Gå til innhold

Dere som jobber fullt mandag til fredag Middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Flere som oss sikkert? , som jobber fullt mandag til fredag og har 2 barn . 

Vi er hjemme med barna fra Bhg 15:30 ca, til dere som er i min situasjon hva serverer dere til middag fra mandag til fredag? 

Har dårlig samvittighet for å feks servere barna omelett noen dager så lurer bare på hva andre serverer og mener er et "godkjent" måltid? 

Anonymkode: a1da4...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager opp gratenger og ovnsretter, og en del annet, hver søndag. Og setter på crockpoten på morgenen en gang i uka. 

Ellers er det jo mange retter som tar ca 20 minutter. Supper, selv laget fra grunnen. Salater i alle varianter. Ovnsbakt fisk med ovnsbakte grønnsaker. Wok i alle mulige varianter. 

Anonymkode: 854e3...0f5

• Liker 4
Skrevet

Når dere er hjemme 1530 har jo dere relativt god tid? Gi barna en frukt eller lignende mens middagen blir laget😄 Synes forøvrig omelett er helt innafor som hverdagsmiddag.

Anonymkode: 3be62...242

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Når dere er hjemme 1530 har jo dere relativt god tid? Gi barna en frukt eller lignende mens middagen blir laget😄 Synes forøvrig omelett er helt innafor som hverdagsmiddag.

Anonymkode: 3be62...242

Ja med hjemmekontor går det heldigvis og Bhg rett over gaten :)

Men jeg har fått kjeft av min svigermor som mener jeg ikke serverer nok middag til disse "stakkars barna" 

Jeg har laget mat som omelett en mandag, har kokt kraft av kjøtt og hatt i poteter og grønnsaker så har de fått det feks tirsdag og onsdag  torsdag fiskepinner, og fredag kanskje en linse suppe. 

Men svigermor mente dette ikke er godt nok mat 😒 så da lurer jeg veldig på hva godt nok er, så tenkte å høre hva dere andre spiser. 

Ifølge henne er jeg bare hjemme, men det er jo ikke slik jeg har en jobb som må gjøres fra 07-15 og kan ikke bare få rundt og gjøre husarbeid i den tiden, eller lage mat. 

• Liker 3
Skrevet

Omelett er jo super mat, egg inneholder alle vitaminer man trenger minus vitamin C 😊 Svigermor er kanskje av en annen generasjon der mor var hjemmeværende og hadde husmannskost laget fra bunnen til middag hver dag? 

Anonymkode: c6b2f...443

• Liker 4
Skrevet

Maten du lager høres helt greit ut. Omelett er jo super ernæring, skulle ønske mine barn spiste det. Hva mener svigermoren din da er skikkelig mat? Altså, jobber man åtte timer per dag og har to små barn å ta seg av så kan man rett og slett ikke stå på kjøkkenet i to timer hver dag og lage mat. Det går bare ikke. Hvis du ønsker noen ganger å lage noe "bedre" så kan du gjøre det og lage litt mer slik at man får spist det et par dager. Men tipper på at svigermora di som høres jo så hyggelig ut vil ha en fin kommentar til det og. 😄

Anonymkode: b543c...0cb

• Liker 2
Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hei 

Flere som oss sikkert? , som jobber fullt mandag til fredag og har 2 barn . 

Vi er hjemme med barna fra Bhg 15:30 ca, til dere som er i min situasjon hva serverer dere til middag fra mandag til fredag? 

Har dårlig samvittighet for å feks servere barna omelett noen dager så lurer bare på hva andre serverer og mener er et "godkjent" måltid? 

Synes det høres fint ut det dere spiser,jeg. Vi er ofte senere hjemme enn 15.30, men lager mye klart dagen før.

Fredag er alltid taco

Skrevet

Jeg kjører ganske fast opplegg

mandag: pasta bolognese eller carbonara 

tirsdag: fisk, som regel laks med poteter og grønnsaker eller fiskepinner/grateng

onsdag: suppe (grønnsak/blomkål/tomat/løk/søtpotet)

torsdag: kjøttboller/kaker/pudding

fredag: pizza eller taco

bruker Max 30 min på å lage mat. 

Jeg serverer mat barna spiser, menyen kunne sikkert vært sunnere, men da ville jeg endt opp med å kaste mye mat.

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet

Hvis du er hjemme kl. 15.30 så er det ikke tida som er problemet. Men kanskje heller å komme på middagsretter som barna liker og som du føler er "godkjent". 

Har ikke svigermor noen forslag når hun ikke syns det du lager er bra nok?

Skrevet

Omelett er jo et kjempe sunt og bra middag. Ha i skinkeboks (rasp opp). Hiv oppi grønnsaker, og rasp opp gulrøtter osv å ha oppi👌

Vi jobber 8 til 4 vi og. Før da jeg laget middag gikk det mer i grønnsakewok og kylling.

Nå lager mannen middag og det går mye i pastaretter osv jeg jeg syns er kjipe og feil mat (jeg er tidligere lavkarbo entusiast😁), og hele familien har gått opp i vekt etter at jeg sluttet å være så flink å lage mat fra bunn av

Anonymkode: 13ce6...394

• Liker 1
Skrevet

Med alle hjemme 1530 har du jo et hav av tid.  Omelett til middag "et par dager" i uka er det man gjør når man er ferdig på jobb klokka 17 og er hjemme en halvtime etterpå og ungene skal på hver sin side av byen på trening en halvtime etter det igjen.

Menyer og planlegging er nøkkelord.  Tid har dere nok av.

• Liker 4
Skrevet

Vi har tre barn, jobber man-fre og er hjemme ca 1530. 
denne uken hadde vi;

man-stekt laks med pasta og kokt brokkoli (tid ca 20-30 min)

tirs- kylling og wokgrønnsaker med ris( 20 min) 

ons- rull ut pizzabunn med skinke og ost. Kjapp salat til. (20 min) 

tors- gulrot og søtpotetsuppe med hvitløksbaguett (20 min) 

fre- taco! (20 min) 

det er veldig ofte litt lettvinte middager her i huset, men forsøker å ha fisk to ganger i uka og variere grønnsakene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er hjemme 1630 ca. Serverer det meste, lager fra bunnen av, f eks pølsegrateng, suppe, salater, etc 

Av og til lager jeg mat på morgenen eller kvelden før ( feks supper). Har trening kl 1700 spiser vi etter trening eller jeg lager noe lettvint. 

Anonymkode: 53f70...b8c

Skrevet

Halv fire er jo tidlig. Da bør det være mer enn nok tid til å lage ordentlig mat, synes jeg. 

Skrevet
Whistler skrev (24 minutter siden):

Med alle hjemme 1530 har du jo et hav av tid.  Omelett til middag "et par dager" i uka er det man gjør når man er ferdig på jobb klokka 17 og er hjemme en halvtime etterpå og ungene skal på hver sin side av byen på trening en halvtime etter det igjen.

Menyer og planlegging er nøkkelord.  Tid har dere nok av.

Er noen passiv-aggressive svigermødre her også skjønner jeg.. Hvorfor må kvinner ofte være så selvhevdende når andre kvinner spør dem om råd?? Tror det kommer av at man selv føler seg mindreverdig på et eller annet vis. Skjønner ikke hvordan omelett ikke er bra nok middag, herregud det er massevis av småbarnsfamilier som sikkert har frossenpizza og pølser annenhver dag... Beklager avsporing, men jeg forstår meg virkelig ikke på endel kvinners måte å snakke til andre kvinner på.

Anonymkode: 71611...333

• Liker 8
Skrevet
youcancallmejune skrev (26 minutter siden):

Halv fire er jo tidlig. Da bør det være mer enn nok tid til å lage ordentlig mat, synes jeg. 

Men hva mener du er feil med en omelett? Jeg regner med at omeletten inneholder noen grønnsaker og ost osv. Og brød får barna sikkert i tillegg. Så hva er galt?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er noen passiv-aggressive svigermødre her også skjønner jeg.. Hvorfor må kvinner ofte være så selvhevdende når andre kvinner spør dem om råd?? Tror det kommer av at man selv føler seg mindreverdig på et eller annet vis. Skjønner ikke hvordan omelett ikke er bra nok middag, herregud det er massevis av småbarnsfamilier som sikkert har frossenpizza og pølser annenhver dag... Beklager avsporing, men jeg forstår meg virkelig ikke på endel kvinners måte å snakke til andre kvinner på.

Anonymkode: 71611...333

Helt enig. Jeg tror rett og slett ikke at en person som har det bra med seg selv og i livet sitt svarer aggressivt til noen som spør om råd. Det er bare en symptom av at personen selv sliter med ett eller annet.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke middagene, men svigermor, som er problemet. Har hun mange år igjen?

• Liker 6
Skrevet
Bernardette skrev (1 minutt siden):

😂 Denne var god!

• Liker 1
Skrevet
Bernardette skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun vil smake godt i en omelett?

Anonymkode: 02c98...364

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...