AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Hei. denne historien starter for 2 mnd siden. Min venninne fant en fyr på Tinder, da møttes 3- 4 ganger på dagtid, før de tilbrakte en weekend sammen. Hun ble veldig betatt. Så var det stille fra fyren, litt meldinger frem og tilbake, men så sluttet det helt. Så kom beskjeden om at han hadde funnet seg en annen. Og han la ut på SOME bilder av denne damen og han. Så funket det tydeligvis ikke med denne nye, for etter en uke var han på henne igjen, og hun var så betatt at hun bet på agnet hans. Så skulle han vert i Korona karantene, men det dreit han i hele veien, og det kom frem først etterpå at han var pålagt karantene, etter besøk i Danmark. I tillegg bruker denne fyren Syre og Cokain for å dempe sine følelser. Han er bitt av spill på nettet og har opparbeidet seg en høy gjeld. I tillegg fortelle han henne at han vil ta sitt eget liv, at han er konstant deprimert osv. Og hun mener han er en god mann. Men dette er så ille det kan få blitt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan hjelpe henne, om jeg prøver å si noe, blir hun rasende, så har latt være. Noen råd, hvordan kan jeg hjelpe henne ? Hun bør jo ikke inn i dette, det vil aldri ende bra. Må jeg bare trekke meg vekk og være der når hun er klar for å se det hele selv ? Håer på mange gode råd og gjerne de med erfaring i en slik situasjon Anonymkode: 528bf...2e5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må jeg bare trekke meg vekk og være der når hun er klar for å se det hele selv ? Anonymkode: 528bf...2e5 Ja. Anonymkode: e5529...0e3 5
Sushi94 Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. denne historien starter for 2 mnd siden. Min venninne fant en fyr på Tinder, da møttes 3- 4 ganger på dagtid, før de tilbrakte en weekend sammen. Hun ble veldig betatt. Så var det stille fra fyren, litt meldinger frem og tilbake, men så sluttet det helt. Så kom beskjeden om at han hadde funnet seg en annen. Og han la ut på SOME bilder av denne damen og han. Så funket det tydeligvis ikke med denne nye, for etter en uke var han på henne igjen, og hun var så betatt at hun bet på agnet hans. Så skulle han vert i Korona karantene, men det dreit han i hele veien, og det kom frem først etterpå at han var pålagt karantene, etter besøk i Danmark. I tillegg bruker denne fyren Syre og Cokain for å dempe sine følelser. Han er bitt av spill på nettet og har opparbeidet seg en høy gjeld. I tillegg fortelle han henne at han vil ta sitt eget liv, at han er konstant deprimert osv. Og hun mener han er en god mann. Men dette er så ille det kan få blitt. Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan hjelpe henne, om jeg prøver å si noe, blir hun rasende, så har latt være. Noen råd, hvordan kan jeg hjelpe henne ? Hun bør jo ikke inn i dette, det vil aldri ende bra. Må jeg bare trekke meg vekk og være der når hun er klar for å se det hele selv ? Håer på mange gode råd og gjerne de med erfaring i en slik situasjon Anonymkode: 528bf...2e5 Du får ikke gjort stort. Bare vær der for henne. Kan si d i ny og ned at han ikke er bra. Sende linker på ting som er relatert til det osv. Men du får ikke endret hennes følelser. Typisk tulling. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Er dette en fyr hun har lyst til å ta med hjem til foreldrene sine i julen? Er hun fullstendig blind? Uff... Ja, si rett ut til henne at du må ta avstand fra en som velger å gå med åpne øyne inn et forhold med en narkoman. Det der hadde ikke jeg ønsket i mitt liv. Anonymkode: dc479...f3d 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Min venninne inngikk et forhold til en med store rusproblemer. Typisk sjarmerende fyr som bak rusen hadde mange issues og tærte på de rundt seg. Hun fikk ham faktisk rusfri, men det gjorde henne sprø fordi han behandla henne skikkelig dårlig som rusfri. Ihvertfall, hun hadde sine grunner til å date ham. Hun ble veldig dårlig av forholdet. Men ingen kunne hindre henne. Og jeg var og er der for henne, i dumne og kloke valg. Anonymkode: e5529...0e3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Må jeg bare trekke meg vekk og være der når hun er klar for å se det hele selv ? Jeg synes det, ja. Si tydelig fra at du holder deg unna så lenge hun velger å være med en tosk, og at hun kan komme til deg når som helst når hun kvitter seg med han. Anonymkode: 546eb...9e3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 Sushi94 skrev (4 timer siden): Bare vær der for henne. For noe tull. Hvis hun bare er der for denne venninnen, vil venninnen føle at hun godkjenner dette forholdet. Anonymkode: 546eb...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): For noe tull. Hvis hun bare er der for denne venninnen, vil venninnen føle at hun godkjenner dette forholdet. Anonymkode: 546eb...9e3 Hvordan bør jeg gå frem for å si fra ? Det er nå også kommet frem at han har dype daler og høye topper følelsesmessig. Han har diagnosen ADHD eller noe sa hun. Han har også sagt han vurderer selvmord ol. Jeg blir gal, hva får deg til å si dette i en innledende fase av et forhold. Er det en form for å ta kontroll over henne, få henne til å syntes synd på seg og få frem morsinstinkt eller rednings instinkt ? Bør jeg kontakte foreldrene hennes ? Er så usikker på hva jeg skal og bør gjøre . Anonymkode: 528bf...2e5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Jeg er i samme situasjon selv, og det er ingen fasit på dette. Helsevesen sier man ikke må bryte kontakt, slik at hun har noen å gå til når hun skjønner det. jeg kan love deg at det ikke hjelper å ikke si noe, men prøv å påpeke varsellamper uten at kontakten brytes, slik at hun forstår du er glad i henne🌸 allier deg gjerne også med andre rundt henne, f eks familie og andre venner. Og bygg selvbildet hennes, hun må selv forstå at hun fortjener bedre for å komme ut av det💛 Anonymkode: 78ee8...a17 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 5.12.2020 den 4.16): For noe tull. Hvis hun bare er der for denne venninnen, vil venninnen føle at hun godkjenner dette forholdet. Anonymkode: 546eb...9e3 Hvis alle tar avstand fra henne, og hun ikke lenger har et nettverk, blir det vanskeligere å bryte ut av forholdet. Anonymkode: e5529...0e3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvordan bør jeg gå frem for å si fra ? Det er nå også kommet frem at han har dype daler og høye topper følelsesmessig. Han har diagnosen ADHD eller noe sa hun. Han har også sagt han vurderer selvmord ol. Jeg blir gal, hva får deg til å si dette i en innledende fase av et forhold. Er det en form for å ta kontroll over henne, få henne til å syntes synd på seg og få frem morsinstinkt eller rednings instinkt ? Bør jeg kontakte foreldrene hennes ? Er så usikker på hva jeg skal og bør gjøre . Anonymkode: 528bf...2e5 Du kan høre på hva hun sier. Spørre om du kan lytte og være en støtte. Den dagen hun ser lyset, har du vært der hele veien og hun tør å betro seg. Anonymkode: e5529...0e3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvordan bør jeg gå frem for å si fra ? Det er nå også kommet frem at han har dype daler og høye topper følelsesmessig. Han har diagnosen ADHD eller noe sa hun. Han har også sagt han vurderer selvmord ol. Jeg blir gal, hva får deg til å si dette i en innledende fase av et forhold. Er det en form for å ta kontroll over henne, få henne til å syntes synd på seg og få frem morsinstinkt eller rednings instinkt ? Bør jeg kontakte foreldrene hennes ? Er så usikker på hva jeg skal og bør gjøre . Anonymkode: 528bf...2e5 Jeg ville sagt at jeg bryter kontakt med henne, helt til hun har tatt til vettet og bryter kontakt med han. Hadde anmeldt han til politiet for å true med selvmord, det er vold. Hadde tatt kontakt med hennes foreldre om du kjenner de. Anonymkode: 546eb...9e3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #14 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis alle tar avstand fra henne, og hun ikke lenger har et nettverk, blir det vanskeligere å bryte ut av forholdet. Anonymkode: e5529...0e3 Nei, ikke hvis hun vet at de er der når hun bryter. Anonymkode: 546eb...9e3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #15 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ikke hvis hun vet at de er der når hun bryter. Anonymkode: 546eb...9e3 Det funker ikke sånn. Anonymkode: e5529...0e3
Gjest O.G. Skrevet 6. desember 2020 #16 Skrevet 6. desember 2020 Min erfaring er at når folk ikke bruker hodet så hjelper man dem best ved å la dem falle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå