Silva Pluvialis Skrevet 4. desember 2020 #41 Skrevet 4. desember 2020 PerG skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke legalisere narkotika også da? Kanskje det blir lettere å søke hjelp hvis rusmisbrukere blir avkriminalisert?🧐 Men altså; det faktum at prostitusjon ikke er ulovlig her til lands signaliserer jo at det er greit å selge sex🤔 Dette vil også brukes som et pressmiddel for hallikene - «i Norge er det helt lovlig, du risikerer ingenting...»😖 Mange som selger sex har blitt tvunget inn i prostitusjon, eller har blitt utsatt for vold og grove overgrep. Disse trenger hjelp, ikke straff. Mange bruker også sex som selvskading. Det er snakk om svært syke og sårbare mennesker. Loven er til for at disse skal kunne søke hjelp og bli beskyttet av systemet, og det er jeg glad for. For øvrig mener jeg at det bør avkriminaliseres å bruke narkotika også, da ruslidelser er sykdom, og heller bør rehabiliteres fremfor straffes. 1 1
Påkrevd Skrevet 4. desember 2020 #42 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Som jeg sa. Gjør alt ulovlig, både salg og kjøp så er vi kvitt problemet. Er jo helt bak mål å ha en lov der salg er tillatt men ikke kjøp. Så lenge salg er tillatt vil mange kvinner se på det som lettjente penger. Er ingen norske kvinner som blir tvunget inn i dette. Anonymkode: 64e29...68f Kvitt problemet? Den var god. Vis meg gjerne det stedet/tiden i historien hvor prostitusjon ikke eksisterte. Selv steder man får hodet kappet av for den slags, florerer jo prostitusjon. Reklameforbud var det vel du som nevnte? Det mener jeg bestemt vi allerede har, men det omgås enkelt ved å opprette sider utenfor Norge. Denne nye flodbølgen av studenter har jeg også merket, uten å selv oppsøke det. Plutselig får man kontakt med jenter som uten å si det rett ut, er ganske klare på hva som er greia. Det skjer på datingapper åpenbart, men i like stor grad i sosiale medier. Insta, Facebook, Snapchat, overalt. Jeg har opplevd en 16 åring!! som drev «oppsøkende virksomhet» med eget navn på åpen profil. Nei, kvitt det blir man nok ikke. Jeg tror det beste må være å få mest mulig oversikt over markedet, så man vet hvor man bør gå inn med kampanjer/tiltak enten det gjelder trafficking eller ungdom som gjør ting de senere kan angre på.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #43 Skrevet 4. desember 2020 33 minutter siden, Million said: Hvis ingen ville kjøpe varene, hadde varene forsvunnet fra markedet..... 🙄 Har ikke kvinner moralsk ansvarlige for sine handlinger eller er oppgaven til å gjøre verden til et bedre sted kun manns oppgave? Dette er høna og egget problemstilling. Jeg kan fortelle deg at jeg var interim sjef for over 110 ansatte i sin tid. Det store flertallet av kvinner som jobbet der var jo fullstendig normale mennesker men du hadde to stykker som flørtet veldig mye med meg og stadig vekk lurte på om vi skal gjøre noe sammen (jeg gidder ikke å gå i detalj men de kom med kommentarer som ikke kunne misforstås). Dette var kvinner som var henholdsvis 18 og 15 år yngre enn meg (jeg er 39) og jeg mangler ikke selvtillit men jeg vet med meg selv at jeg ikke er hunk og ser eldre ut enn det jeg egentlig er. Har noen kilo ekstra også. Uansett hvordan du snur og vender på det så er jeg ikke en attraktiv mann... Disse kvinner prostituerte seg selv også på sett og vis men det ville aldri falt meg inn å konkludere at alle kvinner mangler integritet og er såpass materialistiske at de er villige til å gi blowjob for å fremme sin karriere. I din verden så er jeg den skyldige part for deres oppførsel fordi...jeg er mann? Anonymkode: 5fd73...a12 2
PerG Skrevet 4. desember 2020 #44 Skrevet 4. desember 2020 Uatskillelig skrev (2 minutter siden): Mange som selger sex har blitt tvunget inn i prostitusjon, eller har blitt utsatt for vold og grove overgrep. Disse trenger hjelp, ikke straff. Mange bruker også sex som selvskading. Det er snakk om svært syke og sårbare mennesker. Loven er til for at disse skal kunne søke hjelp og bli beskyttet av systemet, og det er jeg glad for. For øvrig mener jeg at det bør avkriminaliseres å bruke narkotika også, da ruslidelser er sykdom, og heller bør rehabiliteres fremfor straffes. Selvfølgelig trenger mange hjelp, er likevel ikke overbevist om at sexkjøpsloven gir like mange fordeler som den gir ulemper. Har ikke sagt noe om straff eller strafferammer ved et evt. forbud. Satt på spissen kan en spørre seg om vold, legemsbeskadigelse og drap også skal legaliseres fordi det kan tenkes at enkelte blir presset til å utføre slike handlinger selv om de egentlig ikke ønsker det... 1
Topper og daler Skrevet 4. desember 2020 #45 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja menn betaler jo for alt , sex, dating, suge føttene deres, vise de trusene mine, se sokkene mine , få bilder osv.. Menn er rare skapninger, så ikke rart at mange kvinner gjør forskjellige ting for å få penger av menn. Menn er enkle skapninger og er primitive. De drives av sex og det seksuelle, så du kan få alt med en mann bare du gir han litt seksuelle materiale. Blir faktisk kvalm av menn. Menn er de som gjør alt dette mulig. Anonymkode: a1fe1...af2 I følge Forskning.no så har 11 prosent av norske menn kjøpt sex. Det er et høyt tall - alt for høyt, men det betyr at 89 prosent ikke har kjøpt sex.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #46 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan klarer guttene dette som også studerer? Det er jo kun grådighet som gjør at folk velger å selge seg. Ingen i Norge går sultne. Isåfall ville menn som ikke kan tjene penger på dette gå sulten. Anonymkode: 64e29...68f Klarer og klarer. Jentene klarer jo det om dem vil. Men dem velger heller å selge seg for å få økt inntekt, slik at dem har råd til å gå til frisøren en gang i måneden f.eks. Handler om prioriteringer. Jeg har ingen formening om at dem gjør det, men poengterer at dette har skjedd i alle år, og det er derfor ikke noe nytt at det skjer. Mange kvinner får godt betalt for jobben. Vi snakker opp mot 10.000 kr i måneden ved å holde fast på og tilfredsstille 5-6 menn som har litt cashflow. Kan hende jentene føler det gir dem noe også, annet enn "kjøp og salg"-stempelet. Anonymkode: a34ad...e47
Silva Pluvialis Skrevet 4. desember 2020 #47 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke kvinner moralsk ansvarlige for sine handlinger eller er oppgaven til å gjøre verden til et bedre sted kun manns oppgave? Anonymkode: 5fd73...a12 Kvinnen har selvsagt ansvar for egne handlinger såfremt prostitusjonen faktisk er frivillig, men i mange tilfeller er den derimot et resultat av tvang. Jeg så en dokumentar om dette for en tid siden, og det var helt hjerteskjærende. En kvinne var blitt solgt av bakmenn rundt om i hele Europa under tvang, og var så traumatisert (da hun klarte å rømme til et krisesenter i Norge) at hun besvimte igjen og igjen fordi kroppen bare slo seg av. Det hadde jo vært forferdelig om hun i tillegg skulle ha blitt straffet for å ha levd som prostituert når hun hadde blitt tvunget inn i det.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #48 Skrevet 4. desember 2020 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Kvinnen har selvsagt ansvar for egne handlinger såfremt prostitusjonen faktisk er frivillig, men i mange tilfeller er den derimot et resultat av tvang. Jeg så en dokumentar om dette for en tid siden, og det var helt hjerteskjærende. En kvinne var blitt solgt av bakmenn rundt om i hele Europa under tvang, og var så traumatisert (da hun klarte å rømme til et krisesenter i Norge) at hun besvimte igjen og igjen fordi kroppen bare slo seg av. Det hadde jo vært forferdelig om hun i tillegg skulle ha blitt straffet for å ha levd som prostituert når hun hadde blitt tvunget inn i det. Uatskillelig. Ikke alt her i verden handler om tvang, traumer, ufrivillighet og psykiske plager som du alltid drar fram i trådene. Her snakkes det om kvinnelig prostitusjon som skjer frivillig, med hensikt for å tjene noen kroner til livets opphold. Anonymkode: a34ad...e47 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #49 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Alle typer menn kan kjøpe sex, men ikke alle menn gjør det. Og hvis det hadde vært sånn at alle menn kjøpte sex, da hadde jeg ønsket å kjempe kampen for å få en slutt på alle disse holdningene. Jeg kommer ikke til å slutte å svartmale, for prostitusjon er rett og slett i strid med mitt menneskesyn. Anonymkode: 45053...ad0 Alle menn nei, hvor mange % av menn som gjør det er umulig å sette noe tall på. Det er mindretallet. Men alle samnfunnsgrupper som kjøper er der, det vet jeg. Uansett så er det vi kvinner som tilbyr, vi som skaper markedet. Så ikke skyld på menn. Anonymkode: 8a08b...fdc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #50 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan klarer guttene dette som også studerer? Det er jo kun grådighet som gjør at folk velger å selge seg. Ingen i Norge går sultne. Isåfall ville menn som ikke kan tjene penger på dette gå sulten. Anonymkode: 64e29...68f Bra poeng. Hvis guttene valgte å prostituere seg og kvinner var villige til å kjøpe, så ville det vel fortsatt vært guttene som var drittsekkene. Dette ville nok vært i tråd med synspunktene til mange her på KG. Anonymkode: 3d77a...1f2 2
Topper og daler Skrevet 4. desember 2020 #51 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle menn nei, hvor mange % av menn som gjør det er umulig å sette noe tall på. Det er mindretallet. Men alle samnfunnsgrupper som kjøper er der, det vet jeg. Uansett så er det vi kvinner som tilbyr, vi som skaper markedet. Så ikke skyld på menn. Anonymkode: 8a08b...fdc 11 prosent norske menn har kjøpt sex en eller flere ganger, i følge Forskning.no.
Silva Pluvialis Skrevet 4. desember 2020 #52 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uatskillelig. Ikke alt her i verden handler om tvang, traumer, ufrivillighet og psykiske plager som du alltid drar fram i trådene. Her snakkes det om kvinnelig prostitusjon som skjer frivillig, med hensikt for å tjene noen kroner til livets opphold. Anonymkode: a34ad...e47 Jeg er i utgangspunktet enig i det, men når diskusjonen var om prostitusjon bør kriminaliseres, så er jeg likevel skeptisk til det med tanke på alle de som opplever tvang og dermed ikke vil tørre å søke hjelp av frykt for å havne i fengsel. Ellers er jeg enig i at jeg ikke synes noe om frivillig prostitusjon, og jeg synes i alle fall ikke noe om de som faktisk kjøper sex når de ikke vet om selgeren gjør det av frivillighet eller under tvang.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #53 Skrevet 4. desember 2020 Topper og daler skrev (3 minutter siden): 11 prosent norske menn har kjøpt sex en eller flere ganger, i følge Forskning.no. Da må jeg få vite hvordan de kom frem til dette? Er jo umulig å lage en statistikk på dette. Hvordan skal de finne alle kundene? 😂 Anonymkode: 8a08b...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #54 Skrevet 4. desember 2020 Uatskillelig skrev (Akkurat nå): Jeg er i utgangspunktet enig i det, men når diskusjonen var om prostitusjon bør kriminaliseres, så er jeg likevel skeptisk til det med tanke på alle de som opplever tvang og dermed ikke vil tørre å søke hjelp av frykt for å havne i fengsel. Ellers er jeg enig i at jeg ikke synes noe om frivillig prostitusjon, og jeg synes i alle fall ikke noe om de som faktisk kjøper sex når de ikke vet om selgeren gjør det av frivillighet eller under tvang. Norske studenter selger ikke kroppen sin under tvang. Dem gjør det frivillig. Det eksempelet du kom med var ut av kontekst. Det er altfor enkelt å skylde på kjøperne. Det er jo varen som selges som er ulovlig her. Hadde ikke noen vært villig til å selge kroppen så hadde det jo ikke eksistert kjøpere. Så enkelt er det faktisk. Men det er alltid lett å skylde på menn. Det ville skjedd uansett hvordan part menn hadde vært i dette. Nå er det engang slik at markedet blir faktisk styrt av kvinnene selv. Når dem slutter å selge seg, så strupes markedet. Men det vil alltid være kvinner som selger både kropp, truser og sjel for å få inn noen kroner ekstra. Og det vil alltid eksistere kjøpere. Tross alt en unik og etterspurt vare hvor kjøperne får altfor stor kvalitet enn hva dem ellers vanligvis får. Anonymkode: a34ad...e47 1
Topper og daler Skrevet 4. desember 2020 #55 Skrevet 4. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må jeg få vite hvordan de kom frem til dette? Er jo umulig å lage en statistikk på dette. Hvordan skal de finne alle kundene? 😂 Anonymkode: 8a08b...fdc Ja, så klart. Det er bedre å tviholde på forestillingen om at alle menn kjøper sex, er ekle etc. 👍 Endret 4. desember 2020 av Topper og daler
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #56 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): På tide at kvinner selv begynner å ta ansvar for sine handlinger. Det blir for dumt å legge all skyld på menn. Det vil alltid være et marked så lenge kvinner velger å selge seksuelle tjenester og fremstille seg som objekter. Seksualitet er kanskje den største drivkraften i mennesker fra et biologisk perspektiv, så der det tilbys vil det også være "tullinger" som tar imot det. Er kun kvinner som kan sette ned foten å slutte å fremstille seg som en vare som kan kjøpes. Burde bli forbudt med reklamering for sex salg og salg av sex på samme måte som det er forbudt å kjøpe. Da blir vi kvitt dette en gang for alle! Anonymkode: 64e29...68f Så hvis jeg har en ekstrem pengedrift som langt overgår andres så har jeg lov til å gå amok? 🧐 interessant. Det løser jo alle pengeproblemene mine. Takk. Nå skal jeg tenke som en mann og å gjøre andre ansvarlig for pengebehovet mitt. Er er nemlig såpass spesiell at jeg trenger minst 10 mill per år. Og anklage dem for å ikke gi meg det jeg vil ha om de vååååger å yppe seg. tror menn hadde hatet det om kvinner var like lite diskret som menn. De hadde suttet på tommelen og ropt etter mamma. Anonymkode: 8e42a...e75
Silva Pluvialis Skrevet 4. desember 2020 #57 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Norske studenter selger ikke kroppen sin under tvang. Dem gjør det frivillig. Det eksempelet du kom med var ut av kontekst. Det er altfor enkelt å skylde på kjøperne. Det er jo varen som selges som er ulovlig her. Hadde ikke noen vært villig til å selge kroppen så hadde det jo ikke eksistert kjøpere. Så enkelt er det faktisk. Men det er alltid lett å skylde på menn. Det ville skjedd uansett hvordan part menn hadde vært i dette. Nå er det engang slik at markedet blir faktisk styrt av kvinnene selv. Når dem slutter å selge seg, så strupes markedet. Men det vil alltid være kvinner som selger både kropp, truser og sjel for å få inn noen kroner ekstra. Og det vil alltid eksistere kjøpere. Tross alt en unik og etterspurt vare hvor kjøperne får altfor stor kvalitet enn hva dem ellers vanligvis får. Anonymkode: a34ad...e47 Hallikvirksomhet finnes i Norge også. Utfordringen er at vi aldri kan vite hvem som er styrt av bakmenn og hvem som gjør det frivillig. Det finnes absolutt kvinner som selger sex frivillig, jeg sier ikke at alle gjør det under tvang, men de som kjøper sex vet aldri helt sikkert hvilke grunner kvinnene har for å gjøre dette. Kvinnen har selvsagt et ansvar såfremt prostitusjonen er frivillig og av eget ønske, men kjøperen har også et ansvar for å ikke utnytte en person som kan befinne seg i en sårbar situasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #58 Skrevet 4. desember 2020 Har faktisk solgt meg en gang da jeg var 22 år. Var fattig student og hadde drukket opp alle pengene mine. Trengte penger til husleie og regninger, så jeg solgte meg til en bekjent som jeg visste hadde veldig dårlig drag på damene. Han var voksen og bodde hjemme hos foreldrene sine. Visste at han hadde mye penger. Fikk 10 000 kr. for et ligg. Anonymkode: 2ed38...1a8
Hunmedham Skrevet 4. desember 2020 #59 Skrevet 4. desember 2020 Litt tilleggskunnskap om dette emnet: Studenter som selger sex på denne måten gjør det sjelden, men dyrt. De skiller seg sterkt ut fra den ordinære prostitusjonsmarkedet siden de har få kunder og dermed er "eksklusive". De er også mindre kyniske og hele greia oppleves som mer attraktiv for de som kjøper. Proffe prostituerte er gjerne "strengere", mens det er gjerne aksepteres flere runder innenfor timen, inkludert sex på den måten man har med kjærester - inkludert kyssing, oral eller til og med anal. Mangel på rutine hos selger gjør at det blir mer på kjøpet. Dette gjør at de ofte tar dobbelt pris sammenlignet med vanlig innemarked. 4000 kroner for en time er vanlig. Dersom de gjør dette én gang, med én kunde, i måneden, utgjør det en merinntekt som tilsvarer drøyt 6000 kr hvite penger fra deltidsjobben de ikke har. Eller mer. Dette diskuteres åpent. Ikke alle har penger til å shoppe sex på denne måten, men noen har. Og en ung, "lite brukt" studine er selvsagt mer interessant for en kjøpesterk kunde enn en rutinert prostituert med flere kunder om dagen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #60 Skrevet 4. desember 2020 Verden blir bare sjukere og sjukere. Ikke skjønner jeg at jenter vil selge kroppen sin til desperate gubber. Og ikke skjønner jeg voksne menn som er så tapere at de betaler fremmede mennesker for sex. Er det så jævla viktig å stikke snegla si inn i noe? Hadde følt meg råtten uansett hvem jeg var av dette tospannet, begge er idioter som knapt burde fått lov til å stå opp av senga om morgenen. Både frivillig prostituerte og horekundene er samfunnets avskum. Anonymkode: 79659...0e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå