Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #1 Del Skrevet 6. august 2005 Ser jo at det er mer oversiktlig med fryseskap, men er det ikke plass til mye mindre ting inni det? Jeg mener, det er jo bedre plass inni en fryseboks med toppåpning ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 6. august 2005 #2 Del Skrevet 6. august 2005 Om det er mer plass avhenger jo av størrelsen. Hvis det ikke er snakk om veldig stor forskjell, hadde jeg definitvt gått for et fryseskap. Oversikt er viktig i en fryser. Den tre år gamle ripsen i bunn av en stor fryser er det ikke særlig verdt å bruke plass på likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #3 Del Skrevet 6. august 2005 Om det er mer plass avhenger jo av størrelsen. ← Selvsagt, men de skuffene i et slikt fryseskap, tar de ikke opp mye av plassen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2005 #4 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg syns det virker mer ryddig og oversiktlig med et fryseskap enn en fryseboks. Lettere å holde et "system", enklerer å rydde opp når det trengs - da kan man jo bare ta en og en skuff, i steden for å måtte tømme hele boksen... Vi har fryseboks, og det hender at jeg må grave langt ned for å få fram det jeg skal ha. Men at det føles som om boksen har større plass enn skapet, det er jeg helt enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #5 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg skulle ønske jeg hadde fryseskap, hater å stå på hodet nedi fryseboksen og lete etter noe, som garantert ligger nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. august 2005 #6 Del Skrevet 6. august 2005 Enig med de andre, fryseskap er best. Mye mer praktisk og oversiktlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 6. august 2005 #7 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg går for fryser. Et fryseskap har alt for liten plass for mitt behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2005 #8 Del Skrevet 6. august 2005 Når jeg en gang får stor nok plass, skal jeg ha et stort fryseskap. I en fryseboks ligger, som noen har sagt, det du skal ha alltid underst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. august 2005 #9 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg går for fryser. Et fryseskap har alt for liten plass for mitt behov. ← Et fryseskap på størrelse med et vanlig kjøleskap rommer godt over 200 liter, vil ikke kalle det spesielt lite. Personlig foretrekker jeg både fryseskap og fryseboks (førstnevnte på kjøkkenet, som inneholder ting jeg har bruk for ofte og sistnevnte et annet sted), men her var det vel snakk om enten eller, og da synes jeg personlig at et fryseskap er bedre. Et annet poeng er jo at med et fryseskap utnytter man høyden, ikke alltid det er plass til en diger fryseboks på kjøkkenet, og det ser jo ikke så fint ut heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #10 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg tenkte som et tillegg til kombiskap, for å oppbevare ting jeg har bakt, når jeg kjøper inn stort og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2005 #11 Del Skrevet 6. august 2005 Om du har litt fryseplass på kjøkkenet til småting, så ville jeg uten tvil valgt fryser heller enn fryseskap. Vel, det er fordi jeg tenker slik som min mor. Nemlig: kalkun! Jeg er oppvokst med kalkunservering i jula og i påska, og en stor kalkun i boksen sin GÅR inne inn i noen av skuffene på et fryseskap, på noen som helst måte. Med mindre du har muligheten til å ta ut en skuff og la den under utnytte høyden, men på de fleste skap jeg har sett er det "tak" mellom hyllene. Noen ting er rett og slett for store for et fryseskap. Så får det heller være at det man trenger av og til er på slutten. Vi har bare kjøleskap med fryseskuffer i nederste delen nå her vi bor, og jeg gleeeeeeeeeder meg til vi flytter, og om vi virkelig har plass til en fryser, ja så skal jeg ha det, langt heller enn et fryseskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #12 Del Skrevet 6. august 2005 Malama - det var et godt poeng. Det er notert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 6. august 2005 #13 Del Skrevet 6. august 2005 I mitt fremtidige nirvanahus skal jeg ha stor fryser i kjelleren for langtidslagring (bær, endel grønnsaker etc) og et fullhøyde fryseskap i kjøkkenet for korttidslagring (hjemmelaget bakst osv). Forhåpenligvis vil ingen av dem da bli så stappfulle at det er en plage å finne frem til noe - selv under høytidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #14 Del Skrevet 6. august 2005 I mitt fremtidige nirvanahus skal jeg ha stor fryser i kjelleren for langtidslagring (bær, endel grønnsaker etc) og et fullhøyde fryseskap i kjøkkenet for korttidslagring (hjemmelaget bakst osv). Forhåpenligvis vil ingen av dem da bli så stappfulle at det er en plage å finne frem til noe - selv under høytidene. ← I et nirvanahus har jeg et eget kjølerom og fryser i tilknytning til det. Men om jeg noen gang får et slikt hus er et annet spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 6. august 2005 #15 Del Skrevet 6. august 2005 Fryseskap: Mer oversiktlig Dyrere enn boks Vanskligere å få plass til høye ting (må ha skap med "kalkunskuff" som ofte er av de dyreste.) Mer plasseringsvennlig Boks: Mulighet for stor lagringsplass (400 liter feks.) Lett å plassere ting. Mye billigere enn skap med tilsvarende kapasitet. Ofte blir ting liggende i bunn leeeeenge. Tar større plass (i bredden) Men OBS! Sjekk stømforbruket pr år på de forskjellige. Utrolig store forskjeller! Det er opplyst i kw timer pr år og går du ut ifra 1,- pr kilo watt time er det enkelt regnestykke. og så ganger du det med 15 (ca levetid på et skap/boks). På frysebokser er det store forskjeller på de best isolerte (a-bokser) og de minst isolerte (D.bokser) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #16 Del Skrevet 6. august 2005 Sitter og leser litt på hva som står om de forskjellige i nettbutikkene. Det virker som generelt så har frysebokser større innfrysningskapasitet pr. døgn, og det er jo kjedelig om man har mye man skal fryse ned og så tar det lang tid så maten blir ødelagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 6. august 2005 #17 Del Skrevet 6. august 2005 Flere fryseskap har hurtigknapper der de kjører større kapasitet i 24 eller 12 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2005 #18 Del Skrevet 6. august 2005 Mener å ha hørt at fryseboks gir bedre fryseegenskaper enn fryseskap. Har du fryseboks med hengekruver kan du ha ganske god oversikt der også, spes hvis du er flink til å mere frysepakkene med dato og innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 7. august 2005 #19 Del Skrevet 7. august 2005 Fryseboks og fryseskap får du ned på samme temperatur så det er ikke noe forskjell sånn sett. Kikket litt nå og det er ikke stor forskjell på innfrysningskapasitet heller. ligger på 24 -29 kg på det jeg så på pr døgn og det er jo ikke ås ofte man putter så mye oppi. Så i forhold til å bevare maten er det samme hvem du velger. Ekstra kurver i boks er smart. Det får du kjøpt i butikken om du kjøper boks som oftest.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #20 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg har begge deler, har stort frysebehov... Det er irriterende med alt som ikke går ned i skuffene i fryseskapet, så skapet brukes til småis, isbiter, brød, boller og den slags. I storfryseren, som er diger (og full) har jeg ferdige kakebunner, alt av middagsmat, frossenpizzaer, digre pakker med diverse som min mann handler i Sverige.... Kort sagt, måtte jeg kvitte meg med skap eller boks hadde skapet ligget tynt an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå