Gå til innhold

Stemmer du mdg?

Stemmer du på mdg?   

73 stemmer

1. 1. Stemmer du på mdg

• Nei
      59
    • Ja
      8
    • Vurderer å stemme de
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at mdg har blitt så jævla store i Norge noe som for meg er uforståelig så er det sikkert noen her inne som også gjør det? 

At de i det heletatt eksisterer er tragisk... 

Jeg stemmer så klart ikke på et slikt sinnsykt parti

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. 

Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. 

Kan ikke fatte og begripe at de er blitt så store som de er. 

• Liker 5
Skrevet

Absolutt ikke. 

• Liker 4
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (32 minutter siden):

I og med at mdg har blitt så jævla store i Norge noe som for meg er uforståelig så er det sikkert noen her inne som også gjør det? 

Syns det er pinlig at det forkortes til mdg. Jeg tenker på melodi grand Prix hver gang jeg ser forkortelsen 😂

• Liker 4
Skrevet (endret)

Vil komme med motstridende påstand, det er veldig forståelig for alle som bor i Oslo. :)

Jeg har alltid syklet frem og tilbake til jobb i Oslo - men nå har det blitt enklere. Derimot naboen som kjører 1 km til jobb, får nå tenke seg om litt. Bedre luft for meg, igjen. 

Endret av RedFox81
  • Liker 3
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (31 minutter siden):

Ikke overraskende at det er uforståelig for enkelte.

Det heter forresten "stemme på dem", ikke "stemme de", men bevares, formuleringene er jo på nivå med innholdet.

• Liker 3
Gjest sunriseandsunset
Skrevet
34 minutter siden, Galdhøpiggen said:

Hva er hovedargumentene mot å stemme på dem?

Skrevet

:ler: Nei, MDG og FRP kommer jeg ikke til å stemme på så lenge jeg er ved mine fulle fem.

• Liker 4
Gjest Føsleguri
Skrevet

Kommer aldri til skje.

MDG har ikke forstått at det bor folk utenfor Ring 3. 

Skrevet

Huff nei, for glad i bilen til det ;) 

• Liker 3
Skrevet (endret)

For en del år siden kunne jeg tenkt meg å stemme på dem, men ikke i dag. Før framsto de som reflekterte og mer helhetlig miljøengasjerte; i dag handler alt om én eneste ting - klima, og det har etterhvert blitt typisk MDG å komme med forslag og krav uten konsekvensanalyser. De vil en masse, men har gjerne mindre å si om hvordan alt skal settes ut i livet og ikke minst hva det vil koste.

Tidligere i år forlot mangeårig medlem og fylkesleder i Rogaland MDG, Rita Kristin Veland, partiet i protest. Hun mente partiet hadde blitt moraliserende og bedrev skremselspropaganda, at de "fremmer skam og straff i stedet for muligheter og håp", og at de kun er opptatt av storbyene og både vet og bryr seg lite om distriktene.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/lA0LmL/fylkesleder-trakk-seg-fra-mdg-partiet-fremstaar-som-radikalt

(Edit: Artikkelen er dessverre bak betalingsmur.)

Endret av Ichiko
  • Liker 2
Skrevet

Nei. Kjenner meg ikke igjen i ekstremismen deres.

• Liker 3
Skrevet

Nei, destruktiv politikk er ikke i min interesse.

• Liker 1
Gjest Mumlehumle
Skrevet

Nei vil ikke leve som de gjorde i steinalderen. 

Gjest Villfisker
Skrevet

Aldri. De setter miljø over alle andre viktige saker, og driter i økonomien til landet og folket.

Gjest Villfisker
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (3 timer siden):

Kan ikke fatte og begripe at de er blitt så store som de er. 

Mulig aldersgrensen for å stemme burde økes? Hjernen er jo ikke ferdig utviklet ved fylte 18, og evnen til å tenke kritisk trenger nok mange lettpåvirkelige ungdom mer trening i. Livserfaring er en fin ting.

Skrevet
7 hours ago, Villfisker said:

Mulig aldersgrensen for å stemme burde økes? Hjernen er jo ikke ferdig utviklet ved fylte 18, og evnen til å tenke kritisk trenger nok mange lettpåvirkelige ungdom mer trening i. Livserfaring er en fin ting.

Når man først går i den retningen kan man jo ta den helt ut og kjøre IQ tester på folk?

Skrevet

Idealister uten et helhetlig syn på politikk og samfunn kommer aldri til å få min stemme. 

• Liker 3
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (13 timer siden):

De er bare store i Oslo. 

Og nei kunne aldri stemt på de. 

De er radikale på miljø, og kommer med helt tåpelige forslag. 

Da mener jeg radikale, altså folk klager på andre partier for å være radikale på visse ting som KrF og Frp. Da bør de se på på forlagene tll knoll og tott i mdg. Måtte de aldri komme i en regjering.. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...