AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Hei! Nå er det snart jul, noe som betyr mange familiemiddager. Dessverre for min del elsker en del av familien pinnekjøtt, og det får jeg servert en av dagene i år. Jeg er alteter, bortsett sauekjøtt. Jeg synes pinnekjøtt smaker salt og harsk brunost og brekker meg bare av lukta. Jeg tvinger det i meg når jeg må, men det ender ofte med brekninger etterpå av den forjævlige (unnskyld) ettersmaken. Er det egentlig forventet at man skal spise ting man ikke liker i selskap? Jeg kommer fremdeles til å spise et lite stykke av høflighet, men kanskje heller overdrive poteter og tilbehør? Er det innafor? Anonymkode: 4f20f...8b9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Nå er det snart jul, noe som betyr mange familiemiddager. Dessverre for min del elsker en del av familien pinnekjøtt, og det får jeg servert en av dagene i år. Jeg er alteter, bortsett sauekjøtt. Jeg synes pinnekjøtt smaker salt og harsk brunost og brekker meg bare av lukta. Jeg tvinger det i meg når jeg må, men det ender ofte med brekninger etterpå av den forjævlige (unnskyld) ettersmaken. Er det egentlig forventet at man skal spise ting man ikke liker i selskap? Jeg kommer fremdeles til å spise et lite stykke av høflighet, men kanskje heller overdrive poteter og tilbehør? Er det innafor? Anonymkode: 4f20f...8b9 Skyld på corona og bli hjemme Anonymkode: aac89...213 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Kan du ikke bare være ærlig og ta med deg egen mat? Anonymkode: 082d1...1bf 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Hva med å stå for sine meninger? Det tror jeg det står langt mer respekt av, enn at du sitter og pirker i maten. Anonymkode: 88444...275 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du ikke bare være ærlig og ta med deg egen mat? Anonymkode: 082d1...1bf De vet jeg ikke kan fordra det. Å ta med egen mat er uaktuelt. Det blir sett på som veldig frekt av verten, dessverre. Anonymkode: 4f20f...8b9
Gjest TheCatLady Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 Ja, jeg tenker at man bør spise litt om man får noe servert. Så lenge det ikke er sånn at man ikke får det ned. Jeg pleier å spise en "høflighetsporsjon" om det er noe jeg egentlig ikke liker. Spesielt når det gjelder julemat så får folk sterke følelser om man sier at man ikke liker noe, så jeg ville ikke ha sagt noe da. Stort sett er det mye annet man kan spise på julaften, så man kan si at man sparer plass til desserten eller noe sånt
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 Jeg spiser heller ikke sau og er ærlig om det når jeg blir bedt på sauemiddag. Det og sushi🤮 svigermor bruker alltid å lage noe attåt som jeg kan spise istedenfor. Anonymkode: ea633...d1e
Gjest byråkrati Skrevet 4. desember 2020 #8 Skrevet 4. desember 2020 Her har du 2 valg: 1. Du aksepterer ubehaget ved å spise pinnekjøtt 2. Du aksepterer ubehaget det gir å være ærlig om at du ikke klarer spise det
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #9 Skrevet 4. desember 2020 Si nei takk. Ingen grunn til å spise mat fordi noen andre greier å spise det. Anonymkode: 745b9...edb 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Skrevet 4. desember 2020 TheCatLady skrev (Akkurat nå): Ja, jeg tenker at man bør spise litt om man får noe servert. Så lenge det ikke er sånn at man ikke får det ned. Jeg pleier å spise en "høflighetsporsjon" om det er noe jeg egentlig ikke liker. Spesielt når det gjelder julemat så får folk sterke følelser om man sier at man ikke liker noe, så jeg ville ikke ha sagt noe da. Stort sett er det mye annet man kan spise på julaften, så man kan si at man sparer plass til desserten eller noe sånt Enig i dette. Ikke lag noe sak av det, bare spis litt og spis deg heller mett på desserten. Anonymkode: 2db75...002
#frøken Skrevet 4. desember 2020 #11 Skrevet 4. desember 2020 Dårlige verter som ikke tar hensyn til deg. Det å trekke en kjøttpølse i en liten gryte som du kan spise med potet og kålrotstappe er null stress.. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #12 Skrevet 4. desember 2020 Pleier de ikke å servere vossakorv e.l. ved siden av? Det er vanlig her jeg bor. Anonymkode: 4a20c...2c7 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #13 Skrevet 4. desember 2020 Skyld på ny oppstått allergi. Anonymkode: 819d0...4de
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #14 Skrevet 4. desember 2020 Hos oss er det en som ikke liker pinnekjøtt og det er en selvfølge at han får noe han liker ekstra godt. Det er null stress å sørge for at alle rundt bordet får spise noe de liker i jula! Anonymkode: fa09e...3e1 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #15 Skrevet 4. desember 2020 Er det en vegetarianer eller veganer du kan slå deg sammen med og ha med noe vegetarisk julemat istedenfor? Ellers synes jeg det er rart at det ikke er rom for å heller spise sosisser eller medisterkaker istedenfor typisk pinnekjøtt eller ribbe til julemiddagen Anonymkode: 08803...993 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #16 Skrevet 4. desember 2020 Spør verten om du kan ta med medisterkaker/pølse til alle Anonymkode: d0b5a...e9c 3
Frøyamor Skrevet 4. desember 2020 #17 Skrevet 4. desember 2020 Enig. All sau smaker sånn det lukter i fjøsen. 2
Ullvott Skrevet 4. desember 2020 #18 Skrevet 4. desember 2020 Jeg tror de aller fleste støter borti en eller annen matrett de sliter med. Pinnekjøtt er ikke "helligere" enn annen mat, selv om det er julemat. Liker man det ikke så liker man det ikke. Jeg ville spist poteter og kålrabistappe hvis jeg var deg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Nå er det snart jul, noe som betyr mange familiemiddager. Dessverre for min del elsker en del av familien pinnekjøtt, og det får jeg servert en av dagene i år. Jeg er alteter, bortsett sauekjøtt. Jeg synes pinnekjøtt smaker salt og harsk brunost og brekker meg bare av lukta. Jeg tvinger det i meg når jeg må, men det ender ofte med brekninger etterpå av den forjævlige (unnskyld) ettersmaken. Er det egentlig forventet at man skal spise ting man ikke liker i selskap? Jeg kommer fremdeles til å spise et lite stykke av høflighet, men kanskje heller overdrive poteter og tilbehør? Er det innafor? Anonymkode: 4f20f...8b9 Man spiser jo ikke noe man ikke liker. Jeg har hatt poteter, saus, røkt julepølse og rosenkål som min julemiddag i mange år, uavhengig av om det er ribbe eller pinnekjøtt. Jeg liker ingen av «julemiddagene» som man får, men liker godt «tilbehøret» som er til. Anonymkode: 423cb...4e7
Frøyamor Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 Ingenting lukter verre enn hus på julaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå