AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Klarer ikke ta det endelige steget. Kort forklart . Samboer i 15 år. Hus,barn osv sammen. Har i mange år følt noe har manglet, vi har nå ingen intimitet.(jeg har ingen lyst på han mer) Han vill ikke gjør det slutt. Han har virkelig ikke hatt rent mel i posen og dette er grunnen til at jeg har falt litt fra han på en måte. Dette vet han og han vet også at det er jeg som må ha hovedansvaret for barna i forhold til henting/levering da han har turnus/tidlig/sene jobb tider. Vi har snakket om at vi finner en god løsning her dvs jeg vill alderig holde barna fra han ! Jeg må innrømme jeg er så redd, redd for og bli ensom. Ikke ha noen ved min side hvis jeg blir singel. (Er i slutten av 30 årene). Jeg har aldrig vært singel i voksen alder så mulig dette ligger i grunn ?... Jeg er redd for at økonomien går til helvete tross jeg har en normal betalt jobb. Jeg er redd at jeg tar bort tryggheten for barna,tryggheten om at de lever med to voksene som elsker dem over alt. Den stikker dypest!!!!!😭.... Han mener at hvis det blir slutt så må jeg flytte ,tross jeg argumenterer mot dette da jeg må levere/hente barna og har kommet med forslag om at vi skal prøve og bo fra verandre en stund. Jeg kunne da bli boende i huset en periode (stoppet boliglån ) og jeg dekker alle rentene på dette. Da hadde han fint hatt råd til en leilighet ved jobben sin. Men dette går han ikke med på. Jeg ønsker av hele mitt hjerte og kunne bli boende her til barna er ferdig med barneskolen. Her har de alle vennene sine og nettverket sitt. Nå et han så sykt på, jeg får seriøst nesten ikke puste da han er rundt meg hele tiden.Han skulle på guttetur for noen helger siden. Jeg gledet meg til å være alene med barna men han kom hjem en dag før . ... Jeg må innrømme at jeg ble skuffet, føler han drar energien ut av meg på en måte.... Så slemt men sant. Angst kulen i halsen blir på en måten strammere og strammere. Er det virkelig dette livet man skal leve? Skal jeg leve med en jeg ikke klarer å stole på(pga svik). Skal man leve med en bare fordi man ikke ønsker at barna skal bo to forskjellige steder og ikke minst at de mister "familifølelsen" bare fordi mamma ikke hoder ut mer 😭...Egoistisk sant! Dette er så vanskelig. Håper på noen råd fra noen som har vært der før. Anonymkode: c9a56...ce4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Ikke like langt forhold som ditt, men vi eide hus og hadde barn sammen. Forholdet var dødt løp, det var kun å bo sammen av "gammel vane" og praktiske årsaker. Han var utro i lengre tid etter vi hadde vært sammen i 7 år, jeg fant det ut et år etter han avsluttet det. Som om forholdet ikke var dødt allerede, ble det ikke noe bedre når dette kom på bordet. Vi holdt ut ca 6mnd etter det hvor vi begge innså at det var like greit å gi seg mens leken enda var god. Jeg var redd for å ikke klare meg så godt økonomisk og det å være alene! havnet på leiemarkedet igjen og kjørte en gammel loppe av en bil. Men det var bedre enn å være i det forholdet. I dag er ting mer på plass, jeg eier leilighet og trives godt alene med barna 😊 Samarbeid med far er velfungerende og alt i alt er det det beste jeg gjorde. Barna trives med at det er som det er, tror det har mye å si at man kan samarbeide bra og være venner med barnefar. Det var tøft i starten, men alle parter har det best sånn her og barna vokser ikke opp i et kjærlighetsløst hjem. Anonymkode: 2b71f...337
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har i mange år følt noe har manglet, vi har nå ingen intimitet.(jeg har ingen lyst på han mer) Han vill ikke gjør det slutt. Han har virkelig ikke hatt rent mel i posen og dette er grunnen til at jeg har falt litt fra han på en måte. Dette vet han og han vet også at det er jeg som må ha hovedansvaret for barna PARTERAPI! Gi familien din én siste sjanse. En ordentlig sjanse. Gi det alt du har. Jobb for å forbedre parforholdet, da jobber du også for å forbedre familien og forholdet ditt til barna dine. Først når dere virkelig har gjort et ordentlig forsøk på å reparere alle problemene som dere bare har skjøvet under teppet, kan du vurdere å splitte familien. Anonymkode: cfa52...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå