksisterer er tragisk... 

Jeg stemmer så klart ikke på et slikt sinnsykt parti

Jeg har tidligere stemt dpg. Ser ikke at det er noe gale alternativ. Men jeg har falt tilbake på det partiet jeg pleier å stemme på. Syns jeg i alle tilfeller bruker stemmeseddelen fornuftig.

Skrevet
Galdhøpiggen skrev (17 timer siden):

I og med at mdg har blitt så jævla store i Norge noe som for meg er uforståelig så er det sikkert noen her inne som også gjør det? 

En stor del av velgermassen deres bor sentralt i Oslo og andre byer. Altså, statistisk sett, mennesker med gode inntekter som har råd til å i gangavstand til det meste. MDG sikrer dem videre et stadig bedre kollektivtilbud, flotte gang/sykkelveier, mindre plagsomme biler osv. - på andre sin regning (de som må ha bil). For denne gruppen ER det logisk å stemme på MDG. De taper jo ingenting, men vinner mye.

Jeg som bor utenfor sentrumskjernen hadde vært langt mer positiv til MDG om JEG fikk alle godene, mens sentrumsbeboerne må ta regningen.. 

Mdg i praksis er at folk med gode inntekter og privilegier ønsker seg enda mer, samtidig som man kan si at man støtter miljøsaken. Er ikke så dumt det. At man ikke er mer kritisk til dette er en annen sak. Det logiske, gitt man er et «vannmelonparti» som nå har proklamert sin tilhørighet på venstresiden, ville kanskje vært at de med den største lommeboken tok en større del av regningen.

• Liker 1
Skrevet
sunriseandsunset skrev (19 timer siden):

Hva er hovedargumentene mot å stemme på dem?

De er for ekstreme, ja miljøet er viktig. Men mdg er såpass ekstreme at de ødelegger for hele saken. Med så ekstreme virkemidler og politikk de vil ha fører det til velger det motsatte.

En annen ting er jo at de sier at hvis de føler de for mer gjennomslag hos Erna og Høyre vil de faktisk heller sammarbeide med dem. Å stemme et parti som kan tenkes å sammarbeide med høyresiden er helt uaktuelt for meg.

Skrevet
Kjetil E skrev (7 minutter siden):

De er for ekstreme, ja miljøet er viktig. Men mdg er såpass ekstreme at de ødelegger for hele saken. Med så ekstreme virkemidler og politikk de vil ha fører det til velger det motsatte.

En annen ting er jo at de sier at hvis de føler de for mer gjennomslag hos Erna og Høyre vil de faktisk heller sammarbeide med dem. Å stemme et parti som kan tenkes å sammarbeide med høyresiden er helt uaktuelt for meg.

Sannsynligheten for at mdg vil samarbeide med høyresiden er lik null, dette er venstreorienterte på alle plan.

Skrevet

Nei, jeg stemmer ikke på det partiet. Hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...