Gå til innhold

Manglende sex i parforholdet etter barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi fikk barn for litt over 1 år siden og siden den gang har vi kun hatt sex 1 gang for 6 mnd siden. Helt sykt vil sikkert mange tenke og jeg kan jo være enig. Ingen problemer med underlivet etter fødsel, men en ganske krevende tid de først mnd etterpå. Men ingen grunn til at vi ikke skulle være tilbake nå. Vi sover på hvert vår soverom nå da barnet våknet fortsatt en del om natten og tar da annenhver natt. Dette hjelper nok ikke særlig på, men nå har vi blitt så vandt til det at vi sover dårligere når vi sover sammen. Vi har snakket om temaet og er enige om at " noe bør gjøres" men er liksom ingen av oss som heller tar initiativ på sex heller. Så blir vel en ond sirkel der vi har kommet helt ut av det og trenger sikkert litt push for å komme tilbake.

Mange her vil vel si at mannen har en annen eller at han kommer til å finne seg en annen. Men vi er jo hjemme sammen hver dag hele tiden i disse tider, og jeg føler det står like mye på han som på meg. Kan jo ha lyst på sex til tider, men sitter av en eller annen grunn langt inn å gjøre noe med det. Blir til at jeg tilfredsstiller meg selv raskt og enkelt selv. Sånn ellers er parforholdet veldig fint, deler godt på oppgaver, gjør hyggelige ting sammen og syns vi fungerer veldig bra. Er bare denne biten her som er vanskelig. Skal sies at vi aldri har vært de som har hatt mest sex i hverdagen, og vi brukte over 1 år på å bli gravid og da ble det jo en del plikt-sex pga det, som kanskje har vært medvirkende. 

Så, noen som har vært der vi er og funnet tilbake ginsten? Hva gjorde dere?

Anonymkode: b7c64...a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta det opp med han? Spør om han kunne tenke seg å ta opp igjen sexlivet? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei

Vi fikk barn for litt over 1 år siden og siden den gang har vi kun hatt sex 1 gang for 6 mnd siden. Helt sykt vil sikkert mange tenke og jeg kan jo være enig. Ingen problemer med underlivet etter fødsel, men en ganske krevende tid de først mnd etterpå. Men ingen grunn til at vi ikke skulle være tilbake nå. Vi sover på hvert vår soverom nå da barnet våknet fortsatt en del om natten og tar da annenhver natt. Dette hjelper nok ikke særlig på, men nå har vi blitt så vandt til det at vi sover dårligere når vi sover sammen. Vi har snakket om temaet og er enige om at " noe bør gjøres" men er liksom ingen av oss som heller tar initiativ på sex heller. Så blir vel en ond sirkel der vi har kommet helt ut av det og trenger sikkert litt push for å komme tilbake.

Mange her vil vel si at mannen har en annen eller at han kommer til å finne seg en annen. Men vi er jo hjemme sammen hver dag hele tiden i disse tider, og jeg føler det står like mye på han som på meg. Kan jo ha lyst på sex til tider, men sitter av en eller annen grunn langt inn å gjøre noe med det. Blir til at jeg tilfredsstiller meg selv raskt og enkelt selv. Sånn ellers er parforholdet veldig fint, deler godt på oppgaver, gjør hyggelige ting sammen og syns vi fungerer veldig bra. Er bare denne biten her som er vanskelig. Skal sies at vi aldri har vært de som har hatt mest sex i hverdagen, og vi brukte over 1 år på å bli gravid og da ble det jo en del plikt-sex pga det, som kanskje har vært medvirkende. 

Så, noen som har vært der vi er og funnet tilbake ginsten? Hva gjorde dere?

Anonymkode: b7c64...a63

Vil bare si at mange har sex i arbeidstiden, det er fint mulig. 

Anonymkode: 99991...226

Skrevet

Mitt tips er faktisk og senke skuldrene og ikke stresse så mye med det. Jeg tror det der er mye mer normalt enn folk tør å snakke høyt om. Når dere kommer litt mer ovenpå som småbarnsforeldre går det seg til. Dere kommuniserer om det, og det er bra.

• Liker 2
Skrevet

At dere orker dette. Jeg er trebarnsmor og vi ventet kun få uker etter hvert barn før det var normalt igjen. Selv med førstemann som hadde kolikk og under to år mellom de to eldste. Var det stille så koste vi oss. Vet ikke om dette er svaret du vil ha men, er du grodd og ikke har vondt, hvorfor vil du ikke ha sex, eller er det han? Uansett, dette burde dere snakke sammen om. Lykke til. klem :)

Anonymkode: 9b506...32d

• Liker 4
Skrevet

Samme her, men velger å tro det er vanlig. Vi er så trøtte. Veldig lykkelige i vår lille familie, men overskudd er virkelig ikke på listen over ting det bugner av. Satser på at det kommer snikende, føler det har bedret seg de siste 6 mnd (lille er snart 2 år). Men gruer meg litt til å begynne på prosjekt baby nr. 2, for jeg har så lyst til å leve litt igjen først..!

Anonymkode: 2f98c...d54

Skrevet

Slutt å tenke at sex er noe som foregår i sengen og kvelden. Ha sex på dagtid! Ha sex selv om ettåringen kan se dere, han/hun vil ikke huske det og vil ikke ta skade av det og vil nok heller bare tro det er en morsom lek. 

Hvis dere sliter med dørstokkmila og aldri våger å ta det første skrittet for å komme igang, kjøp en av de adventskalenderne som pirrer og inspirer. Eller lag en egen! Det kan kanskje være enda bedre, så kan dere snakke sammen om hvilke ønsker dere har. 

Anonymkode: 7c3aa...a4e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Samme her, men velger å tro det er vanlig. Vi er så trøtte. Veldig lykkelige i vår lille familie, men overskudd er virkelig ikke på listen over ting det bugner av. Satser på at det kommer snikende, føler det har bedret seg de siste 6 mnd (lille er snart 2 år). Men gruer meg litt til å begynne på prosjekt baby nr. 2, for jeg har så lyst til å leve litt igjen først..!

Om det er slik du ser på et eventuelt barn til, hvorfor få det da? Det å lage barnet er virkelig ikke noe prosjekt, heller ikke å få barnet. 

Anonymkode: daeae...733

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slutt å tenke at sex er noe som foregår i sengen og kvelden. Ha sex på dagtid! Ha sex selv om ettåringen kan se dere, han/hun vil ikke huske det og vil ikke ta skade av det og vil nok heller bare tro det er en morsom lek. 

Hvis dere sliter med dørstokkmila og aldri våger å ta det første skrittet for å komme igang, kjøp en av de adventskalenderne som pirrer og inspirer. Eller lag en egen! Det kan kanskje være enda bedre, så kan dere snakke sammen om hvilke ønsker dere har. 

Anonymkode: 7c3aa...a4e

Eeh, jaha? Jeg synes det er noe alvorlig galt med de som klarer å holde tenningen når deres eget barn ser på. Uansett alder.

• Liker 11
Skrevet

Dere bør snakke om det, og bruke tid på å komme igang igjen. 

Hvis dere venter til det går seg til, kan det hende at dere må vente lenge. Yngstemann har nettopp tatt lappen, og jeg venter fremdeles.. Partner ser ikke problemet, og vil ikke snakke om det. 

Anonymkode: ac0de...7b0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om det er slik du ser på et eventuelt barn til, hvorfor få det da? Det å lage barnet er virkelig ikke noe prosjekt, heller ikke å få barnet. 

Det er jo absolutt et prosjekt å gå gravid og å komme seg igjennom den første babytiden. Det var i hvert fall det for meg. Etter at baby ble tre mnd ble det mye bedre, men amming og soving og kroppslig ubehag generelt flere mnd både før og etter fødselen gjør at jeg absolutt ser på det som å sette i gang et prosjekt. Men elsker jo ungen, og nå har det jo roet seg og hverdagene er veldig fine. Litt naivt å tro at en ny graviditet og ny baby ikke vil endre dette på kort og lang sikt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...