Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært skilt i 5 år, og har to barn, 12 og 18. Min nye kjæreste skilt 2 år, to barn 12 og 9.

I år har han barna, og i år har min eks barna. Men dersom mine barn ønsker å feire jul hos meg var det ok for min eks. Min eks er ikke spesielt opptatt av julen og reiser til sin kjæreste og feirer jul med henne uansett om han har barna hos seg eller ikke. 

Ettersom vårt største barn på 18 år har vært borte på skole siden i høst og kommer hjem på juleferie, ønsket vi at det skulle være litt opp til hen om hvor hen ville feire jul, pr nå er det litt uklart. 

Jeg snakket med min nye kjæreste om dette. Og han forsto. Han skal som sagt, ha barna. Men han er nok litt usikker på hvordan han skal forholde seg til sin eks, ønsker hos sine barn, mine ønsker og egne ønsker.

Eksen hans foreslo først at han kunne ta med barna og reise opp til meg... og han ba meg tenke på det.. jeg sa etterhvert at ettersom barna han aldri hadde vært hos meg syntes jeg for barna sin del, at dem burde være hjemme hos han. 

Deretter, sa vist eksen til han, at dersom jeg ble alene i julen kunne barna deres komme til henne. 

For meg ble dette litt rart... For det første syntes deg det ble litt rart at det er eksen hans som legger føringer for hans jul... Også sa jeg med han at dersom mine barn ønsket å feire jul med meg, kunne han feire jul hjemme hos seg med barna sine dersom barna syntes det ble best ettersom de aldri har vært hos meg. Dem er uansett velkommen til oss. Vi har vært sammen snart et år og bor noen timer med bil unna hverandre. 

Det viser seg at hans eks er alene julen. 

Jeg sa det er greit for meg dersom jeg har barna og han har barna at de da også inviterer mor til seg. 

Men da jeg forslo å komme ned til dem dersom jeg ble alene, svarte han med at da sendte han barna til sin mor. 

Ble ganske satt ut, følte meg ikke akkurat så populær hos barna hans. Det har forøvrig gått fint ellers når vi har vært sammen. 

Julen er en vanskelig og sår tid for mange. Men hvordan er det egentid når man har ny kjæreste? Burde jeg evt sitte alene julekvelden hos meg selv, slik at han fikk sin samværjul med sine barn? Eller burde han offeret den, for å være sammen med meg og barna være hos barnemoren, slik at hun slipper å være alene? Eller burde jeg sitte alene og han, barna og hans eks feire jul sammen? 

Klarer ikke sortere tanker og er glad om noen har noen kloke ord å dele! Takk! 

Anonymkode: c9ed0...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts: Jeg skrev kanskje uklart i innlegget mitt, men var kaos inni meg. Prøver på nytt for å se om noen kanskje vil gi meg innspill. 

senario 1. Jeg er enten uten barn eller med barn og min kjæreste kommer til meg med sine to barn. Da blir hans eks alene. Jeg sa at dette må være opp til hans barn å avgjøre om de er komfortable med, ettersom de ikke har vært hos meg enda. Men barna våre har møttes i andre sammenhenger og vi har et bra forhold alle når vi er sammen. 

senario 2. Jeg har barna fordi de ønsker å være hos meg fremfor å være hos sin far, som alltid uansett feirer jul med sin kjæreste. Min kjæreste feirer da julen sammen med sine barn og inviterer barnas mor til seg. 

senario 3. Jeg blir alene uten barn og reiser til min kjæreste, men da sier han at han sender barna til sin mor. 

Senario 1. Var det min kjærestes eks som forslo. Pr nå vet jeg ikke hvorfor han har gått vekk i fra det. Enten er det fordi barna hans ikke ønsket å komme hit til meg/mine barn, fordi de aldri har vært her før. Ellers så er det fordi de rett og slett ikke ønsker meg inni julen sin. Senario 3. bekrefter på en måte at hans barn ikke ønsker meg inkludert i julen på noen som helst måte. Derfor blir det vanskelig å foreslå et senario 4. der jeg kunne tatt med mine barn inntil han. 

Barnas ønsker bør jo komme først, så regner med min kjæreste, hans barn og hans eks (barnas mor) kommer til å feire julen sammen også blir jeg alene. 

god jul! 

Anonymkode: c9ed0...138

Skrevet

Dere har jo knapt vært sammen en stund hvorfor blande inn barna? Jeg tipper de ikke ønsker å være sammen med bonus søsken/foreldre i det hele tatt. Jeg er selv skilt og vet at spes jenta mi ønsker være med min fam på julaften og ikke samboer sin familie noe jeg respekterer. Vi har felles barn jeg og min nye samboer og vi er alltid med mine foreldre når de store barna er hos meg. Tenk på barna ikke deg selv! God jul🎄

Anonymkode: c581d...cbc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

senario 3. Jeg blir alene uten barn og reiser til min kjæreste, men da sier han at han sender barna til sin mor. 

Hvor er barnas mor i dette alternativet? Hvis barna er hos farmor, faren er med deg, så sitter hun alene? (Forstår deg slik at hun ikke har annen familie, ettersom du nevner at hun vil bli sittende alene hvis hun ikke har barna). Kommer du godt overens med henne, og kunne du tenke deg å feire jul med henne i det hele tatt? Hvis dine barn velger å være hos sin far, er det da en mulighet at du, kjæresten din, eks-kona hans og deres barn alle sammen drar til din kjærestes mor? Har du annen familie du kunne feiret med hvis barna dine er hos sin far, eller er da alternativet for deg enten å være med kjæresten eller å sitte alene? Er det mulig for deg å være hos din eks-mann?

Hvis dine barn velger å være hos deg i julen, er vel hele problemet løst? For da feirer du og barna sammen, mens kjæresten din feirer med sine barn og eks-kona (og eventuelt moren sin). Så det høres jo egentlig ut som den enkleste, og beste, løsningen, for da får alle følge sine faste tradisjoner og får ordentlig julehygge sånn som de er vant til.

Anonymkode: 5d280...712

Gjest shash90
Skrevet

Du kan feire med dine barn? Og kjæresten din feire med sine barn? 

Kanskje dine barn også ønsker å være hos deg enn sin far og hans kjæreste? 

Men skjønner at du ønsker å feire med din nye kjæreste😊 

God Jul

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...