Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ingen andre steder å lufte dette da ingen vet jeg er gravid enda.

jeg og samboer har et barn på snart 4 mnd, og jeg er gravid igjen.. nå om dagen er jeg helt utslitt og orker nærmest ingenting.. såklart driver jeg med barnet, men jeg sover også veldig mye. 
Samboer har Mast veldig om å reise bort å hjelpe familiemedlemmer mens han har perm, noe jeg syntes han kan vente med til han er ferdig med perm, og jeg er mindre sliten. 
Sist graviditet var jeg helt bra igjen etter uke 12-13, så skjønner ikke hvorfor han må reise bort i flere dager akuratt nå da jeg er ekstremt trøtt. Det blir bare krangling og surmuling fra samboer da jeg tar opp dette. 
men vil bare høre med dere andre inne her, er det jeg som er urimelig, og bare skal la han reise bort å hjelpe andre i familien? Og la meg sitte igjen med en på 4 mnd, nygravid og sliten. 
såklart klarer jeg å ta vare på barnet selvom samboer reiser bort, men etter min mening burde han hjelpe meg først og fremst, ikke andre.. og la meg slappe av de ukene jeg er sliten.  Eller? 😩

Anonymkode: df5e9...29b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skal selvfølgelig ikke reise bort når du har stort behov for hjelp og støtte hjemme.

Anonymkode: 5cfe5...353

• Liker 40
Skrevet

Jeg synes det blir litt feil at han bare skal være hjemme å avlaste deg i ukesvis også. Hva gjør det vel om han reiser bort noen få dager? 

Anonymkode: fe460...902

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg og samboer har et barn på snart 4 mnd, og jeg er gravid igjen.. nå om dagen er jeg helt utslitt og orker nærmest ingenting.. såklart driver jeg med barnet, men jeg sover også veldig mye. 
Samboer har Mast veldig om å reise bort å hjelpe familiemedlemmer mens han har perm, noe jeg syntes han kan vente med til han er ferdig med perm, og jeg er mindre sliten. 
Sist graviditet var jeg helt bra igjen etter uke 12-13, så skjønner ikke hvorfor han må reise bort i flere dager akuratt nå da jeg er ekstremt trøtt. Det blir bare krangling og surmuling fra samboer da jeg tar opp dette. 
men vil bare høre med dere andre inne her, er det jeg som er urimelig, og bare skal la han reise bort å hjelpe andre i familien? Og la meg sitte igjen med en på 4 mnd, nygravid og sliten. 
såklart klarer jeg å ta vare på barnet selvom samboer reiser bort, men etter min mening burde han hjelpe meg først og fremst, ikke andre.. og la meg slappe av de ukene jeg er sliten.  Eller? 😩

Oh looord. Hva er det med noen menn? Høres vitterlig ut som han bevisst prøver å komme seg vekk fra deg. Er vel og bra at han vil hjelpe andre, men akkurat nå er det jo DU og babyen som trenger han aller mest. 

• Liker 19
Skrevet

Når det er sagt ble du gravid alt for kjapt. 

• Liker 15
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det blir litt feil at han bare skal være hjemme å avlaste deg i ukesvis også. Hva gjør det vel om han reiser bort noen få dager? 

Hvorfor er deres felles barn utelukkende TS sitt ansvar? Det er da vel like mye hans ansvar? Det er litt vanskelig for mannen å ta over graviditeten for å avlaste TS, så da er det en selfølge at han gjør minst like mye hjemme som TS gjør, om ikke mer.

Vi kunne like gjerne snudd den tankegangen der og sagt at TS kunne reise bort, fordi det er litt feil om hun skal være hjemme i ukesvis for å "avlaste" han.

Anonymkode: 4c3bb...c28

• Liker 26
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Han har pappaperm. Når mødre har Mamma perm er det forventet at de holder seg hjemme med barnet. Det er faen meg det som er poenget med pappaperm og

Når begge uansett et hjemme så spiller det vel fint liten rolle hvem som tar ungen, eller? 

Ungen er dessuten 4 mnd, så om ts ammer, så er det fremdeles ts som er hovedomsorgsperson. 

• Liker 2
Skrevet

Pappaperm er ikke det samme som at han skal være hjemme, mødre på perm gjørogså andre ting i helgene... Jeg skjønner du er sliten, men kanskje du kan få noen av dine venninner / familie til å være hos deg mens han reiser bort til sin familie? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når begge uansett et hjemme så spiller det vel fint liten rolle hvem som tar ungen, eller? 

Ungen er dessuten 4 mnd, så om ts ammer, så er det fremdeles ts som er hovedomsorgsperson. 

Ts er dårlig pga graviditeten som han har 50 prosent skyld i. Selv om ts ammer så er begge like mye omsorgspersoner så lenge de bor sammen

• Liker 10
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

Pappaperm er ikke det samme som at han skal være hjemme, mødre på perm gjørogså andre ting i helgene... Jeg skjønner du er sliten, men kanskje du kan få noen av dine venninner / familie til å være hos deg mens han reiser bort til sin familie? 

I helgene ja. Men helger er helger 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det spiller en rolle fordi den som tar barnet blir jo sliten. Når TS er sliten pga. graviditet så spiller det selvsagt en rolle om hun eller pappaen tar barnet.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er deres felles barn utelukkende TS sitt ansvar? Det er da vel like mye hans ansvar? Det er litt vanskelig for mannen å ta over graviditeten for å avlaste TS, så da er det en selfølge at han gjør minst like mye hjemme som TS gjør, om ikke mer.

Vi kunne like gjerne snudd den tankegangen der og sagt at TS kunne reise bort, fordi det er litt feil om hun skal være hjemme i ukesvis for å "avlaste" han.

Hvor sier jeg at det er utelukkende ts sitt ansvar med barnet på 4mnnd?

Ikke ilegg med ord jeg ikke har sagt. Jeg sa jeg mente det ble feil at samboeren skulle gå hjemme i ukesvis for at ts skal slappe av, og ikke kunne reise bort noen få dager. 

Ja, for all del, ts kan godt reise bort noen dager for min del! 

Barnet er begges ansvar, men hva er poenget med å gå oppi hverandre? Hvorfor kan ikke en av dem reise bort? 

Vi kan snu hele driten på hodet. Om ts er så forferdelig sliten burde hun kanskje ikke blitt gravid og valgt å beholde kun 4 mnd etter fødsel. Altså, ser du hvor dumt det blir å dra ting ut av noe det ikke er? 

Jeg er så lei kg! Faen heller, folk må da kunne reise bort selv om de har fått abrn og har en gravid samboer. Om det er mannen eller dama som reiser spiller ingen rolle. La nå folk gjøre som de selv vil, og ikke ileggg andre folk meninger de ikka har. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han skal jo være hjemme med barnet?!

Anonymkode: 78101...b25

• Liker 11
Skrevet

Går det ikke an å møtes på halvveien da..

Skrevet
Skiftenøkkel skrev (Akkurat nå):

Går det ikke an å møtes på halvveien da..

Nei, her på kg så må mannen være hjemme hele tiden å passe på sin gravide kone. 

Bare se på svarene jeg fikk da jeg mente han fint kunne reise bort noen dager. :scorpis:

• Liker 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva trenger familiemedlemmene hjelp med? Det kommer jo helt an på hva det er. 

Skrevet

Hvis han vil reise bort for å hjelpe andre, så kunne han gjort det når han ikke har permisjon, det er min mening. Pappapermisjon er for at pappa skal bruke tid med barnet, ikke gjøre alt mulig annet... 

Anonymkode: 6a3ae...365

• Liker 13
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, ts har melken. Ellers burde det være lite forskjell.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor sier jeg at det er utelukkende ts sitt ansvar med barnet på 4mnnd?

Ikke ilegg med ord jeg ikke har sagt. Jeg sa jeg mente det ble feil at samboeren skulle gå hjemme i ukesvis for at ts skal slappe av, og ikke kunne reise bort noen få dager. 

Ja, for all del, ts kan godt reise bort noen dager for min del! 

Barnet er begges ansvar, men hva er poenget med å gå oppi hverandre? Hvorfor kan ikke en av dem reise bort? 

Vi kan snu hele driten på hodet. Om ts er så forferdelig sliten burde hun kanskje ikke blitt gravid og valgt å beholde kun 4 mnd etter fødsel. Altså, ser du hvor dumt det blir å dra ting ut av noe det ikke er? 

Jeg er så lei kg! Faen heller, folk må da kunne reise bort selv om de har fått abrn og har en gravid samboer. Om det er mannen eller dama som reiser spiller ingen rolle. La nå folk gjøre som de selv vil, og ikke ileggg andre folk meninger de ikka har. 

Poenget med å "gå oppi hverandre" er å gjøre den første tiden med baby levelig. En 4 måneder gammel baby betyr ofte konstant amming, såre pupper, nesten ingen søvn på natten og konstant bleieskift. I tillegg er TS gravid og dårlig. Så det er helt greit at mannen reiser bort da?

Når man gifter seg/blir samboer stifter man en ny familie. Det er denne familien som skal være pri 1 fremover, særlig i krevende tider. Permisjon gis i tillegg for at far skal være hjemme med barnet. Staten skal da ikke betale for at far skal reise bort til slektninger i flere dager og hjelpe dem. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...