Gå til innhold

Er skogen kun for folk som går på ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg kjørt fra skog til skog akkurat der vi pleier å gå i sommerhalvåret men det er skiløyper på alle stedene? Er det ikke meninga at skogen er folk folk som vil gå i skogen om vinteren?

Anonymkode: 59190...068

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter å ha kjørt i to timer for å lete etter noen steder å gå så stoppa vi på det siste stedet og gikk i skiløypa. Der fikk vi kjeft av en som gikk på ski og hun skrek at skogen kun er for folk som går på ski. Er det virkelig skogen kun får folk som går på ski? Trodde skogen var for alle men der tok jeg feil.

• Liker 2
Skrevet

Nei, så du må kjøpe ski du også.

Ønsker du noen anbefalinger?

Anonymkode: 6b561...df1

Skrevet

Nei jeg vil GÅ på beina.

• Liker 3
Skrevet

Nei, skogen er for alle! Allemannsretten kalles det. Vis fingern til de som mener dere ikke kan gå tur fordi dere ikke står på ski. Men vi hensyn til hverandre og ikke tråkk bevisst i sporene! Så vanskelig er ikke dette. God tur! :) 

• Liker 12
Skrevet

Vi møtte kun en skrikende skiløyper på en to timers skogstur. Hva er vitsen med å brøyte skiløyper på ALLE stedene i skogen?

• Liker 2
Skrevet

Skiløper og ikke skiløyper i innlegget over

Skrevet

Du går ved siden av sporene langs kanten. Jeg klarer fint å dele skogen selv om jeg går på ski. Eneste jeg ikke setter pris på er de som går midt i sporene. Det ødelegger for de som bruker timer på å lage spot og for de som er usikker på ski. 

Anonymkode: a30bd...f29

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå har jeg kjørt fra skog til skog akkurat der vi pleier å gå i sommerhalvåret men det er skiløyper på alle stedene? Er det ikke meninga at skogen er folk folk som vil gå i skogen om vinteren?

Skogen er for alle, men skiløypa er for folk på ski. Gående i tråkket skispor ødelegger sporene.

Anonymkode: f724d...2a4

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi møtte kun en skrikende skiløyper på en to timers skogstur. Hva er vitsen med å brøyte skiløyper på ALLE stedene i skogen?

Hvis det er skiløyper alle steder i skogen så må denne skogen være fryktelig liten, det finnes mer enn nok fjell og skog i Norge så dette er egentlig ikke en problemstilling.

Skal du absolutt gå der det er skiløype så hold deg utenfor sporet, det er brukt mye penger og lagt ned mange timer med frivillig arbeid for lage disse løypene. 

Anonymkode: 100af...bb1

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det er skiløyper alle steder i skogen så må denne skogen være fryktelig liten, det finnes mer enn nok fjell og skog i Norge så dette er egentlig ikke en problemstilling.

Skal du absolutt gå der det er skiløype så hold deg utenfor sporet, det er brukt mye penger og lagt ned mange timer med frivillig arbeid for lage disse løypene. 

Anonymkode: 100af...bb1

Dette er jo normen på skoger i nærheten av de store byene. Helt umulig å gå tur i f.eks estenstad marka i Trondheim...

Anonymkode: bd220...a47

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan du gå. Men ikke i sporet. Hvis du blir kjeftet på når du går ved siden av så er det bare å enten lukke ørene eller kjefte tilbake. 

• Liker 2
Skrevet

Det finnes en del skigærninger. 

Anonymkode: 8cdce...edf

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes en del skigærninger. 

Anonymkode: 8cdce...edf

Ja det er helt sikkert. De som tror de er Klæbo i vm-løypa f eks. 

Har fått kjeft flere ganger fordi barna mine går for sent på ski... En idiot skjelte ut datteren min da hun falt i en bakke. 

Og så velger de selv å gå rundt sognsvann på en solfylt søndag, selv om de vet at da er selvsagt barnefamiliene på tur. Og hvis de er så dyktige selv, hvorfor ikke gå lenger inn i marka? Mye mindre unger der.

Noen folk altså. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 6
Skrevet

Skogen er for alle. Du trenger jo ikke å gå inn for å irritere ved å gå midt i sporet der det er etablerte skiløyper, men både lufta og skogen er for alle.

Skrevet

Så heldige dere er som har skiføre💖

Det er lov å gå i midten, bare du holder deg unna skisporet

Anonymkode: 290d6...c9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I midten skøyter de, så der kan man heller ikke gå. Men kommunen her har satt opp skilt at ene siden er for folk uten ski! Det var på tide, vi uten ski vil også gå i skogen om vinteren. 

Anonymkode: 78489...d35

• Liker 6
Skrevet

Jeg gikk helt på kanten av skisporene men fikk kjeft uansett.

Skrevet
Kokeshi skrev (1 time siden):

Skogen er for alle. Du trenger jo ikke å gå inn for å irritere ved å gå midt i sporet der det er etablerte skiløyper, men både lufta og skogen er for alle.

Gikk inn for å irritere? Jeg irriterte jo ikke med vilje. Og ikke gikk jeg midt i sporet heller. Hvor står det at jeg gjorde det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Jeg hater snø. Så er ikke heldig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...