Alma_ Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Hei! Jeg er gravid, og vi vurderer å flytte til Møre og Romsdal i god tid før fødsel, fordi vi har familie der og ønsker å kjøpe oss noe i nærheten av dem. Men, jeg har lest flere skumle avisartikler om hvor dårlig fødetilbudet er i Molde og Kristiansund, og om hvordan helsetilsynet gransker de to sykehusene på bakgrunn av at to barn døde under fødsel der for under 1 år siden... I tillegg har de tilsynelatende store problemer med bemanning og mange vikarer fra utlandet. Ble skikkelig skremt av å flytte fra Østlandet med fødetilbud jeg føler meg trygg på, til et sted der jeg har lest mye dårlig om fødetilbudet. Det er også for langt å kjøre til Trondheim og St.Olavs, så nå begynner jeg å lure på om vi burde føde på Østlandet, og så flytte senere med et lite barn..? Noen som har erfaringer fra et av disse sykehusene å dele med meg?
Lumpus Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Venter barn nå i desember og føder nok ved sykehuset i KSU. Er veldig spent selv på hvordan det er pga det du henviser til og må innrømme at jeg ikke føler meg helt trygg. Flyttet opp hit for ikke så lenge siden selv. Kan oppdatere når jeg er ferdig🙈 Jordmoroppfølgingen ellers har vært veldig fin!
Rem Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 (endret) Skulle føde ved molde sykehus nå før og følte meg trygg på det. Men Ålesund satte seg på bakbeina og nå må jeg føde der istedefor... Har forøvrig født ved begge sykehus tidligere. Gode erfaringer. Endret 4. desember 2020 av Rem 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Bare gode erfaringer med å føde i Kristiansund. ❤️ Men må si at mine fødsler var friske og normale, så da er det jo stort sett trygt å føde uavhengig av hvor. Men følte meg i alle fall godt ivaretatt - særlig på barsel var omsorgen mye bedre enn da jeg fødte på Ullevål. Anonymkode: 56abf...b1c 2
Alma_ Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2020 Lumpus skrev (På 4.12.2020 den 16.26): Venter barn nå i desember og føder nok ved sykehuset i KSU. Er veldig spent selv på hvordan det er pga det du henviser til og må innrømme at jeg ikke føler meg helt trygg. Flyttet opp hit for ikke så lenge siden selv. Kan oppdatere når jeg er ferdig🙈 Jordmoroppfølgingen ellers har vært veldig fin! Tusen takk for svar! Er nok mulig jeg er i overkant engstelig, det skjer jo dessverre av og til, heldigvis sjeldent, ting ved alle sykehus i Norge, selv om de ikke skal skje! Ønsker deg masse lykke til i desember! ❤️
Alma_ Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2020 Rem skrev (På 4.12.2020 den 20.07): Skulle føde ved molde sykehus nå før og følte meg trygg på det. Men Ålesund satte seg på bakbeina og nå må jeg føde der istedefor... Har forøvrig født ved begge sykehus tidligere. Gode erfaringer. Tusen takk for svar! Visste faktisk ikke at de hadde fødeavdeling i Ålesund. Vi er ikke helt 100% sikre enda på nøyaktig hvor i Møre og Romsdal vi ender opp, så kan jo hende det blir nærmere Ålesund
Alma_ Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 21.14): Bare gode erfaringer med å føde i Kristiansund. ❤️ Men må si at mine fødsler var friske og normale, så da er det jo stort sett trygt å føde uavhengig av hvor. Men følte meg i alle fall godt ivaretatt - særlig på barsel var omsorgen mye bedre enn da jeg fødte på Ullevål. Anonymkode: 56abf...b1c Tusen takk for svar! Godt å høre du har gode opplevelser, veldig betryggende! Kan nok være jeg som førstegangsgravid er litt i overkant urolig og engstelig! 😅
Kala Skrevet 5. desember 2020 #8 Skrevet 5. desember 2020 Har født to ganger på Molde sykehus, og har bare gode opplevelser 😊 det var hakket før det ble komplikasjoner under forrige fødsel, og jeg fikk helt panikk for jeg ville ikke klippes/sugekopp/KS. Men en av fødselslegene, ti av de er et ektepar fra Mexico, kom og vridde på babyens hode under en rie. Ti minutter senere kom han ut 😊 han kom ikke langt nok ned for at fødselsriene startet, på tross av ti cm åpning. Etter et par timer med pressing uten resultater, var både baby og jeg utslitt. Legen hadde da begynt å følge med, men løste det etterhvert med et enkelt grep.
Rem Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 Alma_ skrev (50 minutter siden): Tusen takk for svar! Visste faktisk ikke at de hadde fødeavdeling i Ålesund. Vi er ikke helt 100% sikre enda på nøyaktig hvor i Møre og Romsdal vi ender opp, så kan jo hende det blir nærmere Ålesund Ålesund er det sykehuset som tar imot mest barn i året. Tror de har fødeavd på enda et sunnmørssykehus, men det er jeg virkelig ikke sikker på.... 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 21.14): Bare gode erfaringer med å føde i Kristiansund. ❤️ Men må si at mine fødsler var friske og normale, så da er det jo stort sett trygt å føde uavhengig av hvor. Men følte meg i alle fall godt ivaretatt - særlig på barsel var omsorgen mye bedre enn da jeg fødte på Ullevål. Anonymkode: 56abf...b1c Som om jeg skulle skrevet dette! Fødte første barn på Ullevål og nummer to på sykehuset i Kristiansund. Og sistnevnte var en mye hyggeligere opplevelse «all over» ☺️ Anonymkode: 9cb41...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Bodde en periode i Molde, Kristiansund (pga jobb) og nå permanent Ålesund. Molde: Fullt av snobber og er vanskelig å skaffe seg kontakter der om du ikke er en moldenser selv. Liker ikke tilbuds priser og folket er helt seriøst merkelige. Kristiansund: Mye kriminalitet. Var ofte tyveri på store og tunge møbler. Møtte ofte på ruset mennesker fra kl 23:00. Ellers hyggelige folk! Ålesund: Likte meg der best! Møtte kun ruset mennesker sent ute i byen på en fredag eller lørdag (Normalt). Ellers hyggelige folk! Har i grunn ikke noe vondt å si om Ålesund. Når det kommer til fødsel så har jeg født i Ålesund og har ikke hatt noen vonde opplevelser. Anonymkode: 520d8...d59
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #13 Skrevet 6. desember 2020 Alma_ skrev (10 timer siden): Tusen takk for svar! Visste faktisk ikke at de hadde fødeavdeling i Ålesund. Vi er ikke helt 100% sikre enda på nøyaktig hvor i Møre og Romsdal vi ender opp, så kan jo hende det blir nærmere Ålesund Ålesund er hovedsykehuset i Møre og Romsdal. De med risikosvangerskap må føde der. Det er eneste sykehus i fylket med nyfødtintensiv. Det er også fødeavdeling ved sykehuset i Volda. Anonymkode: 7680c...458 2
Alma_ Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #14 Skrevet 7. desember 2020 Kala skrev (På 5.12.2020 den 23.11): Har født to ganger på Molde sykehus, og har bare gode opplevelser 😊 det var hakket før det ble komplikasjoner under forrige fødsel, og jeg fikk helt panikk for jeg ville ikke klippes/sugekopp/KS. Men en av fødselslegene, ti av de er et ektepar fra Mexico, kom og vridde på babyens hode under en rie. Ti minutter senere kom han ut 😊 han kom ikke langt nok ned for at fødselsriene startet, på tross av ti cm åpning. Etter et par timer med pressing uten resultater, var både baby og jeg utslitt. Legen hadde da begynt å følge med, men løste det etterhvert med et enkelt grep. Takk for svar! Det hørtes veldig betryggende ut
Alma_ Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 1.12): Som om jeg skulle skrevet dette! Fødte første barn på Ullevål og nummer to på sykehuset i Kristiansund. Og sistnevnte var en mye hyggeligere opplevelse «all over» ☺️ Anonymkode: 9cb41...3f0 Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Fødte i Molde i oktober. God oppfølging, og fin fødsel! Barseltiden var også bra 😊 PS, ikke bare snobber som bor i Molde 😂 Anonymkode: 956aa...52b
Alma_ Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 7. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fødte i Molde i oktober. God oppfølging, og fin fødsel! Barseltiden var også bra 😊 PS, ikke bare snobber som bor i Molde 😂 Anonymkode: 956aa...52b Takk! Og haha 😂, ja jeg tar det innlegget med en klype salt. Har vært mye i Molde, og ikke møtt mange fine folk! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå