AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Syns jeg hører slike uttalelser fra mange småbarnsfamilier. Vel, her er vi to voksne og tre barn i ulik alder, og vaskemaskinen går IKKE hele tiden eller daglig. Samler opp til vi har nok til full vask, og vasker kanskje 2-3 maskiner i uka. (Vi alle bytter underbukser/truser hver dag, hvis noen lurer på hygiene). Lurer på hvor fort folk egentlig hiver klær til vask, jeg. Flere som meg? Anonymkode: 8f71c...ab4 41
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Samme her! Aldri forstått folk som kommer med dette utsagnet🤷🏻♀️ Anonymkode: 1a1ce...1c5 25
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Mamma er sånn at ingen plagg kan ha flekker. Har sett henne når vi er med min niese og dersom det er EN flekk på et plagg må det flekkfjerner på og i vaskemaskinen med en gang. Jeg er veldig annerledes, og tenker at barn kan være barn og det er lov med flekker på plagg. Anonymkode: b756e...c99 20
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Treningsklær - en maskin om dagen, hiver også med hjemme/bomullsklær som trenger en vask. Så en hvit 60, en sort 60, en hvit 40 og en sort 40 hver helg. Silke og ull ad-hoc. Altså blir det ca 12 maskiner i uka, uten at det er noe som helst styr. Hvordan? Handklær og undertøy fyller en 60 vask. Sengetøy og undertøy den andre 60 vasken. Treningsklærne lukter høgg om de blir liggende og svetten tørker. Ellers fyller man lett to 40 vask i uka. Samt at man ikke kan vaske ull og silke i ordinær 40 vask. Er forresten to voksne. Anonymkode: 7a0d8...03e 25
SamusAran Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Syns jeg hører slike uttalelser fra mange småbarnsfamilier. Vel, her er vi to voksne og tre barn i ulik alder, og vaskemaskinen går IKKE hele tiden eller daglig. Samler opp til vi har nok til full vask, og vasker kanskje 2-3 maskiner i uka. (Vi alle bytter underbukser/truser hver dag, hvis noen lurer på hygiene). Lurer på hvor fort folk egentlig hiver klær til vask, jeg. Flere som meg? Anonymkode: 8f71c...ab4 Hvordan sorterer du vasken din? 🙂 10
Luckiness Skrevet 4. desember 2020 #6 Skrevet 4. desember 2020 Opplever og gjør det samme som deg. Skjønner ikke hvorfor maskinen skal gå hele tiden. Den må jo fylles opp. 3
Populært innlegg SamusAran Skrevet 4. desember 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Treningsklær - en maskin om dagen, hiver også med hjemme/bomullsklær som trenger en vask. Så en hvit 60, en sort 60, en hvit 40 og en sort 40 hver helg. Silke og ull ad-hoc. Altså blir det ca 12 maskiner i uka, uten at det er noe som helst styr. Hvordan? Handklær og undertøy fyller en 60 vask. Sengetøy og undertøy den andre 60 vasken. Treningsklærne lukter høgg om de blir liggende og svetten tørker. Ellers fyller man lett to 40 vask i uka. Samt at man ikke kan vaske ull og silke i ordinær 40 vask. Er forresten to voksne. Anonymkode: 7a0d8...03e Dere vasker 12 maskiner i uka på TO VOKSNE?😳 Dere kan jo umulig kjøre fulle maskiner. 110
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #8 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mamma er sånn at ingen plagg kan ha flekker. Har sett henne når vi er med min niese og dersom det er EN flekk på et plagg må det flekkfjerner på og i vaskemaskinen med en gang. Jeg er veldig annerledes, og tenker at barn kan være barn og det er lov med flekker på plagg. Anonymkode: b756e...c99 Ja, det er vel de som er av den sorten som har maskiner som går «døgnet rundt», tenker jeg. Jeg er i alle fall ikke sånn. Syns det blir litt tullete. Jeg og ungene mine har helt fin livskvalitet selv om det er en smule bakpå blusen eller en dråpe jus på ermet, liksom. Men så tenker jeg kanskje over gjennomsnittlig på miljøet, og prøver å bidra der jeg kan til lavere forbruk, uten å bli helt ekstrem. TS Anonymkode: 8f71c...ab4 12
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #9 Skrevet 4. desember 2020 vi er to voksne og to barn, og maskinen går daglig. Ingen halvfulle maskiner her. Anonymkode: da6a8...bba 22
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Treningsklær - en maskin om dagen, hiver også med hjemme/bomullsklær som trenger en vask. Så en hvit 60, en sort 60, en hvit 40 og en sort 40 hver helg. Silke og ull ad-hoc. Altså blir det ca 12 maskiner i uka, uten at det er noe som helst styr. Hvordan? Handklær og undertøy fyller en 60 vask. Sengetøy og undertøy den andre 60 vasken. Treningsklærne lukter høgg om de blir liggende og svetten tørker. Ellers fyller man lett to 40 vask i uka. Samt at man ikke kan vaske ull og silke i ordinær 40 vask. Er forresten to voksne. Anonymkode: 7a0d8...03e Om de lukter litt gjør vel ikke så mye? Andre klær vil også lukte om de blir liggende. Kunne tatt det med 40, som forøvrig kan tas med både mørke og lyse klær uten noe problem. Håndklær og undertøy kan tas sammen med sengetøy. Skjønner ikke at du orker så mye klesvask unødig. Anonymkode: d7826...92a 15
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #11 Skrevet 4. desember 2020 Er alene, vasker en til to ganger i måneden 😂 Anonymkode: b6184...fc6 14
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #12 Skrevet 4. desember 2020 SamusAran skrev (4 minutter siden): Hvordan sorterer du vasken din? 🙂 - ullvask lyst 30 grader - ullvask mørkt 30 grader - farget håndklær/sengetøy/undertøy 70 grader - hvitt håndklær/sengetøy/undertøy 70 grader - mørke farger (ca alle andre klær enn undertøy) 40 grader - lyse farger (ca alle andre klær enn undertøy) 40 grader - hvitt 40 grader TS Anonymkode: 8f71c...ab4 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #13 Skrevet 4. desember 2020 Vi er en familie på 4, 5 og jeg tipper vi vasker 3-4 vasker i uka. Jeg skjønner heller ikke de som vasker opptil flere vasker pr dag Anonymkode: c546f...e5f 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #14 Skrevet 4. desember 2020 Jeg må legge til: vi har veldig få i familien som trener på en sånn måte at de blir svett. Ergo er det få svettelukt-klær og vi dusjer sikkert sjeldnere enn vi ville gjort hvis alle trente masse. TS Anonymkode: 8f71c...ab4 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #15 Skrevet 4. desember 2020 Det blir jo fort en del håndklær og vaskekluter. Skifter på sengene hver/annenhver uke. Nye sokker og truser hver dag. Treningstøy - hvis begge i husholdningen hadde hatt gym/trent som normalt her ville det vært minst seks sett treningstøy i uka. Jeg blir lett svett, så topper skiftes ofte, etter et par dager i bruk er det greit å skifte. Ja, det blir en del, men jeg teller ikke antall vask... Anonymkode: ef335...b42 2
Husfruen89 Skrevet 4. desember 2020 #16 Skrevet 4. desember 2020 3 små barn. Under corona blir det ekstra mye vask, vi skifter klær etter bhg/skole/jobb. Og det er sesongen for våte/møkkete klær. Så vi vasker en vask om dagen, og en dag hvor vi vasker ca 5 maskiner 3
Nuith Skrevet 4. desember 2020 #17 Skrevet 4. desember 2020 To voksne og 3 barn. Sorterer i: Farget 60 Hvitt 60 Farget 40 Hvitt 40 Ull farget 30 Ull hvitt/lyst 30 Kjører rundt 4 maskiner i uka. Tar omtrent alt på søndag. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #18 Skrevet 4. desember 2020 SamusAran skrev (5 minutter siden): Dere vasker 12 maskiner i uka på TO VOKSNE?😳 Dere kan jo umulig kjøre fulle maskiner. 7 maskiner med treningstøy er lang fra fulle, nei. Men vi trener hver dag, og det lukter drit av selv rene klær veldig raskt om man lar de marinere i svette før vask. 1-2 maskiner med kokvask, ull eller silke hver uke er ikke full. Men er plagg som ikke kan vaskes med annet. Ett sett sengetøy og undertøy gir en full maskin To sett handklær og undertøy gir en full maskin. Mørke klær gir en full maskin. Lyse klær (annenhver uke) gir en full maskin Men har slik maskin som veier og måler vasken. Så vannmengde og lengden på vask er deretter. Så går ikke ut over miljøet. Anonymkode: 7a0d8...03e 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir jo fort en del håndklær og vaskekluter. Skifter på sengene hver/annenhver uke. Nye sokker og truser hver dag. Treningstøy - hvis begge i husholdningen hadde hatt gym/trent som normalt her ville det vært minst seks sett treningstøy i uka. Jeg blir lett svett, så topper skiftes ofte, etter et par dager i bruk er det greit å skifte. Ja, det blir en del, men jeg teller ikke antall vask... Anonymkode: ef335...b42 Hvorfor skifter dere på sengen hver eller annen hver dag? Anonymkode: 8f71c...ab4
SamusAran Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skifter dere på sengen hver eller annen hver dag? Anonymkode: 8f71c...ab4 Prøv igjen. 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå