Gå til innhold

FREKK UNGE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 10,5 har en veninne. Hun er ofte på besøk og det virker som de koser seg. Men, beklager meg...jeg kan IKKE FORDRA denne ungen. Hun går i kjøleskap/kjøkkenskap og tar mat og snacks. Hun banner høyt og mye dersom viljen hennes ikke går gjennom. Jeg har prøvd på en ordentlig og konsekvent måte og si at dette er ikke greit. Da freser hun til meg og kaller meg hore, fittekjerring osv. Jeg har snakket med barnets foreldre og de bare ler og sier at slik har hun holdt på i alle år. Er det bare meg eller?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Friluftsmamma skrev (1 minutt siden):

Datteren min på 10,5 har en veninne. Hun er ofte på besøk og det virker som de koser seg. Men, beklager meg...jeg kan IKKE FORDRA denne ungen. Hun går i kjøleskap/kjøkkenskap og tar mat og snacks. Hun banner høyt og mye dersom viljen hennes ikke går gjennom. Jeg har prøvd på en ordentlig og konsekvent måte og si at dette er ikke greit. Da freser hun til meg og kaller meg hore, fittekjerring osv. Jeg har snakket med barnets foreldre og de bare ler og sier at slik har hun holdt på i alle år. Er det bare meg eller?

What?! 😳😳Der hadde jeg faktisk nektet ungen å komme på besøk. 

Har ikke ord. Må jo være noe annet i bildet her? 

Anonymkode: 9fbae...d85

• Liker 49
Skrevet

En slik unge hadde ikke fått tilgang til hjemmet mitt. Særlig ikke når foreldrene er så tiltaksløse. Hun kan potensielt ha negativ påvirkning på barnet ditt. 

• Liker 49
Skrevet

Foreldrene ler og bryr seg ikke? Tror jeg ville vurdert en bekymringsmelding til BV. Tydelig at de trenger noe veiledning. Barn uten grensesetting blir ofte utrygge og fungerer dårlig sosialt.

• Liker 35
Skrevet

Jeg ville sendt henne ut om hun ikke oppfører seg.

Anonymkode: 0ca57...ea4

• Liker 14
Skrevet

Hvor er ryggraden din? Selvrespekten? 
Lar du deg virkelig kalle en hore av en drittunge på 11 år? 

Hadde sendt ungen hjem, ringt foreldrene å sagt AKKURAT hva jeg syns, å hadde de ledd av det og ikke tatt det alvorlig hadde jeg ringt barnevernet. Den ungen trenger tydeligvis hjelp 

Skrevet
Friluftsmamma skrev (13 minutter siden):

De bare ler?? Ja nå vet du hvorfor hun er slik. Hun har tydeligvis ingen grenser hjemme

• Liker 14
Skrevet

Hun kaller deg for fittekjerring????

Og foreldrene bare ler?

Da er det faktisk på tide at barnet lærer at det er forskjell på hvilke regler man har i ulike hjem. Hos deg er det ikke greit å holde på slik. Send ungen hjem hver gang hun bryter reglene hjemme hos dere. Her må du være konsekvent. Ikke vær redd for å være streng, men skal du være streng må du også gi kjærlighet ellers.

Det som er kjipt med såkalte drittunger er at det er alltid foreldrenes skyld at ungen er som den er. Jeg hadde lurt på om ungen kan ha det særlig godt hjemme når den er så ufyselig som det der. Stakkars barn.

Barn trenger grenser, så ikke vær redd for å sette dem. :)

Blir av og til sjokkert av det jeg leser på KG.

Skrevet

Hva med å bare sende drittungen hjem når hun snakker sånn? Og si du får komme tilbake når du har lært å oppføre deg

Anonymkode: 087bb...a4b

• Liker 9
Skrevet

"sånn snakker du ikke til meg. Jeg er voksen. Kom deg ut med en eneste gang og kom ikke tilbake før du har lært å oppføre deg ordentlig." 

Anonymkode: d1973...3a8

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"sånn snakker du ikke til meg. Jeg er voksen. Kom deg ut med en eneste gang og kom ikke tilbake før du har lært å oppføre deg ordentlig." 

Anonymkode: d1973...3a8

Dette, men sryk "voksen". Sånn snakker man ikke med noen, uansett alder og rolle.

• Liker 31
Skrevet

Husker da min mor klappet til en venninne av søsteren min etter min mor ble kalt for en hore siden søsteren min ikke var hjemme. 🤣🤣 

Men så var dette barnet 15-16 år gammel og det skjedde på 90-tallet. Foreldrene kom tilbake med den gråtende datteren og ba om unnskyldning til min mor. 

Uansett: TS - Send en bekymringsmelding.

• Liker 17
Skrevet

Hvis dette faktisk er reelt noe jeg egentlig tviler på så regner jeg jo med at du har sendt en bekymringsmelding for her er det jo tydelig at det er noe som ikke stemmer. Hun er 10 år og har holdt på slik i årevis, foreldrene ler når du tar det opp med de... Altså hva mer trenger du...

• Liker 3
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Hva i all verden? Hvis foreldrene ikke bryr seg og ler av oppførselen til ungen og at ungen kaller deg så stygge ting så hadde jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet. En sånn unge hadde aldri fått kommet inn i mitt hjem med den oppførselen. 

Endret av Warrior
Skrevet

Håper din datter har andre venner enn denne jenta. Virker som at hun tar en lederrolle og viser ingen respekt.Hun er bare 10 år nå, å får hun ikke grenser så vil hun jo bare bli verre jo eldre hun blir.  Jeg ville være redd for at datteren min ble påvirket. 

Anonymkode: 57982...09c

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde tvert kastet ut den som holdt på sånn i mitt hjem, enten de var små eller store. Det jeg lurer på er hvorfor datteren din er venninne med en sånn trollunge.

Anonymkode: a4882...293

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde ringt foreldrene og konsekvent sent henne hjem, hver gang hun gikk over streken. Jeg hadde også gradvis økt "straff".  Første brudd på reglene etter hun har blitt informert om det nye systemet kan være en uke, brud nummer to kan gi tre uker, osv.  

Jeg synes også du skal tenke over hvilken signaler du har sent til din datter fram til nå. Ved å la henne være så respektløs i ditt hjem, så viser du at du ikke er en trygg person. Hver gang hun er respektløs mot deg i ditt hjem så sier du,  at du ikke er en autoritet i hjemmet. Du kan risikere at datteren din mister respekt for deg. 

• Liker 12
Skrevet

Frekke unger sender jeg hjem med beskjed om å ikke komme tilbake før de kan oppføre seg greit 

Anonymkode: ebd4f...478

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde sendt henne hjem og sagt til både jenten og foreldrene at sånt snakk og oppførsel ikke er godtatt under vårt tak under noen omstendigheter og at denne jenten ikke er velkommen før hun har lært seg litt folkeskikk! Foreldre som bare ler av denne slags språkbruk og oppførsel har bomull mellom øra....

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...