AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Vi har prøvd i snart 6 mnd uten treff, som er litt spesielt siden førstemann kom av seg selv 😅 Ikke planlagt. Jeg har tenkt, og tenker enda, at det naturligvis ikke trenger å være noe spesielt, men så kom jeg plutselig på her en dag, at mannen jo har en testikkel som er under halvparten av størrelsen som tvillingen. Testikkelen slapp ikke ned i pungen selv når han var barn og han måtte operere. Jeg har Googlet litt, men blir ikke helt klok. Noen med lignende erfaring, og vet om det har noe å si på fertiliten? Anonymkode: d4cba...467
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Veldig ulikt hva som blir resultatet. Trenger ikke ha noe å si. Hvis den ene testikkelen blir skadet vil ofte den andre kunne ta over tror jeg. Mannen min hadde samme problem, han fikk dessverre testikkelkreft og måtte fjerne den ene. Ble praktisk talt steril, men nå er jeg gravid etter prøverør. Det er veldig fort gjort å ta en sædanalyse så får dere svar. Anonymkode: fdf54...2ca
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Det har sannsynligvis ikke noe å si. Han har jo uansett en testikkel til, og dere har allerede fått ett barn. Det er helt vanlig at det tar noen måneder å bli gravid, uten at det er noe galt med noen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig ulikt hva som blir resultatet. Trenger ikke ha noe å si. Hvis den ene testikkelen blir skadet vil ofte den andre kunne ta over tror jeg. Mannen min hadde samme problem, han fikk dessverre testikkelkreft og måtte fjerne den ene. Ble praktisk talt steril, men nå er jeg gravid etter prøverør. Det er veldig fort gjort å ta en sædanalyse så får dere svar. Anonymkode: fdf54...2ca Leit å høre at mannen din fikk kreft, håper han er å anse som frisk nå! Og gratulerer med graviditeten ❤️ Får man tatt sædanalyse uten videre, eller må vi avvente også det til vi eventuelt ikke har blitt gravid etter 1 år? Anonymus Notarius skrev (2 timer siden): Det har sannsynligvis ikke noe å si. Han har jo uansett en testikkel til, og dere har allerede fått ett barn. Det er helt vanlig at det tar noen måneder å bli gravid, uten at det er noe galt med noen. Takk for tilbakemeldingen, godt å høre! Ja, jeg syns jo det skulle vært rart. Anonymkode: d4cba...467
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Skrevet 5. desember 2020 Min mann måtte også operere samme som barn. Han tok nylig spermprøve og den var helt fin, alt var normalt Anonymkode: 84d08...932
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #6 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Leit å høre at mannen din fikk kreft, håper han er å anse som frisk nå! Og gratulerer med graviditeten ❤️ Får man tatt sædanalyse uten videre, eller må vi avvente også det til vi eventuelt ikke har blitt gravid etter 1 år? Takk for tilbakemeldingen, godt å høre! Ja, jeg syns jo det skulle vært rart. Anonymkode: d4cba...467 Frisk nå ja! Han fikk med en gang, pga krefthistorikk. Ellers koster det ikke mer enn ca 1500 privat tror jeg, så går jo an det også hvis dere er urolige. Mest sannsynlig er jo alt bra når dere har et barn fra før da. Anonymkode: fdf54...2ca
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #7 Skrevet 5. desember 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Leit å høre at mannen din fikk kreft, håper han er å anse som frisk nå! Og gratulerer med graviditeten ❤️ Får man tatt sædanalyse uten videre, eller må vi avvente også det til vi eventuelt ikke har blitt gravid etter 1 år? Takk for tilbakemeldingen, godt å høre! Ja, jeg syns jo det skulle vært rart. Anonymkode: d4cba...467 Ikke personen du spør, men vi gjorde det bare privat. Det var ikke ventetid, kostet 1400kr og var kjapt gjort. Mannen runket i en kopp på legekontoret og leverte, fikk svar noen dager etterpå. Om du googler sædanalyse eller spermanalyse + byen du bor i finner du sikkert alternativer der du bor, her i Oslo var det iallfall mange Anonymkode: 84d08...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå