blondie303 Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 Hei. Dette skal ikke bli en tråd ang kastrering av katt, det er allerede bestemt. Men jeg har spørsmål ang kattunger, når starter de å gå rundt og også det med når de starter å spise? Stemmer det at det er rundt 4 uker? Har googlet endel men får ikke de svarene jeg er ute etter. Grunnen til at jeg spør er at jeg har en kastrert hannkatt som gjør ting litt vanskelig, kattemor gjør alt for å beskytte kattungene fra denne "faren" og gjemmer ungene under overmadrassen min. Ungene er 2 uker i dag og jeg forsøkte å sette de inn i ei kasse på badet, men neida. Kattemor dro de med seg tilbake under madrassen. Det jeg er nervøs for er at ungene skal starte å gjøre fra seg under overmadrassen min. Om de starter å gå så vil kanskje kattemor være mer velvillig til å la de være i fred? Stemmer det at kattungene blir slikket rene (bæsj og tiss) frem til de starter å spise fast føde? Beklager litt langt og kronglete innlegg her, men jeg er fersk som "kattepappa" og ønsker virkelig ikke katte avføring i senga mi.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Har aldri hatt kattunger selv, så kan ikke svare helt på spørsmålene, har kun katt som hobby interesse. Men kanskje du kan få noe informasjon fra denne videoen/youtube kanalen til Kitten Lady Anonymkode: a4d2b...92c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Kan du få noen til å passe på denne kastrerte hannkatten i ett par uker? Det hørtes veldig uideelt ut for utviklingen til kattungene når mors førsteprioritet er å gjemme de! Og veldig vondt for mor. Anonymkode: 4ce08...857 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #4 Skrevet 4. desember 2020 Vet at en på youtube slet med at kattemor gjemte kattungene, selv uten at det var noen andre katter som var et problem. Det kan være en ide for deg og kanskje bygge/lage et «trygt» sted for katten å bo. Anonymkode: a4d2b...92c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 Her ville jeg virkelig forsøkt å ha hannkatten et annet sted. Har du noen som kan passe han i noen uker? Mor er åpenbart stresset og har behov for trygghet. Anonymkode: adaa9...48a 1
blondie303 Skrevet 6. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2020 Hei. Takk for svar. Jeg har dessverre ingen som kan ta inn hannkatten. Har nok fundert på å stenge han ute, men synes det blir litt for slemt. Kattene har fri utgang via vindu på soverommet og hannkatten har ikke vist noe interesse for ungene i det hele tatt. Så han er ikke aggressiv i så måte. Takker for video. Jeg får avvente en uke til å forsøke badet igjen kanskje:)
Troyamin Skrevet 6. desember 2020 #7 Skrevet 6. desember 2020 Fant bare denne i farten. Men anbefaler Bjarne O. Braastad sine videoer. Og ikke minst boka han har skrevet. 😊 1
blondie303 Skrevet 6. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2020 Tusen takk for videolink. Da vet jeg at kattungene kan ligge der de ligger trygt i en uke til. Så får vi se hva som skjer:) 1
Tvist Skrevet 6. desember 2020 #9 Skrevet 6. desember 2020 Vær nøye med at pusemor ikke tar med seg ungene ut vinduet. Hvis hun kan gå ut, er det ikke usannsynlig at hun er drektig igjen nå. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #10 Skrevet 6. desember 2020 Tvist skrev (3 timer siden): Vær nøye med at pusemor ikke tar med seg ungene ut vinduet. Hvis hun kan gå ut, er det ikke usannsynlig at hun er drektig igjen nå. Kastrerer ts katten fort nok om hun er gravid, blir kattungene abortert. Så om det har skjedd, er det alltids alternativ Anonymkode: 23775...72c 2
Tvist Skrevet 6. desember 2020 #11 Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kastrerer ts katten fort nok om hun er gravid, blir kattungene abortert. Så om det har skjedd, er det alltids alternativ Anonymkode: 23775...72c Det stemmer, men eier må bære bevisst på det, for om hun satser på å vente med kastrering av kattemor til ungene er 12 uker kan det være for sent. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #12 Skrevet 6. desember 2020 Kattepensjonat, annonsere på Facebook hva som helst. At hannkatten ikke gjør noe aggressivt eller lignende er ganske irrelevant når kattemor viser så tydelig at hun opplever han som en trussel. Når han er på ferie vil hun kunne passe på ungene med lave skuldre. Det er ikke greit å utsette mor og barn for det stresset. Anonymkode: 4ce08...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå